Slovné druhy – tvorivé skladanie viet

Počet strán:
4
Veľkosť: 333.59 KB
Typ súboru: pdf
Predávajúci Paulina Mirdalová
Nahrané:
Naposledy upravené:
7. 9. 2025
Zdieľať:

Vzdelávacia oblasť: jazyk a komunikácia

Predmet: slovenský jazyk a literatúra

Cieľová skupina: 2. stupeň ZŠ

Zameranie materiálu: Slovné druhy – tvorivé skladanie viet

Aplikačné vyučovanie – vedomosti nepoužívajú len na pomenovanie, ale aj na tvorbu vlastných viet.

Aktívne učenie – žiaci aktívne tvoria, nielen prijímajú hotové poznatky.

Konštruktivistický prístup – sami „stavajú“ vetu zo stavebných prvkov (slovných druhov), čím sa učia cez vlastnú skúsenosť.

Individuálna práca -  (každý žiak skladá svoju vetu) alebo skupinová práca (diskusia o tom, ktoré slová použiť, aby veta dávala zmysel).

Hra s jazykovým materiálom – blízke tvorivému a problémovému vyučovaniu, kde je riešením správne a zmysluplné vyskladanie vety.

Súbor je možné využiť ako brožúru.

Ďalšie produkty od autora Paulina Mirdalová

291871
Slovenský jazyk - gramatika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Hodnotenie, sebahodnotenie
Charakteristika pracovného listu Pracovný list je zameraný na aktívne používanie slovenských frazeologizmov. Žiaci
3.00 €
260459
Slovenský jazyk - gramatika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Všeobecný popis materiálu DOMINO – Vetné členy Tento materiál je didaktická pomôcka určená pre predmet slovenský jazyk a
2.00 €
180387
Slovenský jazyk - literatúra
8., 9.
Pracovné listy
Pracovný list je zameraný na pojmy teórie literatúry - poézia.
1.37 €
259747
Slovenský jazyk - gramatika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Hodnotenie, sebahodnotenie
Popis materiálu Názov: Pravopisný diktát „naopak“ Cieľ: Žiaci si aktívne precvičujú a opakujú pravidlá slovenského
2.50 €
Slovné druhy – tvorivé skladanie viet Slovné druhy – tvorivé skladanie viet
Vzdelávacia oblasť: jazyk a komunikáciaPredmet: slovenský jazyk a literatúraCieľová skupina: 2. stupeň ZŠZameranie materiálu: Slovné druhy – tvorivé skladanie vietAplikačné vyučovanie – vedomosti nepoužívajú len na pomenovanie, ale aj na tvorbu vlastných viet.Aktívne učenie – žiaci aktívne tvoria, nielen prijímajú hotové poznatky.Konštruktivistický prístup – sami „stavajú“ vetu zo stavebných prvkov (slovných druhov), čím sa učia cez vlastnú skúsenosť.Individuálna práca -  (každý žiak skladá svoju vetu) alebo skupinová práca (diskusia o tom, ktoré slová použiť, aby veta dávala zmysel).Hra s jazykovým materiálom – blízke tvorivému a problémovému vyučovaniu, kde je riešením správne a zmysluplné vyskladanie vety.Súbor je možné využiť ako brožúru.
259708
Slovenský Jazyk>Slovenský jazyk - gramatika>Skladačky>Pracovné listy>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
2.00