KYSLÁ UHORKA
Jednoduchá zábavná hra pre 2. a 3. ročník- delenie hlások na samohlásky (krátke a dlhé), spoluhlásky (tvrdé, mäkké a obojaké) a dvojhlásky.
Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo plátna s projektorom, už nepotrebujete nič iné.
Keď je triedenie hlások nuda, je čas na Kyslú uhorku!
Nachádza sa tu jedna hra zameraná na triedenie hlások, vhodná na úvod alebo začiatok hodiny (cca 15 min) vo formáte PDF. Spolu 65 slajdov.
Hra kombinuje vedomosti a prvok šťastia, teda každý žiak má šancu zažiť úspech a zapojiť sa.
POSTUP A PRAVIDLÁ
•Hra sa začína a končí slajdom so zvončekom.
•Otvorte hru ako pdf a zvoľte príkaz prezentovať, aby ste na obrazovke videli vždy len jeden slajd.
•Učiteľ rozdelí triedu na dva tímy (ružový a modrý) s rovnakým počtom hráčov. Ak je nepárny počet, jeden žiak je asistent učiteľa- t.j. pomocník, zotierač a rozhodca.
•Tímy vytvoria dva rady vedľa seba pred tabuľou. Ružový tím pred ružovým obrázkom mobilu, modrý pred modrým. Na stranu ku každému tímu prisuňte aspoň tri stoličky, ktoré budú "striedačka" (o tej píšem neskôr).
•Vždy navzájom súťaží prvý člen v rade z ružového tímu proti prvému členovi modrého tímu. Nikto iný nesmie radiť, inak vypadáva.
•Objaví sa jedna úloha pre ružových a jedna pre modrých. Sú rozdielne. Žiaci triedia hlásky.
•Pozor, nesúťaží sa na čas. Každý hráč premýšľa ako dlho potrebuje. My zotierateľnými fixkami odpovede píšeme na tabuľu (vypínam na interaktívke dotyk), ale kto nemá možnosť dopisovať (napr. má plátno) žiaci môžu len ústne odpovedať. Celá trieda alebo asistent skontroluje a zotrie tabuľu.
•Ak žiak odpovedal správne, presúva sa na koniec radu.
•Ak žiak odpovedal nesprávne, vypadáva na striedačku. Hra však pre neho ešte nekončí, čaká na ďalšiu príležitosť.
•V hre pokračujú ďalší (zasa prví v rade). Učiteľ prepne slajd (až keď sú všetci bez slova, aby sa zabránilo šuškaniu odpovedí).
•Okrem slov na dopĺňanie sa však môžu zjaviť ešte dva symboly. Darček a kyslá uhorka.
•Ten komu sa objaví darček, teda nemá úlohu na riešenie ale vyberá jedného vypadnutého zo striedačky, aby sa pridal späť do hry (na koniec radu). Sám sa postaví za neho. A hra pokračuje.
•Komu sa objaví kyslá uhorka, bohužiaľ, automaticky vypadáva na striedačku a čaká, či ho neskôr nepovolajú späť.
•Hru vyhráva tím, ktorý má na konci hry viac nevypadnutých hráčov.
•Hra končí keď sa objaví slajd so zvončekom, alebo keď jeden z tímov už nemá hráčov.
Obrázky postavičiek sú z rozprávky o delení hlások, ktorú môžete nájsť na mojom profile.
Prajem príjemnú zábavu. :)