Formatívne hodnotenie - aktivity

Počet strán:
65
Veľkosť: 7.14 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci Čammrda
Nahrané:
Naposledy upravené:
30. 12. 2024
Zdieľať:

Formatívne hodnotenie je proces, ktorý učitelia používajú na podporu učenia žiakov počas vzdelávacieho procesu. Na rozdiel od sumatívneho hodnotenia, ktoré hodnotí vedomosti študentov na konci učebnej jednotky alebo semestra, formatívne hodnotenie sa zameriava na priebežné sledovanie a podporu učenia.

Jeho hlavným cieľom je identifikovať silné stránky a oblasti, ktoré si vyžadujú ďalší rozvoj, a poskytnúť učiteľom aj študentom spätnú väzbu, ktorá pomáha zlepšiť proces výučby. Táto metóda umožňuje učiteľom prispôsobiť výučbu aktuálnym potrebám študentov a zároveň motivuje študentov k lepšiemu pochopeniu učiva a aktívnemu zapojeniu sa do výučby.

Formatívne hodnotenie môže mať mnoho podôb – od jednoduchých ústnych otázok, cez domáce úlohy, krátke testy, projekty, až po portfóliá alebo sebahodnotenie. Kľúčom je zapojenie študentov do procesu hodnotenia a reflexie, čo podporuje ich schopnosť samostatného myslenia a kritického hodnotenia vlastnej práce.

Využitím formatívneho hodnotenia vytvárame podporujúce a pozitívne prostredie v triede, kde sa žiaci necítia ohrození hodnotením, ale vnímajú ho ako cestu k lepšiemu porozumeniu a zvládnutiu učiva. Táto metóda tiež podporuje inkluzívnu vzdelávaciu prax, pretože rešpektuje individuálne tempo učenia každého študenta a podporuje rozvoj každého jednotlivca podľa jeho osobných potrieb a schopností.

Význam formatívneho hodnotenia spočíva vo vytváraní pevného základu pre celoživotné učenie, kde je dôraz kladený na proces učenia, nie len na výsledok. Tým, že sa študenti učia reflektovať nad vlastným učením a využívať spätnú väzbu pre svoj ďalší rozvoj, stávajú sa aktívnymi účastníkmi svojho vzdelávania.

Súbor obsahuje:

  • Reflexia a sebareflexia
  • Semafor
  • Hlasovacie kartičky
  • Preukazy z hodiny
  • Cieľové karty
  • Mám splnené?
  • Plagáty do triedy
  • Šablónu na kvízové otázky
  • Odmeňovacie kartičky
  • Hodnotenie testov žiakov

Ďalšie produkty od autora Čammrda

206065
Prvouka
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2.
Omaľovánka
MAXI KOOPERATÍVNA MAĽOVANKA – FARMA Hľadáte zábavnú a kreatívnu aktivitu, ktorá deti nielen zabaví, ale zároveň podporí
2.80 €
191112
Triednická hodina
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omaľovánka
MAXI OMAĽOVÁNKA – KLAUNSKÉ DIEVČA Hľadáte kreatívnu a zábavnú aktivitu, ktorá deti zabaví a zároveň podporí ich
1.83 €
186898
Nepriradené k predmetu
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omaľovánka
Vyberte sa s deťmi na dobrodružnú výpravu do ľadových krajín a objavte fascinujúci svet Inuitov! Tento súbor ponúka
3.47 €
188837
Prvouka
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omaľovánka
Vydajte sa s deťmi na dobrodružnú výpravu do ľadových krajín Antarktídy! Táto jedinečná maxiomaľovanka ponúka nielen
2.80 €
Formatívne hodnotenie - aktivity Formatívne hodnotenie - aktivity
Formatívne hodnotenie je proces, ktorý učitelia používajú na podporu učenia žiakov počas vzdelávacieho procesu. Na rozdiel od sumatívneho hodnotenia, ktoré hodnotí vedomosti študentov na konci učebnej jednotky alebo semestra, formatívne hodnotenie sa zameriava na priebežné sledovanie a podporu učenia.Jeho hlavným cieľom je identifikovať silné stránky a oblasti, ktoré si vyžadujú ďalší rozvoj, a poskytnúť učiteľom aj študentom spätnú väzbu, ktorá pomáha zlepšiť proces výučby. Táto metóda umožňuje učiteľom prispôsobiť výučbu aktuálnym potrebám študentov a zároveň motivuje študentov k lepšiemu pochopeniu učiva a aktívnemu zapojeniu sa do výučby.Formatívne hodnotenie môže mať mnoho podôb – od jednoduchých ústnych otázok, cez domáce úlohy, krátke testy, projekty, až po portfóliá alebo sebahodnotenie. Kľúčom je zapojenie študentov do procesu hodnotenia a reflexie, čo podporuje ich schopnosť samostatného myslenia a kritického hodnotenia vlastnej práce.Využitím formatívneho hodnotenia vytvárame podporujúce a pozitívne prostredie v triede, kde sa žiaci necítia ohrození hodnotením, ale vnímajú ho ako cestu k lepšiemu porozumeniu a zvládnutiu učiva. Táto metóda tiež podporuje inkluzívnu vzdelávaciu prax, pretože rešpektuje individuálne tempo učenia každého študenta a podporuje rozvoj každého jednotlivca podľa jeho osobných potrieb a schopností.Význam formatívneho hodnotenia spočíva vo vytváraní pevného základu pre celoživotné učenie, kde je dôraz kladený na proces učenia, nie len na výsledok. Tým, že sa študenti učia reflektovať nad vlastným učením a využívať spätnú väzbu pre svoj ďalší rozvoj, stávajú sa aktívnymi účastníkmi svojho vzdelávania.Súbor obsahuje:Reflexia a sebareflexiaSemaforHlasovacie kartičkyPreukazy z hodinyCieľové kartyMám splnené?Plagáty do triedyŠablónu na kvízové otázkyOdmeňovacie kartičkyHodnotenie testov žiakov
186636
Triednická hodina>Nepriradené k predmetu>Hodnotenie, sebahodnotenie>Pracovné listy>Ostatné>1.>2.>3.>4.>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>👍Sebahodnotenie
3.94