Prečítaj si a vyfarbi: čítanie s porozumením (neviazané písmo)

Ročník:
Kategória:
Počet strán:
17
Veľkosť: 2.05 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
2. 9. 2024
Zdieľať:

O MATERIÁLE:

Materiál, ktorý obsahuje 15 pracovných listov, je určený predovšetkým pre žiakov 2. a 3. triedy ZŠ, ale môže byť flexibilne využitý aj pre iné vekové skupiny v závislosti od ich čitateľských schopností. Jeho hlavným cieľom je rozvíjať čítanie neviazaného písma s porozumením prostredníctvom aktivity spojenej s vyfarbovaním.

OBSAH MATERIÁLU:

15 čiernobielych pracovných listov: Každý list obsahuje obrázok s rôznymi motívmi. Obrázky sú jednoduché a ľahko zrozumiteľné, aby deti mohli bez problémov nasledovať pokyny na ich vyfarbovanie.
Rôzne úrovne náročnosti textu: Vety, ktoré popisujú, ako má byť obrázok vyfarbený, sú vytvorené s ohľadom na rôzne úrovne čitateľských schopností. Niektoré vety sú kratšie a jednoduchšie, vhodné pre začiatočníkov, zatiaľ čo iné sú dlhšie, zložitejšie a obsahujú súvetia, aby sa deti postupne učili čítať zložitejšie texty.


AKO S MATERIÁLOM PRACOVAŤ:

  • Výber vhodného listu: Učiteľ alebo rodič môže podľa schopností dieťaťa vybrať pracovný list so zodpovedajúcou náročnosťou textu. To umožňuje individuálny prístup ku každému dieťaťu.
  • Čítanie inštrukcií: Dieťa si starostlivo prečíta vety na pracovnom liste. Tieto vety popisujú, akými farbami má vyfarbiť jednotlivé časti obrázku. Pri zložitejších listoch môže byť potrebné venovať viac času pochopeniu textu.
  • Porozumenie textu: Je dôležité, aby dieťa nielen prečítalo, ale aj porozumelo tomu, čo číta. Môže si vety prečítať nahlas a prípadne diskutovať o ich význame s učiteľom alebo rodičom.
  • Vyfarbovanie: Na základe pokynov v texte dieťa postupne vyfarbuje obrázok. Táto časť kombinuje čítanie s praktickou činnosťou, čo podporuje lepšie zapamätanie a porozumenie textu.
  • Reflexia: Po dokončení vyfarbovania môže nasledovať diskusia o tom, ako sa dieťaťu darilo dodržiavať inštrukcie, čo je dobrá príležitosť na spätnú väzbu.

Ďalšie produkty od autora Adéla Něničková – Úča na hrazde

186057
Výtvarná výchova
MŠ, MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omaľovánka
MATERÁL OBSAHUJE 4 čiernobiele náramky bez nápisu 4 čiernobiele náramky s nápisom “VESELÉ VIANOCE” 4 farebné náramky bez
0.99 €
218381
Matematika
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatné
Parkety – matematický materiál podľa Hejného metódy Tento materiál obsahuje celkom 13 parkiet a podlaží, ktoré sú
1.35 €
175388
Matematika
MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatné
MATERIÁL OBSAHUJE: 40 kariet, na ktorých sú obrazce z farebných drievok. PRE KOHO JE MATERIÁL URČENÝ: Materiál je určený
1.35 €
173968
Slovenský Jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovné listy
O MATERIÁLE: Materiál, ktorý obsahuje 12 pracovných listov, je určený predovšetkým pre žiakov 2., 3. a 4. triedy ZŠ, ale
1.75 €
Prečítaj si a vyfarbi: čítanie s porozumením (neviazané písmo) Prečítaj si a vyfarbi: čítanie s porozumením (neviazané písmo)
O MATERIÁLE:Materiál, ktorý obsahuje 15 pracovných listov, je určený predovšetkým pre žiakov 2. a 3. triedy ZŠ, ale môže byť flexibilne využitý aj pre iné vekové skupiny v závislosti od ich čitateľských schopností. Jeho hlavným cieľom je rozvíjať čítanie neviazaného písma s porozumením prostredníctvom aktivity spojenej s vyfarbovaním.OBSAH MATERIÁLU:15 čiernobielych pracovných listov: Každý list obsahuje obrázok s rôznymi motívmi. Obrázky sú jednoduché a ľahko zrozumiteľné, aby deti mohli bez problémov nasledovať pokyny na ich vyfarbovanie.Rôzne úrovne náročnosti textu: Vety, ktoré popisujú, ako má byť obrázok vyfarbený, sú vytvorené s ohľadom na rôzne úrovne čitateľských schopností. Niektoré vety sú kratšie a jednoduchšie, vhodné pre začiatočníkov, zatiaľ čo iné sú dlhšie, zložitejšie a obsahujú súvetia, aby sa deti postupne učili čítať zložitejšie texty.AKO S MATERIÁLOM PRACOVAŤ:Výber vhodného listu: Učiteľ alebo rodič môže podľa schopností dieťaťa vybrať pracovný list so zodpovedajúcou náročnosťou textu. To umožňuje individuálny prístup ku každému dieťaťu.Čítanie inštrukcií: Dieťa si starostlivo prečíta vety na pracovnom liste. Tieto vety popisujú, akými farbami má vyfarbiť jednotlivé časti obrázku. Pri zložitejších listoch môže byť potrebné venovať viac času pochopeniu textu.Porozumenie textu: Je dôležité, aby dieťa nielen prečítalo, ale aj porozumelo tomu, čo číta. Môže si vety prečítať nahlas a prípadne diskutovať o ich význame s učiteľom alebo rodičom.Vyfarbovanie: Na základe pokynov v texte dieťa postupne vyfarbuje obrázok. Táto časť kombinuje čítanie s praktickou činnosťou, čo podporuje lepšie zapamätanie a porozumenie textu.Reflexia: Po dokončení vyfarbovania môže nasledovať diskusia o tom, ako sa dieťaťu darilo dodržiavať inštrukcie, čo je dobrá príležitosť na spätnú väzbu.
150657
Slovenský jazyk - čítanie>Pracovné listy>2.>3.
1.65