Obsah a forma úloh
Dokument pozostáva zo série úloh s opakujúcou sa inštrukciou:
„Pomenuj cudzím slovom:“
Didaktické využitie
Materiál možno využiť:
- ako opakovanie učiva o cudzích slovách na konci tematického celku,
- pri písomkách, kvízoch, jazykových hrách,
- v skupinovej práci alebo súťaži formou hádaniek (napr. kto rýchlejšie pomenuje správne).
- Vhodné aj pre domáce precvičovanie – možno použiť ako testovací hárok T/F („poznám / nepoznám“).Pedagogický prínos
Didaktický prínos:
- podporuje rozširovanie slovnej zásoby a porozumenie pôvodu slov,
- zlepšuje jazykové povedomie a schopnosť spájať slovenské výrazy s ich medzinárodnými ekvivalentmi,
- rozvíja kritické myslenie, pretože žiak musí analyzovať význam a kontext.
Záver
Pracovný list „Cudzie slová – T or F“ predstavuje moderný, interaktívny a reflexívny nástroj pre učiteľov slovenského jazyka.
Je ideálny pre opakovanie a upevňovanie vedomostí o cudzích slovách, ktoré sa bežne používajú v rôznych oblastiach života (veda, kultúra, spoločnosť).Odporúčam rozstrihať s možnosťou laminácie.