Pamäťové príbehy zamerané na posilňovanie krátkodobej auditívnej pamäte slúžia ako cvičenia pre rozvoj sluchového vnímania, krátkodobú pamäť a posilnenie schopnosti sústrediť sa na hovorené informácie.
Odporúčam: II. stupeň ZŠ, SŠ
Kto: školský špeciálny pedagóg, školský psychológ, triedny učiteľ
Školskí špeciálni pedagógovia, psychológovia a učitelia ich môžu využiť pri individuálnej práci alebo v malých skupinách, kde študenti počúvajú krátky príbeh a následne odpovedajú na otázky, čím stimulujú svoju pozornosť a krátkodobú pamäť. Tieto aktivity pomáhajú žiakom, najmä tým s poruchami učenia, zlepšiť schopnosť udržať a spracovať sluchové informácie. Príbehy môžu byť upravené podľa veku a záujmov študentov, čím sa zvyšuje ich motivácia a ochota pracovať na rozvoji kognitívnych schopností. Vďaka týmto cvičeniam si žiaci rozvíjajú aj verbálnu pamäť, pozornosť a schopnosť logicky spracovať počuté informácie.