Vianočné sčítanie a odčítanie do 100 (zlož z kariet výsledok)

Predmet:
Ročník:
2., 3., 4.
Kategória:
Téma:
Počet strán:
3
Veľkosť: 5.13 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
4. 4. 2023
Zdieľať:

Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. V príkladoch sa vyskytuje sčítanie a odčítanie s prechodom aj bez prechodu cez desiatku.

Súprava obsahuje:

strana 1: pokyny pre učiteľov

strana 2-3: zložené sady kariet na tlač a rozstrihanie

Možnosti použitia:

1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).

2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod.

Ako s materiálom pracovať:

1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).

2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku.

3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok.

4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej.

5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.

6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené).

7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.

Prínos pomôcky:

1. Aktivizácia žiakov.

2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.

3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.

4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.

 

Zdroj obrázku: https://pixabay.com/

Ďalšie produkty od autora Vladěna Pěknicová

3289
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
TRIMINO Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Obe sady slúžia na precvičenie sčítania a odčítania desatinných
1.30 €
46673
Matematika
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 11 štvoríc kariet (výsledky 0-10). Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom
1.33 €
57337
Matematika
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Prvá sada obsahuje príklady na určenie počtu percent (vyjadrené časťou z celku). Druhá
1.35 €
10089
Fyzika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Cieľ: Zopakovanie
1.25 €
Vianočné sčítanie a odčítanie do 100 (zlož z kariet výsledok) Vianočné sčítanie a odčítanie do 100 (zlož z kariet výsledok)
Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. V príkladoch sa vyskytuje sčítanie a odčítanie s prechodom aj bez prechodu cez desiatku. Súprava obsahuje: strana 1: pokyny pre učiteľov strana 2-3: zložené sady kariet na tlač a rozstrihanie Možnosti použitia: 1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane). 2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod. Ako s materiálom pracovať: 1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo). 2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku. 3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok. 4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej. 5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami. 6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené). 7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod. Prínos pomôcky: 1. Aktivizácia žiakov. 2. Podpora spolupráce medzi žiakmi. 3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby. 4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.   Zdroj obrázku: https://pixabay.com/
19168
Matematika>Skladačky>2.>3.>4.>Vianoce
1.15