Popis pracovného listu
Cieľ cvičenia
Žiak si precvičuje:
- význam a používanie cudzích predpôn (napr. anti-, inter-, hypo-, intro-, bi-, im-, atď.),
- tvorenie cudzích slov spájaním predpôn a koreňov,
- rozlišovanie významov predpôn (napr. „proti“, „pod“, „viac“, „dva“, „spolu“...),
- porozumenie pôvodu slov a ich významu v kontexte.
Ako úloha funguje
Na ľavej strane sú predpony, napr.sym-, bi-, anti-, mikro-, di-, inter-, hyper-, dys-, intro-, hypo-, poli-, syn-, vice-, uni-, multi-, tele-, im-, i-.
Na pravej strane sú základové slová (korene), napr.:patia, fónia, gén, vírus, akcia, klinika, centrum, téza, funkcia, port, mobilný, pulz, harmónia, aktivita, market, óda, história, menzia atď.
Úlohou je pospájať ich tak, aby vznikli existujúce cudzie slová (napr. sympatia, biológia, antibiotikum, mikroorganizmus, interakcia, hyperaktivita, hypotéza, poliklinika, viceprezident, telekomunikácia, imobilný, import...).






