Prečítaj si a vyfarbi: čítanie s porozumením (neviazané písmo)

Ročník:
Kategória:
Počet strán:
17
Veľkosť: 2.05 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
2. 9. 2024
Zdieľať:

O MATERIÁLE:

Materiál, ktorý obsahuje 15 pracovných listov, je určený predovšetkým pre žiakov 2. a 3. triedy ZŠ, ale môže byť flexibilne využitý aj pre iné vekové skupiny v závislosti od ich čitateľských schopností. Jeho hlavným cieľom je rozvíjať čítanie neviazaného písma s porozumením prostredníctvom aktivity spojenej s vyfarbovaním.

OBSAH MATERIÁLU:

15 čiernobielych pracovných listov: Každý list obsahuje obrázok s rôznymi motívmi. Obrázky sú jednoduché a ľahko zrozumiteľné, aby deti mohli bez problémov nasledovať pokyny na ich vyfarbovanie.
Rôzne úrovne náročnosti textu: Vety, ktoré popisujú, ako má byť obrázok vyfarbený, sú vytvorené s ohľadom na rôzne úrovne čitateľských schopností. Niektoré vety sú kratšie a jednoduchšie, vhodné pre začiatočníkov, zatiaľ čo iné sú dlhšie, zložitejšie a obsahujú súvetia, aby sa deti postupne učili čítať zložitejšie texty.


AKO S MATERIÁLOM PRACOVAŤ:

  • Výber vhodného listu: Učiteľ alebo rodič môže podľa schopností dieťaťa vybrať pracovný list so zodpovedajúcou náročnosťou textu. To umožňuje individuálny prístup ku každému dieťaťu.
  • Čítanie inštrukcií: Dieťa si starostlivo prečíta vety na pracovnom liste. Tieto vety popisujú, akými farbami má vyfarbiť jednotlivé časti obrázku. Pri zložitejších listoch môže byť potrebné venovať viac času pochopeniu textu.
  • Porozumenie textu: Je dôležité, aby dieťa nielen prečítalo, ale aj porozumelo tomu, čo číta. Môže si vety prečítať nahlas a prípadne diskutovať o ich význame s učiteľom alebo rodičom.
  • Vyfarbovanie: Na základe pokynov v texte dieťa postupne vyfarbuje obrázok. Táto časť kombinuje čítanie s praktickou činnosťou, čo podporuje lepšie zapamätanie a porozumenie textu.
  • Reflexia: Po dokončení vyfarbovania môže nasledovať diskusia o tom, ako sa dieťaťu darilo dodržiavať inštrukcie, čo je dobrá príležitosť na spätnú väzbu.

Ďalšie produkty od autora Adéla Něničková – Úča na hrazde

143174
Nepriradené k predmetu
MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Ostatné
Čo produkt obsahuje: - 64 originálnych kartičiek na mozgovú prestávku - každá kartička obsahuje jedinečný nápad na
1.49 €
215789
Pracovné činnosti
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omaľovánka
AKO S MATERIÁLOM PRACOVAŤ: Spoločne vytvoríme obraz, ktorý znázorňuje obdobie Veľkej noci. Pokiaľ je žiakov menej
1.65 €
212002
Slovenský Jazyk
1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Ostatné
ČÍTAJ AKO... Čítanie s emóciami a zábavou – 32 kartičiek Tento materiál prináša hravý spôsob, ako spestriť čítanie a
1.35 €
214168
Slovenský Jazyk
1., 2., 3.
Pracovné listy
Behací diktát s príšerami Tento materiál prináša zábavný spôsob, ako precvičiť písanie pomocou pohybu. Čo materiál
1.25 €
Prečítaj si a vyfarbi: čítanie s porozumením (neviazané písmo) Prečítaj si a vyfarbi: čítanie s porozumením (neviazané písmo)
O MATERIÁLE:Materiál, ktorý obsahuje 15 pracovných listov, je určený predovšetkým pre žiakov 2. a 3. triedy ZŠ, ale môže byť flexibilne využitý aj pre iné vekové skupiny v závislosti od ich čitateľských schopností. Jeho hlavným cieľom je rozvíjať čítanie neviazaného písma s porozumením prostredníctvom aktivity spojenej s vyfarbovaním.OBSAH MATERIÁLU:15 čiernobielych pracovných listov: Každý list obsahuje obrázok s rôznymi motívmi. Obrázky sú jednoduché a ľahko zrozumiteľné, aby deti mohli bez problémov nasledovať pokyny na ich vyfarbovanie.Rôzne úrovne náročnosti textu: Vety, ktoré popisujú, ako má byť obrázok vyfarbený, sú vytvorené s ohľadom na rôzne úrovne čitateľských schopností. Niektoré vety sú kratšie a jednoduchšie, vhodné pre začiatočníkov, zatiaľ čo iné sú dlhšie, zložitejšie a obsahujú súvetia, aby sa deti postupne učili čítať zložitejšie texty.AKO S MATERIÁLOM PRACOVAŤ:Výber vhodného listu: Učiteľ alebo rodič môže podľa schopností dieťaťa vybrať pracovný list so zodpovedajúcou náročnosťou textu. To umožňuje individuálny prístup ku každému dieťaťu.Čítanie inštrukcií: Dieťa si starostlivo prečíta vety na pracovnom liste. Tieto vety popisujú, akými farbami má vyfarbiť jednotlivé časti obrázku. Pri zložitejších listoch môže byť potrebné venovať viac času pochopeniu textu.Porozumenie textu: Je dôležité, aby dieťa nielen prečítalo, ale aj porozumelo tomu, čo číta. Môže si vety prečítať nahlas a prípadne diskutovať o ich význame s učiteľom alebo rodičom.Vyfarbovanie: Na základe pokynov v texte dieťa postupne vyfarbuje obrázok. Táto časť kombinuje čítanie s praktickou činnosťou, čo podporuje lepšie zapamätanie a porozumenie textu.Reflexia: Po dokončení vyfarbovania môže nasledovať diskusia o tom, ako sa dieťaťu darilo dodržiavať inštrukcie, čo je dobrá príležitosť na spätnú väzbu.
150657
Slovenský jazyk - čítanie>Pracovné listy>2.>3.
1.65