ZAMYSLENKA. Denníčkové zamyslenia na každý deň na mesiac pre prvákov a druhákov. Rozvíjaj kreatívne a kritické myslenie.

Počet strán:
21
Veľkosť: 1.65 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
19. 11. 2024
Zdieľať:

Čo sú ZAMYSLENKY a ako s nimi pracovať?

Sú to krátke zamyslenia pre deti rôzneho veku. Táto sada je ideálna pre 1. alebo 2. ročník na každý deň na celý 1 mesiac.

Formujú kreatívne a kritické myslenie, schopnost pracovať samostatne a dôsledne, dokážu vybudovať návyk a podporiť písanie mimo písanky v prirodzených témach.

Zamyslenky nie sú koncipované náhodne. V prvých dvoch ročníkoch sa strieda 5 typov aktivít. Každý deň v týždni je zamyslenka zameraná na podporu inej zručnosti. Priamo v materiáli to nevidíte označené, aby Vám to poskytlo flexibilitu a mohli ste si ich radiť podľa seba. Ak však s detmi prejdete všetky, máte istoru, že ste pokryli všetky oblasti.

•Prvá v týždni (pondelková) je vždy zameraná na produkciu- generovanie slov určitej kategórie. Povzbudzuje sa teda flexibilita a šírka myslenia, konkrétne analytické a kreatívne myslenie a tvorba asociácií.
•Druhá (utorková) je zameraná na vedu, matematiku, podnikanie, alebo dizajn. Ide teda najmä o logické a kritické myslenie.
•Tretia zamyslenka(na stredu) je zameraná na otázky z reálneho života. Podporujete teda najmä problémové a pragmatické myslenie.
•Štvrtá (štvrtková) je zameraná na dieťa, kdeže sa stále nachádza v egocentrickom štádiu vývinu. Podporujete introspektívne myslenie a sebareflexiu.
•Posledná (piatková) má vždy otázky z rôznych súdkov, aby pokryla ďalšie typy myslenia, ako napríklad metakognícia, indukcia, dedukcia a ďalšie.

 

U nás v triede máme zavedený denníček (čistý zošit s podložkou) a každé ráno po rannom kruhu začíname Zamyslenkami.

Zamyslenku dňa ukážem na projektore. Žiaci si hore napíšu dátum, nakreslia symbol pre počasie dňa a farebného smajlíka pocitov. Pracujú úplne samostatne a v tichosti. Ku otázkam majú pristupovať s otvorenou mysľou a odpovedať voľne. Nie je preto potrebné aby neustále kládli doplňujúce otázky (a môžem to urobiť takto, a hentak?), či písali do predpripravenej šablóny. Vediem ich ku nakresleniu obrázka a ku napísaniu toho čo zvládnu. Ak vie prvák napísať vetu, povzbudzujem ho k tomu. Ak nie, aspoň slovo. Pri druhákoch sa zasa učíme odpovedať celou vetou. Následne buď vyberiem troch, ktorí odpoveď odprezentujú, vyzbieram si zošity, alebo nechám deti odprezentovat 1 minútu vo dvojiciach. Potom pokračujeme v našom dni. Občasne si denníky vyzbieram a čítam. Niekedy si tiež robíme galériu- vystavíme si otázku po triede, žiaci sa prechádzajú a chvália sa navzájom za úhľadnosť, originalitu, krasopis.

Môžno nájdete aj iné využitie.

Ďalšie produkty od autora Natália Dostalová

89905
Matematika
1.
Didaktické hry
KYSLÁ UHORKA Jednoduchá zábavná hra pre 1. ročník- opakovanie počítania do 10. Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo
3.00 €
60709
Biológia
3., 4.
Projekty
Omaľovánkové obrázky skupín živočíchov. cicavce plazy vtáky bezstavovce ryby obojživelníky Súbor so šiestimi obrázkami
1.60 €
111747
Etická výchova
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Aktivity na ranné komunitné kruhy, ktoré pomáhajú budovať rôzne zručnosti. Prvé pravidlo ranných kruhov znie: " Začni
5.19 €
53910
Matematika
3., 4.
Hodnotenie, sebahodnotenie
Sebakontrolné príkladíky- násobilka v Montessori princípe "pomôž mi aby som to urobil sám". V dokumente je 5 pracovných
1.70 €
ZAMYSLENKA. Denníčkové zamyslenia na každý deň na mesiac pre prvákov a druhákov. Rozvíjaj kreatívne a kritické myslenie. ZAMYSLENKA. Denníčkové zamyslenia na každý deň na mesiac pre prvákov a druhákov. Rozvíjaj kreatívne a kritické myslenie.
Čo sú ZAMYSLENKY a ako s nimi pracovať?Sú to krátke zamyslenia pre deti rôzneho veku. Táto sada je ideálna pre 1. alebo 2. ročník na každý deň na celý 1 mesiac.Formujú kreatívne a kritické myslenie, schopnost pracovať samostatne a dôsledne, dokážu vybudovať návyk a podporiť písanie mimo písanky v prirodzených témach.Zamyslenky nie sú koncipované náhodne. V prvých dvoch ročníkoch sa strieda 5 typov aktivít. Každý deň v týždni je zamyslenka zameraná na podporu inej zručnosti. Priamo v materiáli to nevidíte označené, aby Vám to poskytlo flexibilitu a mohli ste si ich radiť podľa seba. Ak však s detmi prejdete všetky, máte istoru, že ste pokryli všetky oblasti.
•Prvá v týždni (pondelková) je vždy zameraná na produkciu- generovanie slov určitej kategórie. Povzbudzuje sa teda flexibilita a šírka myslenia, konkrétne analytické a kreatívne myslenie a tvorba asociácií.
•Druhá (utorková) je zameraná na vedu, matematiku, podnikanie, alebo dizajn. Ide teda najmä o logické a kritické myslenie.
•Tretia zamyslenka(na stredu) je zameraná na otázky z reálneho života. Podporujete teda najmä problémové a pragmatické myslenie.
•Štvrtá (štvrtková) je zameraná na dieťa, kdeže sa stále nachádza v egocentrickom štádiu vývinu. Podporujete introspektívne myslenie a sebareflexiu.
•Posledná (piatková) má vždy otázky z rôznych súdkov, aby pokryla ďalšie typy myslenia, ako napríklad metakognícia, indukcia, dedukcia a ďalšie.
 U nás v triede máme zavedený denníček (čistý zošit s podložkou) a každé ráno po rannom kruhu začíname Zamyslenkami.Zamyslenku dňa ukážem na projektore. Žiaci si hore napíšu dátum, nakreslia symbol pre počasie dňa a farebného smajlíka pocitov. Pracujú úplne samostatne a v tichosti. Ku otázkam majú pristupovať s otvorenou mysľou a odpovedať voľne. Nie je preto potrebné aby neustále kládli doplňujúce otázky (a môžem to urobiť takto, a hentak?), či písali do predpripravenej šablóny. Vediem ich ku nakresleniu obrázka a ku napísaniu toho čo zvládnu. Ak vie prvák napísať vetu, povzbudzujem ho k tomu. Ak nie, aspoň slovo. Pri druhákoch sa zasa učíme odpovedať celou vetou. Následne buď vyberiem troch, ktorí odpoveď odprezentujú, vyzbieram si zošity, alebo nechám deti odprezentovat 1 minútu vo dvojiciach. Potom pokračujeme v našom dni. Občasne si denníky vyzbieram a čítam. Niekedy si tiež robíme galériu- vystavíme si otázku po triede, žiaci sa prechádzajú a chvália sa navzájom za úhľadnosť, originalitu, krasopis.Môžno nájdete aj iné využitie.
179146
Slovenský Jazyk>Triednická hodina>Nepriradené k predmetu>Pracovné listy>Ostatné>Školský klub detí>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ
3.05