Otázky po prečítaní príbehu / knihy

Počet strán:
18
Veľkosť: 10.39 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
1. 1. 2025
Zdieľať:

Umenie pýtať sa, delí učiteľov na takých, ktorí deti stimulujú a pomáhajú im rozvíjať tvorivé a kritické myslenie, alebo tých, ktorí premenia školu na "nalieváreň".

Vyrobila som pre mojich žiakov 34 kartičiek, ktoré rozvíjajú komunikačné a vyjadrovacie schopnosti, stimulujú samostatné a tvorivé myslenie, rozvíjajú kritické myslenie a podporujú čítanie s porozumením. Ešte dôležitejšie, než textu porozumieť, je dokázať si vytvoriť vlastný názor, a ten aj vyjadriť.

Tieto kartičky budeme už od zajtra používať po prečítaní príbehu. Deti si vyberú kartičku s otázkou, na ktorú potom budeme odpovedať. Spôsobov je mnoho, my to budeme "brať z kopy", ako keď sa hrajú karty.

Súbor obsahuje otázky, ktoré učia deti myslieť inak a odpovedať zmysluplnejšie, než len: "Páčil sa vám príbeh, deti?" Obrázek odebrán.. Príkladom sú otázky: "Ako inak sa mohol príbeh skončiť?", "Čo by si spravil, keby si bol na mieste hlavného hrdinu?", "Prekvapila ťa nejaká časť príbehu? Ak áno, čím?" - a podobne.

Kartičky sa dajú využiť aj ako terapeutická pomôcka, pri ktorej sa dozviete o postojoch, hodnotách, sebahodnotení žiaka, o jeho predstavách, názoroch...

Vyžaduje to umenie nielen vedieť klásť správne otázky, ale dokázať aj pozorne a vnímavo počúvať. Rozhovory so žiakmi pomáhajú nielen deťom spoznávať svet okolo nich, ale aj učiteľovi dozvedieť sa mnoho o žiakoch. Toto je úžasný spôsob, ako spoznať svojich žiakov viac do hĺbky.

Odpovede môžu byť aj námetom pre iné predmety. Deti môžu odpovede na niektoré otázky znázorniť aj výtvarne. Starší žiaci môžu na danú otázku napísať úvahu.

Naše kartičky budú vystavené v "pocket chart" na stene, pri koberci, na ktorom čítame príbehy. Vhodné sú aj na ranný kruh.

Využiteľné na celom prvom stupni, aj na druhom stupni. Súbor má 18 strán.

Súbor je možné využiť ako brožúru.

Ďalšie produkty od autora PhDr. Petra Ressel

271039
Slovenský Jazyk
Batoľa (1 -3), MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Ahojte, pripravila som pre vás tematický balíček Deň jablka , ktorý môžete využiť v MŠ aj na 1. stupni ZŠ. Deti sa
2.49 €
39619
Slovenský Jazyk
MŠ, Školský klub detí, MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Vyrobte si takéto krásne vianočné divadielko. Zahrajte si s deťmi príbeh o narodení Ježiška v Betlehéme. Postavičky
1.50 €
271119
Geometria
Batoľa (1 -3), MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Kreslenie symetrických obrázkov a dopĺňanie chýbajúcej polovice obrázka je pre deti veľmi prospešné, pretože rozvíja
0.99 €
7233
Anglický jazyk
MŠ, Školský klub detí, MŠ - predškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Plagáty s číslami od 1- 20 v troch rôznych setoch na 60 stranách. Použijete ako plagáty do triedy, môžete ich rozstrihať
1.50 €
Otázky po prečítaní príbehu / knihy Otázky po prečítaní príbehu / knihy
Umenie pýtať sa, delí učiteľov na takých, ktorí deti stimulujú a pomáhajú im rozvíjať tvorivé a kritické myslenie, alebo tých, ktorí premenia školu na "nalieváreň".Vyrobila som pre mojich žiakov 34 kartičiek, ktoré rozvíjajú komunikačné a vyjadrovacie schopnosti, stimulujú samostatné a tvorivé myslenie, rozvíjajú kritické myslenie a podporujú čítanie s porozumením. Ešte dôležitejšie, než textu porozumieť, je dokázať si vytvoriť vlastný názor, a ten aj vyjadriť.Tieto kartičky budeme už od zajtra používať po prečítaní príbehu. Deti si vyberú kartičku s otázkou, na ktorú potom budeme odpovedať. Spôsobov je mnoho, my to budeme "brať z kopy", ako keď sa hrajú karty.Súbor obsahuje otázky, ktoré učia deti myslieť inak a odpovedať zmysluplnejšie, než len: "Páčil sa vám príbeh, deti?" 😏. Príkladom sú otázky: "Ako inak sa mohol príbeh skončiť?", "Čo by si spravil, keby si bol na mieste hlavného hrdinu?", "Prekvapila ťa nejaká časť príbehu? Ak áno, čím?" - a podobne.Kartičky sa dajú využiť aj ako terapeutická pomôcka, pri ktorej sa dozviete o postojoch, hodnotách, sebahodnotení žiaka, o jeho predstavách, názoroch...Vyžaduje to umenie nielen vedieť klásť správne otázky, ale dokázať aj pozorne a vnímavo počúvať. Rozhovory so žiakmi pomáhajú nielen deťom spoznávať svet okolo nich, ale aj učiteľovi dozvedieť sa mnoho o žiakoch. Toto je úžasný spôsob, ako spoznať svojich žiakov viac do hĺbky.Odpovede môžu byť aj námetom pre iné predmety. Deti môžu odpovede na niektoré otázky znázorniť aj výtvarne. Starší žiaci môžu na danú otázku napísať úvahu.Naše kartičky budú vystavené v "pocket chart" na stene, pri koberci, na ktorom čítame príbehy. Vhodné sú aj na ranný kruh.Využiteľné na celom prvom stupni, aj na druhom stupni. Súbor má 18 strán.Súbor je možné využiť ako brožúru.
2697
Slovenský Jazyk>Slovenský jazyk - literatúra>Didaktické hry>Ostatné>MŠ>MŠ - predškoláci>Školský klub detí>1.>2.>3.>4.>5.>🍁Jeseň>☀️Leto>🍎🥕Ovocie - zelenina
1.90