Formatívne hodnotenie - aktivity

Počet strán:
65
Veľkosť: 7.14 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci Čammrda
Nahrané:
Naposledy upravené:
30. 12. 2024
Zdieľať:

Formatívne hodnotenie je proces, ktorý učitelia používajú na podporu učenia žiakov počas vzdelávacieho procesu. Na rozdiel od sumatívneho hodnotenia, ktoré hodnotí vedomosti študentov na konci učebnej jednotky alebo semestra, formatívne hodnotenie sa zameriava na priebežné sledovanie a podporu učenia.

Jeho hlavným cieľom je identifikovať silné stránky a oblasti, ktoré si vyžadujú ďalší rozvoj, a poskytnúť učiteľom aj študentom spätnú väzbu, ktorá pomáha zlepšiť proces výučby. Táto metóda umožňuje učiteľom prispôsobiť výučbu aktuálnym potrebám študentov a zároveň motivuje študentov k lepšiemu pochopeniu učiva a aktívnemu zapojeniu sa do výučby.

Formatívne hodnotenie môže mať mnoho podôb – od jednoduchých ústnych otázok, cez domáce úlohy, krátke testy, projekty, až po portfóliá alebo sebahodnotenie. Kľúčom je zapojenie študentov do procesu hodnotenia a reflexie, čo podporuje ich schopnosť samostatného myslenia a kritického hodnotenia vlastnej práce.

Využitím formatívneho hodnotenia vytvárame podporujúce a pozitívne prostredie v triede, kde sa žiaci necítia ohrození hodnotením, ale vnímajú ho ako cestu k lepšiemu porozumeniu a zvládnutiu učiva. Táto metóda tiež podporuje inkluzívnu vzdelávaciu prax, pretože rešpektuje individuálne tempo učenia každého študenta a podporuje rozvoj každého jednotlivca podľa jeho osobných potrieb a schopností.

Význam formatívneho hodnotenia spočíva vo vytváraní pevného základu pre celoživotné učenie, kde je dôraz kladený na proces učenia, nie len na výsledok. Tým, že sa študenti učia reflektovať nad vlastným učením a využívať spätnú väzbu pre svoj ďalší rozvoj, stávajú sa aktívnymi účastníkmi svojho vzdelávania.

Súbor obsahuje:

  • Reflexia a sebareflexia
  • Semafor
  • Hlasovacie kartičky
  • Preukazy z hodiny
  • Cieľové karty
  • Mám splnené?
  • Plagáty do triedy
  • Šablónu na kvízové otázky
  • Odmeňovacie kartičky
  • Hodnotenie testov žiakov

Ďalšie produkty od autora Čammrda

184410
Výtvarná výchova
Batoľa (1 -3), MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omaľovánka
Záložky na vyfarbovanie do knižky s témou Vianoce a zima. Súbor obsahuje 6 strán vo formáte A4, na každej stránke
1.83 €
184452
Prvouka
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omaľovánka
Nástenný plánovací kalendár Chcete, aby vaše plánovanie bolo prehľadné a efektívne? Tento nástenný plánovací kalendár je
2.65 €
216182
Prvouka
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1.
Projekty
Deň Zeme – tematická stezka pre deti Premeňme oslavu Dňa Zeme na zábavné a poučné dobrodružstvo! Toto originálne PDF je
2.41 €
225969
Logopédia
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2.
Didaktické hry
Rodina – súbor aktivít Komplexná vzdelávacia sada plná hier, tvorenia a zábavy Objavte s deťmi svet rodiny hravou a
3.40 €
Formatívne hodnotenie - aktivity Formatívne hodnotenie - aktivity
Formatívne hodnotenie je proces, ktorý učitelia používajú na podporu učenia žiakov počas vzdelávacieho procesu. Na rozdiel od sumatívneho hodnotenia, ktoré hodnotí vedomosti študentov na konci učebnej jednotky alebo semestra, formatívne hodnotenie sa zameriava na priebežné sledovanie a podporu učenia.Jeho hlavným cieľom je identifikovať silné stránky a oblasti, ktoré si vyžadujú ďalší rozvoj, a poskytnúť učiteľom aj študentom spätnú väzbu, ktorá pomáha zlepšiť proces výučby. Táto metóda umožňuje učiteľom prispôsobiť výučbu aktuálnym potrebám študentov a zároveň motivuje študentov k lepšiemu pochopeniu učiva a aktívnemu zapojeniu sa do výučby.Formatívne hodnotenie môže mať mnoho podôb – od jednoduchých ústnych otázok, cez domáce úlohy, krátke testy, projekty, až po portfóliá alebo sebahodnotenie. Kľúčom je zapojenie študentov do procesu hodnotenia a reflexie, čo podporuje ich schopnosť samostatného myslenia a kritického hodnotenia vlastnej práce.Využitím formatívneho hodnotenia vytvárame podporujúce a pozitívne prostredie v triede, kde sa žiaci necítia ohrození hodnotením, ale vnímajú ho ako cestu k lepšiemu porozumeniu a zvládnutiu učiva. Táto metóda tiež podporuje inkluzívnu vzdelávaciu prax, pretože rešpektuje individuálne tempo učenia každého študenta a podporuje rozvoj každého jednotlivca podľa jeho osobných potrieb a schopností.Význam formatívneho hodnotenia spočíva vo vytváraní pevného základu pre celoživotné učenie, kde je dôraz kladený na proces učenia, nie len na výsledok. Tým, že sa študenti učia reflektovať nad vlastným učením a využívať spätnú väzbu pre svoj ďalší rozvoj, stávajú sa aktívnymi účastníkmi svojho vzdelávania.Súbor obsahuje:Reflexia a sebareflexiaSemaforHlasovacie kartičkyPreukazy z hodinyCieľové kartyMám splnené?Plagáty do triedyŠablónu na kvízové otázkyOdmeňovacie kartičkyHodnotenie testov žiakov
186636
Triednická hodina>Nepriradené k predmetu>Hodnotenie, sebahodnotenie>Pracovné listy>Ostatné>1.>2.>3.>4.>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>👍Sebahodnotenie
3.94