10 zásad slušného správania a Pohár plný hodnôt

Počet strán:
7
Veľkosť: 1007.69 KB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
28. 3. 2025
Zdieľať:

Tento materiál obsahuje dve aktivity a je vhodný pre žiakov 1. aj 2. stupňa základnej školy. Môžete ho využiť na hodinách etiky, triednických hodinách, alebo aj na ranných kruhoch.

Cieľom prvej aktivity je podporiť spoluprácu v skupine a pochopiť, že všetky zásady slušného správania sú rovnako dôležité a mali by sme ich rovnako používať. Všetky zásady sú pozitívne formulované.

Cieľom druhej aktivity je uvedomiť si, aké hodnoty sú v živote človeka dôležité, aké hodnoty má každý žiak, aké sú hodnoty triedy.

10. zásad slušného správania

Žiaci sa rozdelia do skupín. Každá skupina dostane rozstrihané zásady (stranu s neočíslovanými zásadami rozstriháte na jednotlivé zásady, teda na pásiky).

Úlohou žiakov bude v skupinách zoradiť zásady od najdôležitejšej po najmenej dôležitú.

Na záver sa porovná, ako každá skupina zásady zoradila, diskutuje sa o poradí zásad, prečo zvolili práve také poradie. Trieda by spoločne mala dospieť k záveru, že poradie zásad nie je dôležité, pretože všetky zásady sú rovnako dôležité a je potrebné ich všetky dodržiavať.

Stranu s očíslovanými zásadami môžete využiť ako materiál na nástenku.

Pohár plný hodnôt

Učiteľ prečíta žiakom príbeh alebo ho názorne demonštruje. Potom sa opýta žiakov, ako by jedným slovom pomenovali “veľké kamene” z príbehu. Cieľom je dopracovať sa k slovu hodnota.

Na slovo HODNOTA sa potom urobí brainstorming. Učiteľ na tabuľu zapíše pojmy, čo si pod týmto slovom žiaci predstavujú, s čím sa im hodnoty spájajú. Nasleduje krátka diskusia, ktorej cieľom je uvedomiť si, že je prirodzené, že každého hodnoty sú iné a u žiakov sa môžu líšiť.

Následne každý žiak dostane PL s obrázkom pohára a kameňmi a napíše si doň svoje hodnoty. Kamene si môžu vymaľovať. V kruhu žiaci svoje hodnoty odprezentujú.

Táto aktivita môže pokračovať tak, že si žiaci určia spoločné hodnoty triedy - najprv sa rozdelia do skupín po 3 - 4 žiakoch a zapíšu hodnoty skupiny, potom sa zo skupinových hodnôt vyberú tie, ktoré sa najčastejšie opakujú. Vytvorí sa tak pohár hodnôt danej triedy.

Aktivitu je vhodné po roku zopakovať a sledovať, či sa hodnoty triedy menia alebo ostávajú rovnaké.

Súbor je možné využiť aj ako brožúru.

 

 

 

Ďalšie produkty od autora Zvedavá veverička

47395
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovné listy
Súbor obsahuje 4 PL k úvodu témy Percentá. Prvý PL je zameraný na to, aby si žiaci uvedomili, že jedno zviera
2.50 €
55000
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Bingo
Súbor obsahuje 4 hry s témou Deň Zeme - bingo, hra vypestuj si rastlinku, ktoré je zameraná na sčítanie a odčítanie, hra
1.80 €
53024
Biológia
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovné listy
Výborná aktivita vhodná najmä na prácu vo dvojici alebo skupinovú prácu, v ktorej sa kombinujú zaujímavé informácie o
2.80 €
25535
Matematika
3., 4., 5., 6.
Didaktické hry
Materiál obsahu 2 listy, kde prvý list obsahuje herné pole a na druhom sú podrobne uvedené pravidlá hry. Cieľom hry je
1.20 €
10 zásad slušného správania a Pohár plný hodnôt 10 zásad slušného správania a Pohár plný hodnôt
Tento materiál obsahuje dve aktivity a je vhodný pre žiakov 1. aj 2. stupňa základnej školy. Môžete ho využiť na hodinách etiky, triednických hodinách, alebo aj na ranných kruhoch.Cieľom prvej aktivity je podporiť spoluprácu v skupine a pochopiť, že všetky zásady slušného správania sú rovnako dôležité a mali by sme ich rovnako používať. Všetky zásady sú pozitívne formulované.Cieľom druhej aktivity je uvedomiť si, aké hodnoty sú v živote človeka dôležité, aké hodnoty má každý žiak, aké sú hodnoty triedy.10. zásad slušného správaniaŽiaci sa rozdelia do skupín. Každá skupina dostane rozstrihané zásady (stranu s neočíslovanými zásadami rozstriháte na jednotlivé zásady, teda na pásiky).Úlohou žiakov bude v skupinách zoradiť zásady od najdôležitejšej po najmenej dôležitú.Na záver sa porovná, ako každá skupina zásady zoradila, diskutuje sa o poradí zásad, prečo zvolili práve také poradie. Trieda by spoločne mala dospieť k záveru, že poradie zásad nie je dôležité, pretože všetky zásady sú rovnako dôležité a je potrebné ich všetky dodržiavať.Stranu s očíslovanými zásadami môžete využiť ako materiál na nástenku.Pohár plný hodnôtUčiteľ prečíta žiakom príbeh alebo ho názorne demonštruje. Potom sa opýta žiakov, ako by jedným slovom pomenovali “veľké kamene” z príbehu. Cieľom je dopracovať sa k slovu hodnota.Na slovo HODNOTA sa potom urobí brainstorming. Učiteľ na tabuľu zapíše pojmy, čo si pod týmto slovom žiaci predstavujú, s čím sa im hodnoty spájajú. Nasleduje krátka diskusia, ktorej cieľom je uvedomiť si, že je prirodzené, že každého hodnoty sú iné a u žiakov sa môžu líšiť.Následne každý žiak dostane PL s obrázkom pohára a kameňmi a napíše si doň svoje hodnoty. Kamene si môžu vymaľovať. V kruhu žiaci svoje hodnoty odprezentujú.Táto aktivita môže pokračovať tak, že si žiaci určia spoločné hodnoty triedy - najprv sa rozdelia do skupín po 3 - 4 žiakoch a zapíšu hodnoty skupiny, potom sa zo skupinových hodnôt vyberú tie, ktoré sa najčastejšie opakujú. Vytvorí sa tak pohár hodnôt danej triedy.Aktivitu je vhodné po roku zopakovať a sledovať, či sa hodnoty triedy menia alebo ostávajú rovnaké.Súbor je možné využiť aj ako brožúru.   
216153
Etická výchova>Triednická hodina>Pracovné listy>Príprava hodiny/lekcie>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
1.60