Otázky po prečítaní príbehu / knihy

Počet strán:
18
Veľkosť: 10.39 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
1. 1. 2025
Zdieľať:

Umenie pýtať sa, delí učiteľov na takých, ktorí deti stimulujú a pomáhajú im rozvíjať tvorivé a kritické myslenie, alebo tých, ktorí premenia školu na "nalieváreň".

Vyrobila som pre mojich žiakov 34 kartičiek, ktoré rozvíjajú komunikačné a vyjadrovacie schopnosti, stimulujú samostatné a tvorivé myslenie, rozvíjajú kritické myslenie a podporujú čítanie s porozumením. Ešte dôležitejšie, než textu porozumieť, je dokázať si vytvoriť vlastný názor, a ten aj vyjadriť.

Tieto kartičky budeme už od zajtra používať po prečítaní príbehu. Deti si vyberú kartičku s otázkou, na ktorú potom budeme odpovedať. Spôsobov je mnoho, my to budeme "brať z kopy", ako keď sa hrajú karty.

Súbor obsahuje otázky, ktoré učia deti myslieť inak a odpovedať zmysluplnejšie, než len: "Páčil sa vám príbeh, deti?" Obrázek odebrán.. Príkladom sú otázky: "Ako inak sa mohol príbeh skončiť?", "Čo by si spravil, keby si bol na mieste hlavného hrdinu?", "Prekvapila ťa nejaká časť príbehu? Ak áno, čím?" - a podobne.

Kartičky sa dajú využiť aj ako terapeutická pomôcka, pri ktorej sa dozviete o postojoch, hodnotách, sebahodnotení žiaka, o jeho predstavách, názoroch...

Vyžaduje to umenie nielen vedieť klásť správne otázky, ale dokázať aj pozorne a vnímavo počúvať. Rozhovory so žiakmi pomáhajú nielen deťom spoznávať svet okolo nich, ale aj učiteľovi dozvedieť sa mnoho o žiakoch. Toto je úžasný spôsob, ako spoznať svojich žiakov viac do hĺbky.

Odpovede môžu byť aj námetom pre iné predmety. Deti môžu odpovede na niektoré otázky znázorniť aj výtvarne. Starší žiaci môžu na danú otázku napísať úvahu.

Naše kartičky budú vystavené v "pocket chart" na stene, pri koberci, na ktorom čítame príbehy. Vhodné sú aj na ranný kruh.

Využiteľné na celom prvom stupni, aj na druhom stupni. Súbor má 18 strán.

Súbor je možné využiť ako brožúru.

Ďalšie produkty od autora PhDr. Petra Jureckova

39616
Grafomotorika
MŠ, Školský klub detí, MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Precvičte postreh detí, logiku, orientáciu, koordináciu oko-ruka, zabavte sa, a zapojte aj také deti, ktoré sú viac
1.50 €
20235
Triednická hodina
MŠ, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Hodnotenie, sebahodnotenie
Oceňte každý mesiac žiaka, ktorý spravil najväčší progres. Oceňte aktivitu, snahu, správanie, zvládnutie prekážok
2.30 €
34865
Slovenský Jazyk
MŠ, Školský klub detí, MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Pracovné listy
2x12 motívov listov pre ježiška. PDF súbor, formát A4
2.30 €
35519
Biológia
MŠ, Školský klub detí, MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Sada PLAGÁTOV - 3 časť 26 ks Krásne obrázky zvierat v dvoch rôznych súboroch. Jeden súbor obsahuje 62 plagátov
1.70 €
Otázky po prečítaní príbehu / knihy Otázky po prečítaní príbehu / knihy
Umenie pýtať sa, delí učiteľov na takých, ktorí deti stimulujú a pomáhajú im rozvíjať tvorivé a kritické myslenie, alebo tých, ktorí premenia školu na "nalieváreň".Vyrobila som pre mojich žiakov 34 kartičiek, ktoré rozvíjajú komunikačné a vyjadrovacie schopnosti, stimulujú samostatné a tvorivé myslenie, rozvíjajú kritické myslenie a podporujú čítanie s porozumením. Ešte dôležitejšie, než textu porozumieť, je dokázať si vytvoriť vlastný názor, a ten aj vyjadriť.Tieto kartičky budeme už od zajtra používať po prečítaní príbehu. Deti si vyberú kartičku s otázkou, na ktorú potom budeme odpovedať. Spôsobov je mnoho, my to budeme "brať z kopy", ako keď sa hrajú karty.Súbor obsahuje otázky, ktoré učia deti myslieť inak a odpovedať zmysluplnejšie, než len: "Páčil sa vám príbeh, deti?" 😏. Príkladom sú otázky: "Ako inak sa mohol príbeh skončiť?", "Čo by si spravil, keby si bol na mieste hlavného hrdinu?", "Prekvapila ťa nejaká časť príbehu? Ak áno, čím?" - a podobne.Kartičky sa dajú využiť aj ako terapeutická pomôcka, pri ktorej sa dozviete o postojoch, hodnotách, sebahodnotení žiaka, o jeho predstavách, názoroch...Vyžaduje to umenie nielen vedieť klásť správne otázky, ale dokázať aj pozorne a vnímavo počúvať. Rozhovory so žiakmi pomáhajú nielen deťom spoznávať svet okolo nich, ale aj učiteľovi dozvedieť sa mnoho o žiakoch. Toto je úžasný spôsob, ako spoznať svojich žiakov viac do hĺbky.Odpovede môžu byť aj námetom pre iné predmety. Deti môžu odpovede na niektoré otázky znázorniť aj výtvarne. Starší žiaci môžu na danú otázku napísať úvahu.Naše kartičky budú vystavené v "pocket chart" na stene, pri koberci, na ktorom čítame príbehy. Vhodné sú aj na ranný kruh.Využiteľné na celom prvom stupni, aj na druhom stupni. Súbor má 18 strán.Súbor je možné využiť ako brožúru.
2697
Slovenský Jazyk>Slovenský jazyk - literatúra>Didaktické hry>Ostatné>MŠ>MŠ - predškoláci>Školský klub detí>1.>2.>3.>4.>5.>🍁Jeseň>☀️Leto>🍎🥕Ovocie - zelenina
1.90