Diagnostikovanie predčitateľských spôsobilostí u detí

Kategória:
Počet strán:
15
Veľkosť: 686.3 KB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
10. 1. 2024
Zdieľať:

Toto diagnostikovanie je vhodné pre učiteľku v materskej škole,  ktorá chce vlastným skúmaním zistiť, aké spôsobilosti v oblasti predčitateľských skúseností majú jej predškoláci (či už v období, kedy sa pripravujú na zápis do prvého ročníka, alebo ako predpríprava). Tento súbor obsahuje vstupné a výstupné diagnostikovanie. Na základe výsledkov zo vstupného diagnostikovania vie učiteľka vybrať skutočnosti, ktoré sú potrebné u žiakov rozvíjať a viac sa im venovať.

Učiteľka si týmto spôsobom vypracuje projekt, ktorým dané skutočnosti bude rozvíjať. Samozrejme, je potrebné po čase overiť, či bol daný projekt a rozvíjanie prospešné – preto tento súbor obsahuje aj výstupné diagnostikovanie. Konkrétnymi percentuálnymi porovnaniami si spätne učiteľka zistí, ktoré spôsobilosti majú žiaci dosť rozvinuté a na ktorých je ešte potrebné so žiakmi popracovať.

Toto diagnostikovanie považujeme za potrebné, pretože na základe toho, vieme určiť vývinový stupeň vedomostí, zručností, vôľové a charakteristické vlastnosti v oblasti predčitateľských spôsobilostí, čo je aj úlohou pedagogickej diagnostiky.

Vo vstupnom a výstupnom diagnostikovaní je potrebné zvoliť diagnostikovanie zrakového a sluchového vnímania, ako aj poznanie knižných konvencií.

Súbor obsahuje konkrétne prílohy k práci, samostatný opis hodnotenia žiaka, tabuľky na hodnotenie a porovnanie výsledkov.

Ďalšie produkty od autora Viktória Jašušáková

45562
Nepriradené k predmetu
Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Ahojte, prikladám 9 stranový súbor rôznych aktivít, ktoré budú zaručene žiakov (aj vás) baviť! Prosím, berte to ako vaše
2.00 €
108219
Slovenský Jazyk
Školský klub detí, 1., 2., 3.
Ostatné
Súbor obsahuje strany na rozvíjanie slovnej zásoby, vyfarbovanie obrázkov na témy: Čo vidíme na ceste Aké poznáme ovocie
2.50 €
82329
Slovenský Jazyk
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kto má
Opakovanie učiva ABECEDA formou hry: Ja mám, kto má? Hra je vhodná na denné opakovanie v úvode hodiny, kedy si žiaci
1.90 €
15616
Nepriradené k predmetu
MŠ, MŠ - predškoláci
Ostatné
Darujte svojim predškolákom pamiatku na celý život. 3 pamätné listy. Dva rôzne typy - presne ako je v náhľadových
0.00 €
Diagnostikovanie predčitateľských spôsobilostí u detí Diagnostikovanie predčitateľských spôsobilostí u detí
Toto diagnostikovanie je vhodné pre učiteľku v materskej škole,  ktorá chce vlastným skúmaním zistiť, aké spôsobilosti v oblasti predčitateľských skúseností majú jej predškoláci (či už v období, kedy sa pripravujú na zápis do prvého ročníka, alebo ako predpríprava). Tento súbor obsahuje vstupné a výstupné diagnostikovanie. Na základe výsledkov zo vstupného diagnostikovania vie učiteľka vybrať skutočnosti, ktoré sú potrebné u žiakov rozvíjať a viac sa im venovať. Učiteľka si týmto spôsobom vypracuje projekt, ktorým dané skutočnosti bude rozvíjať. Samozrejme, je potrebné po čase overiť, či bol daný projekt a rozvíjanie prospešné – preto tento súbor obsahuje aj výstupné diagnostikovanie. Konkrétnymi percentuálnymi porovnaniami si spätne učiteľka zistí, ktoré spôsobilosti majú žiaci dosť rozvinuté a na ktorých je ešte potrebné so žiakmi popracovať. Toto diagnostikovanie považujeme za potrebné, pretože na základe toho, vieme určiť vývinový stupeň vedomostí, zručností, vôľové a charakteristické vlastnosti v oblasti predčitateľských spôsobilostí, čo je aj úlohou pedagogickej diagnostiky. Vo vstupnom a výstupnom diagnostikovaní je potrebné zvoliť diagnostikovanie zrakového a sluchového vnímania, ako aj poznanie knižných konvencií. Súbor obsahuje konkrétne prílohy k práci, samostatný opis hodnotenia žiaka, tabuľky na hodnotenie a porovnanie výsledkov.
99178
Slovenský Jazyk>Ostatné>MŠ>MŠ - predškoláci>1.
4.00