O MATERIÁLE:
Materiál obsahuje 10 pracovných listov, je určený predovšetkým pre žiakov 2. a 3. triedy ZŠ, ale môže byť flexibilne využitý aj pre iné vekové skupiny v závislosti od ich čitateľských schopností. Jeho hlavným cieľom je rozvíjať čítanie písacieho písma s porozumením prostredníctvom aktivity spojenej s vyfarbovaním.
OBSAH MATERIÁLU:
- 10 čiernobielych pracovných listov: Každý list obsahuje obrázok s s dopravným prostriedkom. Obrázky sú jednoduché a ľahko zrozumiteľné, aby deti mohli bez problémov nasledovať pokyny na ich vyfarbovanie.
- Rôzne úrovne náročnosti textu: Vety, ktoré popisujú, ako má byť obrázok vyfarbený, sú vytvorené s ohľadom na rôzne úrovne čitateľských schopností. Niektoré vety sú kratšie a jednoduchšie, vhodné pre začiatočníkov, zatiaľ čo iné sú dlhšie, zložitejšie a obsahujú súvetia, aby sa deti postupne učili čítať zložitejšie texty.
AKO S MATERIÁLOM PRACOVAŤ:
- Výber vhodného listu: Učiteľ alebo rodič môže podľa schopností dieťaťa vybrať pracovný list so zodpovedajúcou náročnosťou textu. To umožňuje individuálny prístup ku každému dieťaťu.
- Čítanie inštrukcií: Dieťa si starostlivo prečíta vety na pracovnom liste. Tieto vety popisujú, akými farbami má vyfarbiť jednotlivé časti obrázku. Pri zložitejších listoch môže byť potrebné venovať viac času pochopeniu textu.
- Porozumenie textu: Je dôležité, aby dieťa nielen prečítalo, ale aj porozumelo tomu, čo číta. Môže si vety prečítať nahlas a prípadne diskutovať o ich význame s učiteľom alebo rodičom.
- Vyfarbovanie: Na základe pokynov v texte dieťa postupne vyfarbuje obrázok. Táto časť kombinuje čítanie s praktickou činnosťou, čo podporuje lepšie zapamätanie a porozumenie textu.
- Reflexia: Po dokončení vyfarbovania môže nasledovať diskusia o tom, ako sa dieťaťu darilo dodržiavať inštrukcie, čo je dobrá príležitosť na spätnú väzbu.