Čo sú ZAMYSLENKY a ako s nimi pracovať?
Sú to krátke zamyslenia pre deti rôzneho veku. Táto sada je ideálna pre 1. alebo 2. ročník na každý deň na celý 1 mesiac.
Formujú kreatívne a kritické myslenie, schopnost pracovať samostatne a dôsledne, dokážu vybudovať návyk a podporiť písanie mimo písanky v prirodzených témach.
Zamyslenky nie sú koncipované náhodne. V prvých dvoch ročníkoch sa strieda 5 typov aktivít. Každý deň v týždni je zamyslenka zameraná na podporu inej zručnosti. Priamo v materiáli to nevidíte označené, aby Vám to poskytlo flexibilitu a mohli ste si ich radiť podľa seba. Ak však s detmi prejdete všetky, máte istoru, že ste pokryli všetky oblasti.
U nás v triede máme zavedený denníček (čistý zošit s podložkou) a každé ráno po rannom kruhu začíname Zamyslenkami.
Zamyslenku dňa ukážem na projektore. Žiaci si hore napíšu dátum, nakreslia symbol pre počasie dňa a farebného smajlíka pocitov. Pracujú úplne samostatne a v tichosti. Ku otázkam majú pristupovať s otvorenou mysľou a odpovedať voľne. Nie je preto potrebné aby neustále kládli doplňujúce otázky (a môžem to urobiť takto, a hentak?), či písali do predpripravenej šablóny. Vediem ich ku nakresleniu obrázka a ku napísaniu toho čo zvládnu. Ak vie prvák napísať vetu, povzbudzujem ho k tomu. Ak nie, aspoň slovo. Pri druhákoch sa zasa učíme odpovedať celou vetou. Následne buď vyberiem troch, ktorí odpoveď odprezentujú, vyzbieram si zošity, alebo nechám deti odprezentovat 1 minútu vo dvojiciach. Potom pokračujeme v našom dni. Občasne si denníky vyzbieram a čítam. Niekedy si tiež robíme galériu- vystavíme si otázku po triede, žiaci sa prechádzajú a chvália sa navzájom za úhľadnosť, originalitu, krasopis.
Môžno nájdete aj iné využitie.