Prečítaj si a vyfarbi: čítanie s porozumením (príroda) - neviazané písmo

Ročník:
Kategória:
Počet strán:
27
Veľkosť: 3.48 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
7. 11. 2024
Zdieľať:

O MATERIÁLE:

Materiál, ktorý obsahuje 12 pracovných listov, je určený predovšetkým pre žiakov 2., 3. a 4. triedy ZŠ, ale môže byť flexibilne využitý aj pre iné vekové skupiny v závislosti od ich čitateľských schopností. Jeho hlavným cieľom je rozvíjať čítanie neviazaného písma s porozumením prostredníctvom aktivity spojenej s vyfarbovaním. Obsahuje aj riešenie.

OBSAH MATERIÁLU:

12 čiernobielych pracovných listov: Každý list obsahuje obrázok s rôznymi motívmi prírody. Obrázky sú jednoduché a ľahko zrozumiteľné, aby deti mohli bez problémov nasledovať pokyny na ich vyfarbovanie.
Rôzne úrovne náročnosti textu: Vety, ktoré popisujú, ako má byť obrázok vyfarbený, sú vytvorené s ohľadom na rôzne úrovne čitateľských schopností. Niektoré vety sú kratšie a jednoduchšie, vhodné pre začiatočníkov, zatiaľ čo iné sú dlhšie, zložitejšie a obsahujú súvetia, aby sa deti postupne učili čítať zložitejšie texty.


AKO S MATERIÁLOM PRACOVAŤ:

  • Výber vhodného listu: Učiteľ alebo rodič môže podľa schopností dieťaťa vybrať pracovný list so zodpovedajúcou náročnosťou textu. To umožňuje individuálny prístup ku každému dieťaťu.
  • Čítanie inštrukcií: Dieťa si starostlivo prečíta vety na pracovnom liste. Tieto vety popisujú, akými farbami má vyfarbiť jednotlivé časti obrázku. Pri zložitejších listoch môže byť potrebné venovať viac času pochopeniu textu.
  • Porozumenie textu: Je dôležité, aby dieťa nielen prečítalo, ale aj porozumelo tomu, čo číta. Môže si vety prečítať nahlas a prípadne diskutovať o ich význame s učiteľom alebo rodičom.
  • Vyfarbovanie: Na základe pokynov v texte dieťa postupne vyfarbuje obrázok. Táto časť kombinuje čítanie s praktickou činnosťou, čo podporuje lepšie zapamätanie a porozumenie textu.
  • Reflexia: Po dokončení vyfarbovania môže nasledovať diskusia o tom, ako sa dieťaťu darilo dodržiavať inštrukcie, čo je dobrá príležitosť na spätnú väzbu.

Ďalšie produkty od autora Adéla Něničková – Úča na hrazde

141018
Anglický jazyk
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba triedy
18 základných fráz, ktoré si zamiluje každý študent! Všetky karty s frázami sú k dispozícii vo formáte A4 a A5. Vytlačte
1.40 €
173629
Slovenský Jazyk
1., 2., 3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omaľovánka
SVÄTÝ MARTIN - KOOPERATÍVNY OBRAZ S PRÍBEHOM MATERIÁL OBSAHUJE: - Autorský motivačný príbeh, ktorý pracuje s legendou o
1.65 €
167179
Matematika
MŠ, MŠ - predškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Originálne precvičovanie určovania počtu do 10. 🍕 OPIS AKTIVITY: Aktivita prebieha vo dvojiciach. Jeden zo žiakov je
1.65 €
150657
Slovenský jazyk - čítanie
2., 3.
Pracovné listy
O MATERIÁLE: Materiál, ktorý obsahuje 15 pracovných listov, je určený predovšetkým pre žiakov 2. a 3. triedy ZŠ, ale
1.65 €
Prečítaj si a vyfarbi: čítanie s porozumením (príroda) - neviazané písmo Prečítaj si a vyfarbi: čítanie s porozumením (príroda) - neviazané písmo
O MATERIÁLE:Materiál, ktorý obsahuje 12 pracovných listov, je určený predovšetkým pre žiakov 2., 3. a 4. triedy ZŠ, ale môže byť flexibilne využitý aj pre iné vekové skupiny v závislosti od ich čitateľských schopností. Jeho hlavným cieľom je rozvíjať čítanie neviazaného písma s porozumením prostredníctvom aktivity spojenej s vyfarbovaním. Obsahuje aj riešenie.OBSAH MATERIÁLU:12 čiernobielych pracovných listov: Každý list obsahuje obrázok s rôznymi motívmi prírody. Obrázky sú jednoduché a ľahko zrozumiteľné, aby deti mohli bez problémov nasledovať pokyny na ich vyfarbovanie.Rôzne úrovne náročnosti textu: Vety, ktoré popisujú, ako má byť obrázok vyfarbený, sú vytvorené s ohľadom na rôzne úrovne čitateľských schopností. Niektoré vety sú kratšie a jednoduchšie, vhodné pre začiatočníkov, zatiaľ čo iné sú dlhšie, zložitejšie a obsahujú súvetia, aby sa deti postupne učili čítať zložitejšie texty.AKO S MATERIÁLOM PRACOVAŤ:Výber vhodného listu: Učiteľ alebo rodič môže podľa schopností dieťaťa vybrať pracovný list so zodpovedajúcou náročnosťou textu. To umožňuje individuálny prístup ku každému dieťaťu.Čítanie inštrukcií: Dieťa si starostlivo prečíta vety na pracovnom liste. Tieto vety popisujú, akými farbami má vyfarbiť jednotlivé časti obrázku. Pri zložitejších listoch môže byť potrebné venovať viac času pochopeniu textu.Porozumenie textu: Je dôležité, aby dieťa nielen prečítalo, ale aj porozumelo tomu, čo číta. Môže si vety prečítať nahlas a prípadne diskutovať o ich význame s učiteľom alebo rodičom.Vyfarbovanie: Na základe pokynov v texte dieťa postupne vyfarbuje obrázok. Táto časť kombinuje čítanie s praktickou činnosťou, čo podporuje lepšie zapamätanie a porozumenie textu.Reflexia: Po dokončení vyfarbovania môže nasledovať diskusia o tom, ako sa dieťaťu darilo dodržiavať inštrukcie, čo je dobrá príležitosť na spätnú väzbu.
173968
Slovenský Jazyk>Slovenský jazyk - čítanie>Pracovné listy>2.>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Živočíchy
1.75