ZAMYSLENKA. Denníčkové zamyslenia na každý deň na mesiac pre prvákov a druhákov. Rozvíjaj kreatívne a kritické myslenie.

Počet strán:
21
Veľkosť: 1.65 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci HORE ŠKOLAMI
Nahrané:
Naposledy upravené:
19. 11. 2024
Zdieľať:

Čo sú ZAMYSLENKY a ako s nimi pracovať?

Sú to krátke zamyslenia pre deti rôzneho veku. Táto sada je ideálna pre 1. alebo 2. ročník na každý deň na celý 1 mesiac.

Formujú kreatívne a kritické myslenie, schopnost pracovať samostatne a dôsledne, dokážu vybudovať návyk a podporiť písanie mimo písanky v prirodzených témach.

Zamyslenky nie sú koncipované náhodne. V prvých dvoch ročníkoch sa strieda 5 typov aktivít. Každý deň v týždni je zamyslenka zameraná na podporu inej zručnosti. Priamo v materiáli to nevidíte označené, aby Vám to poskytlo flexibilitu a mohli ste si ich radiť podľa seba. Ak však s detmi prejdete všetky, máte istoru, že ste pokryli všetky oblasti.

•Prvá v týždni (pondelková) je vždy zameraná na produkciu- generovanie slov určitej kategórie. Povzbudzuje sa teda flexibilita a šírka myslenia, konkrétne analytické a kreatívne myslenie a tvorba asociácií.
•Druhá (utorková) je zameraná na vedu, matematiku, podnikanie, alebo dizajn. Ide teda najmä o logické a kritické myslenie.
•Tretia zamyslenka(na stredu) je zameraná na otázky z reálneho života. Podporujete teda najmä problémové a pragmatické myslenie.
•Štvrtá (štvrtková) je zameraná na dieťa, kdeže sa stále nachádza v egocentrickom štádiu vývinu. Podporujete introspektívne myslenie a sebareflexiu.
•Posledná (piatková) má vždy otázky z rôznych súdkov, aby pokryla ďalšie typy myslenia, ako napríklad metakognícia, indukcia, dedukcia a ďalšie.

 

U nás v triede máme zavedený denníček (čistý zošit s podložkou) a každé ráno po rannom kruhu začíname Zamyslenkami.

Zamyslenku dňa ukážem na projektore. Žiaci si hore napíšu dátum, nakreslia symbol pre počasie dňa a farebného smajlíka pocitov. Pracujú úplne samostatne a v tichosti. Ku otázkam majú pristupovať s otvorenou mysľou a odpovedať voľne. Nie je preto potrebné aby neustále kládli doplňujúce otázky (a môžem to urobiť takto, a hentak?), či písali do predpripravenej šablóny. Vediem ich ku nakresleniu obrázka a ku napísaniu toho čo zvládnu. Ak vie prvák napísať vetu, povzbudzujem ho k tomu. Ak nie, aspoň slovo. Pri druhákoch sa zasa učíme odpovedať celou vetou. Následne buď vyberiem troch, ktorí odpoveď odprezentujú, vyzbieram si zošity, alebo nechám deti odprezentovat 1 minútu vo dvojiciach. Potom pokračujeme v našom dni. Občasne si denníky vyzbieram a čítam. Niekedy si tiež robíme galériu- vystavíme si otázku po triede, žiaci sa prechádzajú a chvália sa navzájom za úhľadnosť, originalitu, krasopis.

Môžno nájdete aj iné využitie.

Ďalšie produkty od autora HORE ŠKOLAMI

167634
Slovenský Jazyk
2.
Ostatné
Delenie hlások. V tomto PDF dokumente nájdete rozprávku , ktorá je vhodná ako aktivita na zavedenie nového učiva -
4.99 €
111747
Etická výchova
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Aktivity na ranné komunitné kruhy, ktoré pomáhajú budovať rôzne zručnosti. Prvé pravidlo ranných kruhov znie: " Začni
5.19 €
89892
Matematika
3., 4., 5.
Didaktické hry
KYSLÁ UHORKA Jednoduchá zábavná hra pre 3., 4. a 5. ročník- opakovanie násobilky. Okrem tohto materiálu, interaktívky
3.00 €
57450
Prírodoveda
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Projekty
Sprievodca projektom pre žiaka- prvý stupeň a 5.ročník ZŠ. 5 strán, ktoré sprevádzajú žiaka tvorbou vlastného projektu
3.00 €
ZAMYSLENKA. Denníčkové zamyslenia na každý deň na mesiac pre prvákov a druhákov. Rozvíjaj kreatívne a kritické myslenie. ZAMYSLENKA. Denníčkové zamyslenia na každý deň na mesiac pre prvákov a druhákov. Rozvíjaj kreatívne a kritické myslenie.
Čo sú ZAMYSLENKY a ako s nimi pracovať?Sú to krátke zamyslenia pre deti rôzneho veku. Táto sada je ideálna pre 1. alebo 2. ročník na každý deň na celý 1 mesiac.Formujú kreatívne a kritické myslenie, schopnost pracovať samostatne a dôsledne, dokážu vybudovať návyk a podporiť písanie mimo písanky v prirodzených témach.Zamyslenky nie sú koncipované náhodne. V prvých dvoch ročníkoch sa strieda 5 typov aktivít. Každý deň v týždni je zamyslenka zameraná na podporu inej zručnosti. Priamo v materiáli to nevidíte označené, aby Vám to poskytlo flexibilitu a mohli ste si ich radiť podľa seba. Ak však s detmi prejdete všetky, máte istoru, že ste pokryli všetky oblasti.
•Prvá v týždni (pondelková) je vždy zameraná na produkciu- generovanie slov určitej kategórie. Povzbudzuje sa teda flexibilita a šírka myslenia, konkrétne analytické a kreatívne myslenie a tvorba asociácií.
•Druhá (utorková) je zameraná na vedu, matematiku, podnikanie, alebo dizajn. Ide teda najmä o logické a kritické myslenie.
•Tretia zamyslenka(na stredu) je zameraná na otázky z reálneho života. Podporujete teda najmä problémové a pragmatické myslenie.
•Štvrtá (štvrtková) je zameraná na dieťa, kdeže sa stále nachádza v egocentrickom štádiu vývinu. Podporujete introspektívne myslenie a sebareflexiu.
•Posledná (piatková) má vždy otázky z rôznych súdkov, aby pokryla ďalšie typy myslenia, ako napríklad metakognícia, indukcia, dedukcia a ďalšie.
 U nás v triede máme zavedený denníček (čistý zošit s podložkou) a každé ráno po rannom kruhu začíname Zamyslenkami.Zamyslenku dňa ukážem na projektore. Žiaci si hore napíšu dátum, nakreslia symbol pre počasie dňa a farebného smajlíka pocitov. Pracujú úplne samostatne a v tichosti. Ku otázkam majú pristupovať s otvorenou mysľou a odpovedať voľne. Nie je preto potrebné aby neustále kládli doplňujúce otázky (a môžem to urobiť takto, a hentak?), či písali do predpripravenej šablóny. Vediem ich ku nakresleniu obrázka a ku napísaniu toho čo zvládnu. Ak vie prvák napísať vetu, povzbudzujem ho k tomu. Ak nie, aspoň slovo. Pri druhákoch sa zasa učíme odpovedať celou vetou. Následne buď vyberiem troch, ktorí odpoveď odprezentujú, vyzbieram si zošity, alebo nechám deti odprezentovat 1 minútu vo dvojiciach. Potom pokračujeme v našom dni. Občasne si denníky vyzbieram a čítam. Niekedy si tiež robíme galériu- vystavíme si otázku po triede, žiaci sa prechádzajú a chvália sa navzájom za úhľadnosť, originalitu, krasopis.Môžno nájdete aj iné využitie.
179146
Slovenský Jazyk>Triednická hodina>Nepriradené k predmetu>Pracovné listy>Ostatné>Školský klub detí>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ
3.05