100 kartičiek: 2. časť - precvičovanie vizuálnej pamäte, seriality

Počet strán:
10
Veľkosť: 32.39 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
27. 2. 2025
Zdieľať:

Keďže kartičky využívam často a žiakov baví precvičovať si prostredníctvom nich vizuálnu (ale aj auditívnu) pamäť, rozhodol som sa vytvoriť pokračovanie. Kartičky si môžete/nemusíte nastrihať podľa toho, koľko párov si zvládnu zapamätať Vaši žiaci (podľa veku). Starší žiaci napr. stĺpec s dvojicami na jednej strane/ prípade celú starnu A4 za 60 - 90 sekúnd. Náročnosť a čas si určujte podľa individuálnych potrieb žiaka/žiakov.

Dvojice kartičiek zamerané na precvičovanie vizuálnej pamäte. Sú skvelým nástrojom na podporu a rozvoj kognitívnych schopností u žiakov. Kartičky začínajú jednoduchšími, konkrétnymi pojmami a postupne obsahujú náročnejšie a abstraktnejšie pojmy. Pedagóg (školský špeciálny pedagóg, školský psychológ, učiteľ) alebo iný odborník ich môže využiť na tréning krátkodobej vizuálnej pamäte tým, že po krátkom predstavení kartičiek žiaci odpovedajú, aké slovo a obrázok si zapamätali. Taktiež môžu pracovať so serialitou – žiakom je napríklad daná séria kartičiek a majú ich zopakovať v správnom poradí, čím sa trénuje schopnosť vnímať a zapamätať si sled informácií. Okrem toho je možné využiť kartičky pri rozvoji pozornosti, keď sú úlohy zamerané na identifikáciu podobností alebo rozdielov medzi jednotlivými pármi.

Ďalšie produkty od autora Mgr. Marián Olejník

188522
Etická výchova
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Odporúčam : II. stupeň ZŠ, SŠ Kto: učiteľ, školský špeciálny pedagóg, školský psychológ Kartičky s pojmami a otázkami o
2.00 €
133652
Etická výchova
4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Súbor 60 kartičiek zameraných na prevenciu šikanovania a kyberšikanovania. Kartičky použite ako nástroj na podporu
3.00 €
151820
Triednická hodina
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Odporúčam: II. stupeň ZŠ, SŠ Kto: školský špeciálny pedagóg, učiteľ, vychovávateľ, asistent učiteľa Pri realizácii
2.00 €
131361
Nepriradené k predmetu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Používanie týchto 48 terapeutických kartičiek hlavne školským špeciálnym pedagógom alebo školským psychológom je vhodné
2.00 €
100 kartičiek: 2. časť - precvičovanie vizuálnej pamäte, seriality 100 kartičiek: 2. časť - precvičovanie vizuálnej pamäte, seriality
Keďže kartičky využívam často a žiakov baví precvičovať si prostredníctvom nich vizuálnu (ale aj auditívnu) pamäť, rozhodol som sa vytvoriť pokračovanie. Kartičky si môžete/nemusíte nastrihať podľa toho, koľko párov si zvládnu zapamätať Vaši žiaci (podľa veku). Starší žiaci napr. stĺpec s dvojicami na jednej strane/ prípade celú starnu A4 za 60 - 90 sekúnd. Náročnosť a čas si určujte podľa individuálnych potrieb žiaka/žiakov.Dvojice kartičiek zamerané na precvičovanie vizuálnej pamäte. Sú skvelým nástrojom na podporu a rozvoj kognitívnych schopností u žiakov. Kartičky začínajú jednoduchšími, konkrétnymi pojmami a postupne obsahujú náročnejšie a abstraktnejšie pojmy. Pedagóg (školský špeciálny pedagóg, školský psychológ, učiteľ) alebo iný odborník ich môže využiť na tréning krátkodobej vizuálnej pamäte tým, že po krátkom predstavení kartičiek žiaci odpovedajú, aké slovo a obrázok si zapamätali. Taktiež môžu pracovať so serialitou – žiakom je napríklad daná séria kartičiek a majú ich zopakovať v správnom poradí, čím sa trénuje schopnosť vnímať a zapamätať si sled informácií. Okrem toho je možné využiť kartičky pri rozvoji pozornosti, keď sú úlohy zamerané na identifikáciu podobností alebo rozdielov medzi jednotlivými pármi.
206164
Slovenský Jazyk>Triednická hodina>Nepriradené k predmetu>Didaktické hry>Postrehová hra>Ostatné>Školský klub detí>4.>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Špeciálna pedagogika>👍Sebahodnotenie
3.00