Kyslá uhorka- HRA NÁSOBENIE na interaktívku/projektor pre celú triedu

Predmet:
Ročník:
3., 4., 5.
Kategória:
Počet strán:
137
Veľkosť: 703.09 KB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
8. 11. 2023
Zdieľať:

KYSLÁ UHORKA

Jednoduchá zábavná hra pre 3., 4. a 5. ročník- opakovanie násobilky.

Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo plátna s projektorom, už nepotrebujete nič iné.

Keď je už násobenie nuda, je čas na Kyslú uhorku! Verte mi, deti si ju budú pýtať každú hodinu. 

Hra sa tu nachádza 3x. Teda 3 prezentácie spojené do jedného dokumentu vo forme PDF. Spolu 137 slajdov. Hry majú stúpajúcu náročnosť. 

Vhodná na úvod alebo koniec hodiny (cca 15 min jedna hra).

Hra kombinuje vedomosti a prvok šťastia, teda každý žiak má šancu zažiť úspech a zapojiť sa.

 

POSTUP A PRAVIDLÁ

  • Hra sa začína a končí slajdom so zvončekom a hry navzájom oddeľuje čierny slajd. 
  • Otvorte hru ako pdf a zvoľte príkaz prezentovať, aby ste na obrazovke videli vždy len jeden slajd. 
  • Učiteľ rozdelí triedu na dva tímy (ružový a modrý) s rovnakým počtom hráčov. Ak je nepárny počet, jeden žiak je asistent učiteľa- t.j. pomocník, zotierač a rozhodca. 
  • Tímy vytvoria dva rady vedľa seba pred tabuľou. Ružový tím pred ružovým obrázkom mobilu, modrý pred modrým. Na stranu ku každému tímu prisuňte aspoň tri stoličky, ktoré budú "striedačka" (o tej píšem neskôr).
  • Vždy navzájom súťaží prvý člen v rade z ružového tímu proti prvému členovi modrého tímu. Nikto iný nesmie radiť, inak vypadáva. 
  • Objaví sa jeden príklad pre ružových a jeden pre modrých. Príklady sú vždy rozdielne. Žiaci počítajú. Pozor, nesúťaží sa na čas. Každý hráč premýšľa ako dlho potrebuje. My zotierateľnými fixkami píšeme na tabuľu výsledky (vypínam na interaktívke dotyk), ale kto nemá možnosť dopisovať (napr. má plátno) žiaci môžu len povedať výsledok. Celá trieda alebo asistent skontroluje a zotrie tabuľu.
  • Ak žiak odpovedal správne, presúva sa na koniec radu.
  • Ak žiak odpovedal nesprávne, vypadáva na striedačku. Hra však pre neho ešte nekončí, čaká na ďalšiu príležitosť. 
  • V hre pokračujú ďalší (zasa prví v rade). Učiteľ prepne slajd (až keď sú všetci ticho, aby sa zabránilo šuškaniu odpovedí).
  • Okrem príkladov sa však môžu zjaviť ešte dva symboly. Darček a kyslá uhorka. 
  • Ten komu sa darček objaví, teda nemá úlohu na riešenie ale vyberá jedného vypadnutého zo striedačky, aby sa pridal späť do hry (na koniec radu). Sám sa postaví za neho. A hra pokračuje.
  • Komu sa objaví kyslá uhorka, bohužiaľ, automaticky vypadáva na striedačku a čaká, či ho neskôr nepovolajú späť.
  • Hru vyhráva tím, ktorý má na konci hry viac nevypadnutých hráčov.
  • Hra končí keď sa objaví slajd so zvončekom, alebo keď jeden z tímov už nemá hráčov. 
  • Ak sa objaví taký príklad, ktorý ste nepreberali, zodpovie ho učiteľ a berie sa to ako bonusový darček od učiteľa. 
  • Vyskytujú sa tam príklady malej i veľkej násobilky so stúpajúcou náročnosťou v jednotlivých hrách a tiež príklady ako 2.14, 100.10, 200.10, ktoré sú dobré na overenie porozumenia konceptu násobenia, aj keď ste to ešte nepreberali.

Ďalšie produkty od autora Natália Dostalová

79860
Slovenský Jazyk
3., 4.
Pracovné listy
Dva krátke príbehy, s vynechanými slovami, ktoré žiaci dopĺňajú podľa svojej fantázie, avšak vždy musia doplniť len
2.00 €
171317
Matematika
MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1.
Didaktické hry
KYSLÁ UHORKA Jednoduchá zábavná hra pre 1. ročník. Na každom obrázku je 10 vecí. Niekoľko však zjedli príšerky. Koľko
1.38 €
57450
Prírodoveda
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Projekty
Sprievodca projektom pre žiaka- prvý stupeň a 5.ročník ZŠ. 5 strán, ktoré sprevádzajú žiaka tvorbou vlastného projektu
3.00 €
53910
Matematika
3., 4.
Hodnotenie, sebahodnotenie
Sebakontrolné príkladíky- násobilka v Montessori princípe "pomôž mi aby som to urobil sám". V dokumente je 5 pracovných
1.70 €
Kyslá uhorka- HRA NÁSOBENIE na interaktívku/projektor pre celú triedu Kyslá uhorka- HRA NÁSOBENIE na interaktívku/projektor pre celú triedu
KYSLÁ UHORKA Jednoduchá zábavná hra pre 3., 4. a 5. ročník- opakovanie násobilky. Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo plátna s projektorom, už nepotrebujete nič iné. Keď je už násobenie nuda, je čas na Kyslú uhorku! Verte mi, deti si ju budú pýtať každú hodinu.  Hra sa tu nachádza 3x. Teda 3 prezentácie spojené do jedného dokumentu vo forme PDF. Spolu 137 slajdov. Hry majú stúpajúcu náročnosť.  Vhodná na úvod alebo koniec hodiny (cca 15 min jedna hra). Hra kombinuje vedomosti a prvok šťastia, teda každý žiak má šancu zažiť úspech a zapojiť sa.   POSTUP A PRAVIDLÁ Hra sa začína a končí slajdom so zvončekom a hry navzájom oddeľuje čierny slajd.  Otvorte hru ako pdf a zvoľte príkaz prezentovať, aby ste na obrazovke videli vždy len jeden slajd.  Učiteľ rozdelí triedu na dva tímy (ružový a modrý) s rovnakým počtom hráčov. Ak je nepárny počet, jeden žiak je asistent učiteľa- t.j. pomocník, zotierač a rozhodca.  Tímy vytvoria dva rady vedľa seba pred tabuľou. Ružový tím pred ružovým obrázkom mobilu, modrý pred modrým. Na stranu ku každému tímu prisuňte aspoň tri stoličky, ktoré budú "striedačka" (o tej píšem neskôr). Vždy navzájom súťaží prvý člen v rade z ružového tímu proti prvému členovi modrého tímu. Nikto iný nesmie radiť, inak vypadáva.  Objaví sa jeden príklad pre ružových a jeden pre modrých. Príklady sú vždy rozdielne. Žiaci počítajú. Pozor, nesúťaží sa na čas. Každý hráč premýšľa ako dlho potrebuje. My zotierateľnými fixkami píšeme na tabuľu výsledky (vypínam na interaktívke dotyk), ale kto nemá možnosť dopisovať (napr. má plátno) žiaci môžu len povedať výsledok. Celá trieda alebo asistent skontroluje a zotrie tabuľu. Ak žiak odpovedal správne, presúva sa na koniec radu. Ak žiak odpovedal nesprávne, vypadáva na striedačku. Hra však pre neho ešte nekončí, čaká na ďalšiu príležitosť.  V hre pokračujú ďalší (zasa prví v rade). Učiteľ prepne slajd (až keď sú všetci ticho, aby sa zabránilo šuškaniu odpovedí). Okrem príkladov sa však môžu zjaviť ešte dva symboly. Darček a kyslá uhorka.  Ten komu sa darček objaví, teda nemá úlohu na riešenie ale vyberá jedného vypadnutého zo striedačky, aby sa pridal späť do hry (na koniec radu). Sám sa postaví za neho. A hra pokračuje. Komu sa objaví kyslá uhorka, bohužiaľ, automaticky vypadáva na striedačku a čaká, či ho neskôr nepovolajú späť. Hru vyhráva tím, ktorý má na konci hry viac nevypadnutých hráčov. Hra končí keď sa objaví slajd so zvončekom, alebo keď jeden z tímov už nemá hráčov.  Ak sa objaví taký príklad, ktorý ste nepreberali, zodpovie ho učiteľ a berie sa to ako bonusový darček od učiteľa.  Vyskytujú sa tam príklady malej i veľkej násobilky so stúpajúcou náročnosťou v jednotlivých hrách a tiež príklady ako 2.14, 100.10, 200.10, ktoré sú dobré na overenie porozumenia konceptu násobenia, aj keď ste to ešte nepreberali.
89892
Matematika>Didaktické hry>3.>4.>5.
3.00