Tento materiál je vhodný ako úvod k téme SÚMERNOSŤ a je vhodný pre žiakov 5. ročníka, ale kľudne ho využijú učitelia aj v nižších ročníkoch pri UČENÍ VONKU. Prepája v sebe predmet matematika a biológia (učivo Hmyz polí a lúk z 5. ročníka). Materiál je zameraný a uvedomenie si pojmu súmernosť, hľadanie osovo súmerných prírodnín a dotvorenie druhej polovice osovo súmerného hmyzu.
Hlavným cieľom je, aby si žiaci uvedomili, čo v prírode je symetrické, čo nie je a využiť prírodné zdroje k tvorbe symetrických obrázkov.
Hodina začína tajničkou, ktorú rieši každý sám. Riešením tajničky je slovo SÚMERNOSŤ. Potom odporúčam urobiť brainstorming na slovo súmernosť - aké slová sa deťom s týmto pojmom spájajú. Nasleduje práca vo dvojici - najprv riešia pracovný list, do ktorého lepia alebo kreslia súmerné a nesúmerné objekty z okolia. Potom pomocou prírodnín dotvárajú druhú polovicu hmyzu tak, aby obrázok bol osovo súmerný. Pracovné listy s hmyzom odporúčam zalaminovať. Prázdny PL s osou môžete využiť na tvorbu ľubovoľného obrázku, ak žiaci skončia skôr.
Hodina odporúčam odučiť vonku. V prípade nepriaznivého počasia si žiaci môžu doniesť rôzne prírodniny do triedy a tvoriť v triede, alebo môžu tvoriť len z, ktoré nájdu v triede.
Súbor je možné využiť ako brožúru.