Otázky po prečítaní príbehu / knihy

Počet strán:
18
Veľkosť: 10.39 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
2. 9. 2022
Zdieľať:

Umenie pýtať sa, delí učiteľov na takých, ktorí deti stimulujú a pomáhajú im rozvíjať tvorivé a kritické myslenie, alebo tých, ktorí premenia školu na "nalieváreň".

Vyrobila som pre mojich žiakov 34 kartičiek, ktoré rozvíjajú komunikačné a vyjadrovacie schopnosti, stimulujú samostatné a tvorivé myslenie, rozvíjajú kritické myslenie a podporujú čítanie s porozumením. Ešte dôležitejšie, než textu porozumieť, je dokázať si vytvoriť vlastný názor, a ten aj vyjadriť.

Tieto kartičky budeme už od zajtra používať po prečítaní príbehu. Deti si vyberú kartičku s otázkou, na ktorú potom budeme odpovedať. Spôsobov je mnoho, my to budeme "brať z kopy", ako keď sa hrajú karty.

Súbor obsahuje otázky, ktoré učia deti myslieť inak a odpovedať zmysluplnejšie, než len: "Páčil sa vám príbeh, deti?" Obrázek odebrán.. Príkladom sú otázky: "Ako inak sa mohol príbeh skončiť?", "Čo by si spravil, keby si bol na mieste hlavného hrdinu?", "Prekvapila ťa nejaká časť príbehu? Ak áno, čím?" - a podobne.

Kartičky sa dajú využiť aj ako terapeutická pomôcka, pri ktorej sa dozviete o postojoch, hodnotách, sebahodnotení žiaka, o jeho predstavách, názoroch...

Vyžaduje to umenie nielen vedieť klásť správne otázky, ale dokázať aj pozorne a vnímavo počúvať. Rozhovory so žiakmi pomáhajú nielen deťom spoznávať svet okolo nich, ale aj učiteľovi dozvedieť sa mnoho o žiakoch. Toto je úžasný spôsob, ako spoznať svojich žiakov viac do hĺbky.

Odpovede môžu byť aj námetom pre iné predmety. Deti môžu odpovede na niektoré otázky znázorniť aj výtvarne. Starší žiaci môžu na danú otázku napísať úvahu.

Naše kartičky budú vystavené v "pocket chart" na stene, pri koberci, na ktorom čítame príbehy. Vhodné sú aj na ranný kruh.

Využiteľné na celom prvom stupni, aj na druhom stupni. Robila som ich pre potreby mojich žiakov a pre seba, opäť - keď už sú na svete, .-) ochotne posuniem aj ďalej za 2,50 Eurá. Vhodné pre učiteľov, školských psychológov, výchovných poradcov, do družiny, a aj na doma pre rodičov žiakov. Aj vytlačené čiernobielo vyzerajú elegantne. V prípade záujmu ma kontaktujte do správy, pdf súbor odošlem mailom. Súbor má 18 strán.

Ďalšie produkty od autora PhDr. Petra Jureckova

33452
Slovenský Jazyk
MŠ, Školský klub detí, MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Piesne, básne
Matematická básnička 10 listov na strome učí deti odpočítavať po jednom od 10 do 0. Obrázky deťom pomáhajú porozumieť
1.50 €
39620
Anglický jazyk
MŠ, Školský klub detí, MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Pexeso
Pexeso Vianočný príbeh obsahuje 24 kartičiek Pexeso precvičuje pamäť, pozornosť, zrakovú pamäť, pomáha rozvíjať slovná
1.30 €
2889
Etická výchova
MŠ, Školský klub detí, MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Hodnotenie, sebahodnotenie
Spytaj sa ma na čokoľvek - otázky pre komunitný kruh. Na ziadost a prosbu jednej pani učitelky som vytvorila subor, o
3.70 €
38638
Slovenský Jazyk
MŠ, Školský klub detí, MŠ - predškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Nový súbor - aktuály a pútavý pre deti. Interaktívna knižka pre deti, do ktorej si samé môžu dokresľovať časti obrázkov
2.20 €
Otázky po prečítaní príbehu / knihy Otázky po prečítaní príbehu / knihy
Umenie pýtať sa, delí učiteľov na takých, ktorí deti stimulujú a pomáhajú im rozvíjať tvorivé a kritické myslenie, alebo tých, ktorí premenia školu na "nalieváreň". Vyrobila som pre mojich žiakov 34 kartičiek, ktoré rozvíjajú komunikačné a vyjadrovacie schopnosti, stimulujú samostatné a tvorivé myslenie, rozvíjajú kritické myslenie a podporujú čítanie s porozumením. Ešte dôležitejšie, než textu porozumieť, je dokázať si vytvoriť vlastný názor, a ten aj vyjadriť. Tieto kartičky budeme už od zajtra používať po prečítaní príbehu. Deti si vyberú kartičku s otázkou, na ktorú potom budeme odpovedať. Spôsobov je mnoho, my to budeme "brať z kopy", ako keď sa hrajú karty. Súbor obsahuje otázky, ktoré učia deti myslieť inak a odpovedať zmysluplnejšie, než len: "Páčil sa vám príbeh, deti?" 😏. Príkladom sú otázky: "Ako inak sa mohol príbeh skončiť?", "Čo by si spravil, keby si bol na mieste hlavného hrdinu?", "Prekvapila ťa nejaká časť príbehu? Ak áno, čím?" - a podobne. Kartičky sa dajú využiť aj ako terapeutická pomôcka, pri ktorej sa dozviete o postojoch, hodnotách, sebahodnotení žiaka, o jeho predstavách, názoroch... Vyžaduje to umenie nielen vedieť klásť správne otázky, ale dokázať aj pozorne a vnímavo počúvať. Rozhovory so žiakmi pomáhajú nielen deťom spoznávať svet okolo nich, ale aj učiteľovi dozvedieť sa mnoho o žiakoch. Toto je úžasný spôsob, ako spoznať svojich žiakov viac do hĺbky. Odpovede môžu byť aj námetom pre iné predmety. Deti môžu odpovede na niektoré otázky znázorniť aj výtvarne. Starší žiaci môžu na danú otázku napísať úvahu. Naše kartičky budú vystavené v "pocket chart" na stene, pri koberci, na ktorom čítame príbehy. Vhodné sú aj na ranný kruh. Využiteľné na celom prvom stupni, aj na druhom stupni. Robila som ich pre potreby mojich žiakov a pre seba, opäť - keď už sú na svete, .-) ochotne posuniem aj ďalej za 2,50 Eurá. Vhodné pre učiteľov, školských psychológov, výchovných poradcov, do družiny, a aj na doma pre rodičov žiakov. Aj vytlačené čiernobielo vyzerajú elegantne. V prípade záujmu ma kontaktujte do správy, pdf súbor odošlem mailom. Súbor má 18 strán.
2697
Slovenský Jazyk>Slovenský jazyk - literatúra>Didaktické hry>Ostatné>MŠ>Školský klub detí>MŠ - predškoláci>1.>2.>3.>4.>5.>Leto>Jeseň>Ovocie - zelenina
1.90