Kyslá uhorka- HRA ROZLIŠOVACIE ZNAMIENKA na interaktívku/projektor pre celú triedu

Ročník:
Kategória:
Počet strán:
132
Veľkosť: 704.79 KB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
8. 11. 2023
Zdieľať:

KYSLÁ UHORKA

Jednoduchá zábavná hra pre 2. ročník- opakovanie rozlišovacích znamienok.

Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo plátna s projektorom, už nepotrebujete nič iné.

Keď je už doplňovačka znamienok nuda, je čas na Kyslú uhorku! Verte mi, deti si ju budú pýtať každú hodinu. 

Hra sa tu nachádza 3x. Teda 3 prezentácie spojené do jedného dokumentu vo forme PDF. Spolu 132 slajdov. 

Vhodná na úvod alebo koniec hodiny (cca 15 min jedna hra).

Hra kombinuje vedomosti a prvok šťastia, teda každý žiak má šancu zažiť úspech a zapojiť sa.

 

POSTUP A PRAVIDLÁ

  • Hra sa začína a končí slajdom so zvončekom a hry navzájom oddeľuje čierny slajd. 
  • Otvorte hru ako pdf a zvoľte príkaz prezentovať, aby ste na obrazovke videli vždy len jeden slajd. 
  • Učiteľ rozdelí triedu na dva tímy (ružový a modrý) s rovnakým počtom hráčov. Ak je nepárny počet, jeden žiak je asistent učiteľa- t.j. pomocník, zotierač a rozhodca. 
  • Tímy vytvoria dva rady vedľa seba pred tabuľou. Ružový tím pred ružovým obrázkom mobilu, modrý pred modrým. Na stranu ku každému tímu prisuňte aspoň tri stoličky, ktoré budú "striedačka" (o tej píšem neskôr).
  • Vždy navzájom súťaží prvý člen v rade z ružového tímu proti prvému členovi modrého tímu. Nikto iný nesmie radiť, inak vypadáva. 
  • Objaví sa jedno slovo s chýbajúcim rozliš.znamienkom pre ružových a jedno pre modrých. Slová su vždy rozdielne. Žiaci ich dopĺňajú. Pozor, nesúťaží sa na čas. Každý hráč premýšľa ako dlho potrebuje. My zotierateľnými fixkami písmená píšeme na tabuľu (vypínam na interaktívke dotyk), ale kto nemá možnosť dopisovať (napr. má plátno) žiaci môžu len ústne odpovedať, príp. správne prepísať na zotierateľnú tabuľku. Celá trieda alebo asistent skontroluje a zotrie tabuľu.
  • Ak žiak odpovedal správne, presúva sa na koniec radu.
  • Ak žiak odpovedal nesprávne, vypadáva na striedačku. Hra však pre neho ešte nekončí, čaká na ďalšiu príležitosť. 
  • V hre pokračujú ďalší (zasa prví v rade). Učiteľ prepne slajd (až keď sú všetci ticho, aby sa zabránilo šuškaniu odpovedí).
  • Okrem slov na dopĺňanie znamienok sa však môžu zjaviť ešte dva symboly. Darček a kyslá uhorka. 
  • Ten komu sa darček objaví, teda nemá úlohu na riešenie, ale vyberá jedného vypadnutého zo striedačky, aby sa pridal späť do hry (na koniec radu). Sám sa postaví za neho. A hra pokračuje.
  • Komu sa objaví kyslá uhorka, bohužiaľ, automaticky vypadáva na striedačku a čaká, či ho neskôr nepovolajú späť.
  • Hru vyhráva tím, ktorý má na konci hry viac nevypadnutých hráčov.
  • Hra končí keď sa objaví slajd so zvončekom, alebo keď jeden z tímov už nemá hráčov. 
  • Ak sa medzi slovami objaví také, ktoré ste nepreberali, otázku zodpovie učiteľ a berie sa to ako bonusový darček od učiteľa. 
  • Niekedy je tam slovo, v ktorom sú dve možnosti (parky/párky; vila/víla). V krátkosti podiskutujeme prečo sú obe možnosti správne. Je tam aj pár chytákov (deti, ticho), kedy netreba nič doplniť, zameraných na de, te, ne, li, di, ti, ni, li.

Ďalšie produkty od autora Natália Vojtilová

53910
Matematika
3., 4.
Hodnotenie, sebahodnotenie
Sebakontrolné príkladíky- násobilka v Montessori princípe "pomôž mi aby som to urobil sám". V dokumente je 5 pracovných
1.70 €
91460
Slovenský Jazyk
3., 4.
Didaktické hry
V dokumente sa nachádzajú 3 rôzne obrázky, v ktorých sa ukrývajú vybrané slová. Každý z obrázkov má svoju nedokonalú
3.00 €
60709
Biológia
3., 4.
Projekty
Omaľovánkové obrázky skupín živočíchov. cicavce plazy vtáky bezstavovce ryby obojživelníky Súbor so šiestimi obrázkami
1.60 €
53895
Slovenský Jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Hodnotenie, sebahodnotenie
Sebakontrolná doplňovačka v Montessori princípe"pomôž mi aby som to urobil sám" na VYBRANÉ SLOVÁ . V dokumente je 7
2.00 €
Kyslá uhorka- HRA ROZLIŠOVACIE ZNAMIENKA na interaktívku/projektor pre celú triedu Kyslá uhorka- HRA ROZLIŠOVACIE ZNAMIENKA na interaktívku/projektor pre celú triedu
KYSLÁ UHORKA Jednoduchá zábavná hra pre 2. ročník- opakovanie rozlišovacích znamienok. Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo plátna s projektorom, už nepotrebujete nič iné. Keď je už doplňovačka znamienok nuda, je čas na Kyslú uhorku! Verte mi, deti si ju budú pýtať každú hodinu.  Hra sa tu nachádza 3x. Teda 3 prezentácie spojené do jedného dokumentu vo forme PDF. Spolu 132 slajdov.  Vhodná na úvod alebo koniec hodiny (cca 15 min jedna hra). Hra kombinuje vedomosti a prvok šťastia, teda každý žiak má šancu zažiť úspech a zapojiť sa.   POSTUP A PRAVIDLÁ Hra sa začína a končí slajdom so zvončekom a hry navzájom oddeľuje čierny slajd.  Otvorte hru ako pdf a zvoľte príkaz prezentovať, aby ste na obrazovke videli vždy len jeden slajd.  Učiteľ rozdelí triedu na dva tímy (ružový a modrý) s rovnakým počtom hráčov. Ak je nepárny počet, jeden žiak je asistent učiteľa- t.j. pomocník, zotierač a rozhodca.  Tímy vytvoria dva rady vedľa seba pred tabuľou. Ružový tím pred ružovým obrázkom mobilu, modrý pred modrým. Na stranu ku každému tímu prisuňte aspoň tri stoličky, ktoré budú "striedačka" (o tej píšem neskôr). Vždy navzájom súťaží prvý člen v rade z ružového tímu proti prvému členovi modrého tímu. Nikto iný nesmie radiť, inak vypadáva.  Objaví sa jedno slovo s chýbajúcim rozliš.znamienkom pre ružových a jedno pre modrých. Slová su vždy rozdielne. Žiaci ich dopĺňajú. Pozor, nesúťaží sa na čas. Každý hráč premýšľa ako dlho potrebuje. My zotierateľnými fixkami písmená píšeme na tabuľu (vypínam na interaktívke dotyk), ale kto nemá možnosť dopisovať (napr. má plátno) žiaci môžu len ústne odpovedať, príp. správne prepísať na zotierateľnú tabuľku. Celá trieda alebo asistent skontroluje a zotrie tabuľu. Ak žiak odpovedal správne, presúva sa na koniec radu. Ak žiak odpovedal nesprávne, vypadáva na striedačku. Hra však pre neho ešte nekončí, čaká na ďalšiu príležitosť.  V hre pokračujú ďalší (zasa prví v rade). Učiteľ prepne slajd (až keď sú všetci ticho, aby sa zabránilo šuškaniu odpovedí). Okrem slov na dopĺňanie znamienok sa však môžu zjaviť ešte dva symboly. Darček a kyslá uhorka.  Ten komu sa darček objaví, teda nemá úlohu na riešenie, ale vyberá jedného vypadnutého zo striedačky, aby sa pridal späť do hry (na koniec radu). Sám sa postaví za neho. A hra pokračuje. Komu sa objaví kyslá uhorka, bohužiaľ, automaticky vypadáva na striedačku a čaká, či ho neskôr nepovolajú späť. Hru vyhráva tím, ktorý má na konci hry viac nevypadnutých hráčov. Hra končí keď sa objaví slajd so zvončekom, alebo keď jeden z tímov už nemá hráčov.  Ak sa medzi slovami objaví také, ktoré ste nepreberali, otázku zodpovie učiteľ a berie sa to ako bonusový darček od učiteľa.  Niekedy je tam slovo, v ktorom sú dve možnosti (parky/párky; vila/víla). V krátkosti podiskutujeme prečo sú obe možnosti správne. Je tam aj pár chytákov (deti, ticho), kedy netreba nič doplniť, zameraných na de, te, ne, li, di, ti, ni, li.
89842
Slovenský Jazyk>Didaktické hry>2.
3.00