Kyslá uhorka- HRA VYBRANÉ SLOVÁ PO S na interaktívku/projektor pre celú triedu

Ročník:
3., 4., 5.
Kategória:
Počet strán:
48
Veľkosť: 623.1 KB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
30. 1. 2024
Zdieľať:

KYSLÁ UHORKA

Jednoduchá zábavná hra pre 3. a 4. ročník- opakovanie vybraných slov po "S".

Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo plátna s projektorom, už nepotrebujete nič iné.

Keď je už doplňovačka íčok nuda, je čas na Kyslú uhorku!

Nachádza sa tu jedna hra zameraná na vybrané slová po S, vhodná na úvod alebo začiatok hodiny (cca 15 min) vo formáte PDF. Spolu 48 slajdov. 

Hra kombinuje vedomosti a prvok šťastia, teda každý žiak má šancu zažiť úspech a zapojiť sa.

 

POSTUP A PRAVIDLÁ

  • Hra sa začína a končí slajdom so zvončekom. 
  • Otvorte hru ako pdf a zvoľte príkaz prezentovať, aby ste na obrazovke videli vždy len jeden slajd. 
  • Učiteľ rozdelí triedu na dva tímy (ružový a modrý) s rovnakým počtom hráčov. Ak je nepárny počet, jeden žiak je asistent učiteľa- t.j. pomocník, zotierač a rozhodca. 
  • Tímy vytvoria dva rady vedľa seba pred tabuľou. Ružový tím pred ružovým obrázkom mobilu, modrý pred modrým. Na stranu ku každému tímu prisuňte aspoň tri stoličky, ktoré budú "striedačka" (o tej píšem neskôr).
  • Vždy navzájom súťaží prvý člen v rade z ružového tímu proti prvému členovi modrého tímu. Nikto iný nesmie radiť, inak vypadáva. 
  • Objaví sa jedno slovo s vynechaným i/í/y/ý pre ružových a jedno pre modrých. Slová sú rozdielne. Žiaci dopĺňajú i/y. Pozor, nesúťaží sa na čas. Každý hráč premýšľa ako dlho potrebuje. My zotierateľnými fixkami písmená píšeme na tabuľu (vypínam na interaktívke dotyk), ale kto nemá možnosť dopisovať (napr. má plátno) žiaci môžu len povedať aké písmeno tam patrí. Celá trieda alebo asistent skontroluje a zotrie tabuľu.
  • Ak žiak odpovedal správne, presúva sa na koniec radu.
  • Ak žiak odpovedal nesprávne, vypadáva na striedačku. Hra však pre neho ešte nekončí, čaká na ďalšiu príležitosť. 
  • V hre pokračujú ďalší (zasa prví v rade). Učiteľ prepne slajd (až keď sú všetci bez slova, aby sa zabránilo šuškaniu odpovedí).
  • Okrem slov na dopĺňanie sa však môžu zjaviť ešte dva symboly. Darček a kyslá uhorka. 
  • Ten komu sa objaví darček, teda nemá úlohu na riešenie ale vyberá jedného vypadnutého zo striedačky, aby sa pridal späť do hry (na koniec radu). Sám sa postaví za neho. A hra pokračuje.
  • Komu sa objaví kyslá uhorka, bohužiaľ, automaticky vypadáva na striedačku a čaká, či ho neskôr nepovolajú späť.
  • Hru vyhráva tím, ktorý má na konci hry viac nevypadnutých hráčov.
  • Hra končí keď sa objaví slajd so zvončekom, alebo keď jeden z tímov už nemá hráčov. 
  • Ak sa medzi slovami objaví také, ktoré ste nepreberali, otázku zodpovie učiteľ a berie sa to ako bonusový darček od učiteľa. 

Ďalšie produkty od autora Natália Dostalová

169067
Slovenský Jazyk
2.
Didaktické hry
MOZGOCVIČKA Pracovali ste dlho v pracovnom zošite a vytráca sa pozornosť? Je čas na mozgocvičku! •Mozgocvička je
1.99 €
91394
Slovenský Jazyk
3., 4.
Didaktické hry
Aktivita na VYBRANÉ SLOVÁ inšpirovaná Rorschachovými obrázkami a hrou Dixit. Ak máte v triede mudroškov ako ja, veľmi sa
1.80 €
171317
Matematika
MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1.
Didaktické hry
KYSLÁ UHORKA Jednoduchá zábavná hra pre 1. ročník. Na každom obrázku je 10 vecí. Niekoľko však zjedli príšerky. Koľko
1.38 €
57450
Prírodoveda
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Projekty
Sprievodca projektom pre žiaka- prvý stupeň a 5.ročník ZŠ. 5 strán, ktoré sprevádzajú žiaka tvorbou vlastného projektu
3.00 €
Kyslá uhorka- HRA VYBRANÉ SLOVÁ PO S na interaktívku/projektor pre celú triedu Kyslá uhorka- HRA VYBRANÉ SLOVÁ PO S na interaktívku/projektor pre celú triedu
KYSLÁ UHORKA Jednoduchá zábavná hra pre 3. a 4. ročník- opakovanie vybraných slov po "S". Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo plátna s projektorom, už nepotrebujete nič iné. Keď je už doplňovačka íčok nuda, je čas na Kyslú uhorku! Nachádza sa tu jedna hra zameraná na vybrané slová po S, vhodná na úvod alebo začiatok hodiny (cca 15 min) vo formáte PDF. Spolu 48 slajdov.  Hra kombinuje vedomosti a prvok šťastia, teda každý žiak má šancu zažiť úspech a zapojiť sa.   POSTUP A PRAVIDLÁ Hra sa začína a končí slajdom so zvončekom.  Otvorte hru ako pdf a zvoľte príkaz prezentovať, aby ste na obrazovke videli vždy len jeden slajd.  Učiteľ rozdelí triedu na dva tímy (ružový a modrý) s rovnakým počtom hráčov. Ak je nepárny počet, jeden žiak je asistent učiteľa- t.j. pomocník, zotierač a rozhodca.  Tímy vytvoria dva rady vedľa seba pred tabuľou. Ružový tím pred ružovým obrázkom mobilu, modrý pred modrým. Na stranu ku každému tímu prisuňte aspoň tri stoličky, ktoré budú "striedačka" (o tej píšem neskôr). Vždy navzájom súťaží prvý člen v rade z ružového tímu proti prvému členovi modrého tímu. Nikto iný nesmie radiť, inak vypadáva.  Objaví sa jedno slovo s vynechaným i/í/y/ý pre ružových a jedno pre modrých. Slová sú rozdielne. Žiaci dopĺňajú i/y. Pozor, nesúťaží sa na čas. Každý hráč premýšľa ako dlho potrebuje. My zotierateľnými fixkami písmená píšeme na tabuľu (vypínam na interaktívke dotyk), ale kto nemá možnosť dopisovať (napr. má plátno) žiaci môžu len povedať aké písmeno tam patrí. Celá trieda alebo asistent skontroluje a zotrie tabuľu. Ak žiak odpovedal správne, presúva sa na koniec radu. Ak žiak odpovedal nesprávne, vypadáva na striedačku. Hra však pre neho ešte nekončí, čaká na ďalšiu príležitosť.  V hre pokračujú ďalší (zasa prví v rade). Učiteľ prepne slajd (až keď sú všetci bez slova, aby sa zabránilo šuškaniu odpovedí). Okrem slov na dopĺňanie sa však môžu zjaviť ešte dva symboly. Darček a kyslá uhorka.  Ten komu sa objaví darček, teda nemá úlohu na riešenie ale vyberá jedného vypadnutého zo striedačky, aby sa pridal späť do hry (na koniec radu). Sám sa postaví za neho. A hra pokračuje. Komu sa objaví kyslá uhorka, bohužiaľ, automaticky vypadáva na striedačku a čaká, či ho neskôr nepovolajú späť. Hru vyhráva tím, ktorý má na konci hry viac nevypadnutých hráčov. Hra končí keď sa objaví slajd so zvončekom, alebo keď jeden z tímov už nemá hráčov.  Ak sa medzi slovami objaví také, ktoré ste nepreberali, otázku zodpovie učiteľ a berie sa to ako bonusový darček od učiteľa. 
103905
Slovenský Jazyk>Slovenský jazyk - gramatika>Didaktické hry>3.>4.>5.
1.30