Kartičky si môžete nastrihať podľa toho, koľko párov si zvládnu zapamätať Vaši žiaci (podľa veku). Starší žiaci napr. stĺpec s dvojicami na jednej strane/ prípade celú starnu A4 za 60 sekúnd. Náročnosť a čas si určujte podľa individuálnych potrieb žiaka/žiakov.
Dvojice kartičiek zamerané na precvičovanie vizuálnej pamäte. Sú skvelým nástrojom na podporu a rozvoj kognitívnych schopností u žiakov. Kartičky začínajú jednoduchšími, konkrétnymi pojmami a postupne obsahujú náročnejšie a abstraktnejšie pojmy. Pedagóg (školský špeciálny pedagóg, školský psychológ, učiteľ) alebo iný odborník ich môže využiť na tréning krátkodobej vizuálnej pamäte tým, že po krátkom predstavení kartičiek žiaci odpovedajú, aké slovo a obrázok si zapamätali. Taktiež môžu pracovať so serialitou – žiakom je napríklad daná séria kartičiek a majú ich zopakovať v správnom poradí, čím sa trénuje schopnosť vnímať a zapamätať si sled informácií. Okrem toho je možné využiť kartičky pri rozvoji pozornosti, keď sú úlohy zamerané na identifikáciu podobností alebo rozdielov medzi jednotlivými pármi.