Hra EMOČNÉ DOBRODRUŽSTVO

Kategória:
Počet strán:
38
Veľkosť: 3.64 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
7. 9. 2024
Zdieľať:

Hra „Emočné dobrodružstvo“ je vhodná pre všetky triedy na 1. stupni ZŠ.
Obsah hry

  • 96 kartičiek so situáciami: Každá kartička obsahuje jednu situáciu, ktorú môžu deti zažiť, a ktorá vyvoláva určité emócie. (+6 prázdnych kariet v prípade potreby dopísania vlastných situácií.)
  • 8 veľkých smajlíkov: Títo smajlíci predstavujú rôzne emócie a sú k dispozícii ako vo farebnej, tak čiernobielej verzii. Smajlíci vyjadrujú základné emócie.
  • 30 malých kartičiek s obrázkami: Každý žiak si vyberie svoju kartičku s obrázkom, ktorú bude používať počas hry.

Spôsoby, ako s hrou pracovať

Hru si vytlačte, zalaminujte a jednotlivé karty a obrázky nastrihajte.

Pri tejto hre neexistuje žiadny jeden univerzálny návod, ako s hrou pracovať. Vaše deti poznáte najlepšie vy a viete, akú formu práce zvoliť. Či na tom vystavíte celú hodinu, zaradíte hru do komunitného/ranného kruhu atď. je teda čisto len na vás. Pre príklad tu uvediem niekoľko možných spôsobov, ako je možné hru využiť.

1. Identifikácia emócií:

Žiak si prečíta situáciu na kartičke a zamyslí sa nad tým, akú emóciu by v danej situácii cítil. Potom položí (iba on alebo celá trieda) svoju malú kartičku s obrázkom na veľkého smajlíka, ktorý najlepšie vystihuje jeho pocit.

2. Diskusia o emóciách:

Po umiestnení kartičky môže učiteľ vyzvať žiaka na vysvetlenie, prečo si vybral práve túto emóciu. Diskutuje sa o rôznych možných pocitoch, ktoré môžu ostatní žiaci v podobnej situácii cítiť.

3. Role-playing:

Žiaci môžu hrať rôzne situácie z kartičiek a pokúsiť sa ich riešiť. Ostatní žiaci môžu pozorovať a potom diskutovať, ako by oni sami situáciu riešili a aké emócie by cítili.

4. Skupinová práca:

Žiaci môžu byť rozdelení do skupín, kde každý dostane jednu situáciu na riešenie. Skupina spoločne diskutuje, aké emócie by v situácii cítila, a potom prezentuje svoje závery ostatným.

5. Reflexia:

Na konci hry môžu žiaci reflektovať, čo sa naučili o svojich emóciách a ako môžu lepšie rozpoznávať a vyjadrovať svoje pocity v rôznych situáciách.

Ďalšie produkty od autora Adéla Něničková – Úča na hrazde

229573
Nepriradené k predmetu
1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, pochvaly
Tento súbor obsahuje 20 rôznych motivačných kartičiek určených pre žiakov 1. stupňa základnej školy. Kartičky majú vždy
1.65 €
171976
Slovenský Jazyk
3., 4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatné
Materiál obsahuje 3 typy čitateľských stratégií. - BELETRIA: pred čítaním, počas čítania, po čítaní. - NAUČNÁ PRÓZA
1.65 €
170702
Matematika
MŠ - predškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 36 hracích kariet. Pred každou hrou je dôležité ukázať deťom kartičky a pomenovať, aké obrázky sa tam
1.45 €
145540
Nepriradené k predmetu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatné
O materiáli: Tento materiál obsahuje 14 listov, pričom na každom liste je 6 rôznych tém alebo otázok na diskusiu. Listy
1.25 €
Hra EMOČNÉ DOBRODRUŽSTVO Hra EMOČNÉ DOBRODRUŽSTVO
Hra „Emočné dobrodružstvo“ je vhodná pre všetky triedy na 1. stupni ZŠ.Obsah hry96 kartičiek so situáciami: Každá kartička obsahuje jednu situáciu, ktorú môžu deti zažiť, a ktorá vyvoláva určité emócie. (+6 prázdnych kariet v prípade potreby dopísania vlastných situácií.)8 veľkých smajlíkov: Títo smajlíci predstavujú rôzne emócie a sú k dispozícii ako vo farebnej, tak čiernobielej verzii. Smajlíci vyjadrujú základné emócie.30 malých kartičiek s obrázkami: Každý žiak si vyberie svoju kartičku s obrázkom, ktorú bude používať počas hry.Spôsoby, ako s hrou pracovaťHru si vytlačte, zalaminujte a jednotlivé karty a obrázky nastrihajte.Pri tejto hre neexistuje žiadny jeden univerzálny návod, ako s hrou pracovať. Vaše deti poznáte najlepšie vy a viete, akú formu práce zvoliť. Či na tom vystavíte celú hodinu, zaradíte hru do komunitného/ranného kruhu atď. je teda čisto len na vás. Pre príklad tu uvediem niekoľko možných spôsobov, ako je možné hru využiť.1. Identifikácia emócií:Žiak si prečíta situáciu na kartičke a zamyslí sa nad tým, akú emóciu by v danej situácii cítil. Potom položí (iba on alebo celá trieda) svoju malú kartičku s obrázkom na veľkého smajlíka, ktorý najlepšie vystihuje jeho pocit.2. Diskusia o emóciách:Po umiestnení kartičky môže učiteľ vyzvať žiaka na vysvetlenie, prečo si vybral práve túto emóciu. Diskutuje sa o rôznych možných pocitoch, ktoré môžu ostatní žiaci v podobnej situácii cítiť.3. Role-playing:Žiaci môžu hrať rôzne situácie z kartičiek a pokúsiť sa ich riešiť. Ostatní žiaci môžu pozorovať a potom diskutovať, ako by oni sami situáciu riešili a aké emócie by cítili.4. Skupinová práca:Žiaci môžu byť rozdelení do skupín, kde každý dostane jednu situáciu na riešenie. Skupina spoločne diskutuje, aké emócie by v situácii cítila, a potom prezentuje svoje závery ostatným.5. Reflexia:Na konci hry môžu žiaci reflektovať, čo sa naučili o svojich emóciách a ako môžu lepšie rozpoznávať a vyjadrovať svoje pocity v rôznych situáciách.
152766
Prvouka>Triednická hodina>Didaktické hry>1.>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Špeciálna pedagogika>😊Emócia
1.35