SEBAREFLEXÍVNE/HODNOTIACE KARTY
Nástroj, ktorý pomôžete žiakom nielen pochopiť seba samých, ale aj hlbšie premýšľať o učive, svojich výkonoch, dosiahnutých cieľoch, splnených očakávaniach. Karty sú ovplyvnené podporou sebareflexie, rozvojom inteligencie a efektívnej komunikácie, pričom súčasne prispievajú k hodnoteniu poznatkov a vedomostí získaných na vyučovaní.
Prečo pracovať s kartami?
- Podpora sebareflexie: Pomáhajú žiakom premýšľať o sebe samom.
- Hodnotenie učiva: Karty vedú žiakov k tomu, aby hodnotili svoje poznatky, dosiahnuté ciele, výkon a lepšie pochopili získané vedomosti.
- Zlepšenie komunikácie: Formulované otázky povzbudzujú otvorené rozhovory, čo vedie k lepšiemu vyjadrovaniu a porozumeniu.
- Podpora osobnostného a akademického rastu: Vhodné pre učiteľov, ktorí chcú žiakov motivovať k celkovému rozvoju, ako osobnostnému, tak aj akademickému.
Ako fungujú?
Ideálne ich využívať v komunitných kruhoch, v diagnostických častiach vyučovacích hodín alebo na triednických hodinách (pred klasifikačnými obdobiami). Každý žiak si postupne ťahá jednu kartu. Rozpráva vždy iba jeden, ostatní pozorne počúvajú. Žiak/čka čaká, kým bude môcť rozprávať. Keď niekto nechce rozprávať, nerozpráva. O nikom nerozprávam nepravdivo, nikoho neurážam, nevysmievam sa mu, neprezrádzam.
Karty slúžia aj ako nástroj na podporu otvorenej a rešpektujúcej komunikácie. Pomocou ktorých žiaci môžu:
- Zlepšiť komunikáciu: umožňujú žiakom praktizovať aktívne počúvanie a efektívne vyjadrovanie svojich názorov a pocitov, čo vedie k lepšiemu porozumeniu a harmonickému prostrediu.
Súbor obsahuje 36 kariet.