REFLEXIA/HODNOTENIE/SKUPINOVÁ PRÁCA/SPOLUPRÁCA/VÝKON/ZLEPŠENIE

Počet strán:
Veľkosť: 12.63 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci Skola je super
Nahrané:
Naposledy upravené:
14. 11. 2025
Zdieľať:

REFLEXIA, HODNOTENIE A RAST SKUPINY

KARTY PRE TRÉNING REFLEXIE A HODNOTENIA SKUPINOVEJ PRÁCE, SPOLUPRÁCE, VÝSLEDKOV, VÝKONU A ZLEPŠOVANIA SA

Súbor kariet je vytvorený s cieľom podporiť žiakov v schopnosti vedome a zmysluplne zhodnotiť vlastnú skupinovú prácu. Karty pomáhajú účastníkom pomenovať svoje pocity, porozumieť dynamike skupiny a uvedomiť si, čo podporilo alebo naopak zhoršilo spoluprácu. Ide o jemný, nehodnotiaci nástroj, ktorý žiakov vedie k rozvoju sebareflexie a k lepšiemu uvedomeniu si toho, ako dosiahnuť cieľ, kvalitný výkon a výsledok skupiny.

Materiál obsahuje:
  • 3 sady (žltá, zelená, modrá)
  • 100 kariet s otázkami
  • Malé vysvetlivky - otázky sú doplnené aj o malé vysvetlivky - ak sa v texte objaví menej známe alebo odborné slovo, v zátvorke pod otázkou je uvedené jednoduché synonymum, aby mu žiaci ľahko porozumeli.
  • Piktogramy - Každá karta obsahuje otázku a piktogram, ktorý reflektuje zameranie danej sady.
  • Metodiku práce s kartami
  • BONUS - 2 grafické prevedenia

Karty sú rozdelené do troch tematických sád, ktoré sa navzájom dopĺňajú:

1. Pocity a atmosféra (žltá sada) - sada vedie žiakov k tomu, aby pomenovali, ako sa počas spolupráce cítili, čo vytváralo podporujúcu atmosféru a čo naopak spôsobovalo napätie alebo nejasnosť. Pomáha uvedomiť si, aký vplyv majú emócie, nálada a komunikácia na celkový priebeh skupinovej práce.

2. Spolupráca a organizácia (modrá sada) - otázky v tejto sade smerujú k hodnoteniu toho, ako tím plánoval, organizoval a koordinoval jednotlivé kroky. Žiaci premýšľajú nad tým, ako si delili úlohy, ako komunikovali, čo fungovalo dobre a ktoré stratégie by v budúcnosti chceli zlepšiť.

3. Pozitíva a negatíva (zelená sada) - sada pomáha pomenovať silné momenty, ktoré prispeli k úspešnému výsledku, aj oblasti, ktoré nefungovali podľa očakávaní. Žiaci sa učia konštruktívne pomenovať, čo sa dá nabudúce urobiť inak, a zároveň vidieť to, čo sa podarilo.

Pedagogické využitie:

Karty sú didaktickým nástrojom na rozvíjanie schopnosti žiakov hovoriť o skupinovej práci, o svojich pocitoch a o tom, ako sa im spolupracovalo. Môžu sa využívať pravidelne ako súčasť počas skupinových aktivít, rituálov v komunitnom kruhu, na konci vyučovacej hodiny, na triednickej hodine, pri projektovej výučbe alebo vždy, keď chce pedagóg so žiakmi krátko zreflektovať, čo sa im podarilo a čo môžu nabudúce urobiť inak.

Cieľová skupina:

  • Školy, pedagógovia a vychovávatelia – ako jednoduchý spôsob, ako otvoriť reflexiu spolupráce, atmosféry v skupine a priebehu spoločnej práce.
  • Skupiny žiakov – na uvedomenie si toho, ako pracovali ako tím, čo im pomohlo a čo im prácu sťažilo.
  • Školskí psychológovia a špeciálni pedagógovia – ako doplnkový nástroj pri pozorovaní skupinovej dynamiky alebo pri práci s triedou.

Prajem Vám mnoho otvorených a prijemných skupinových hodnotení  :)!

Ďalšie produkty od autora Skola je super

222666
Slovenský Jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Príprava hodiny/lekcie
Prehľadná pojmová mapa k vyvodeniu učiva, vizuálizácii, lepšiemu zapamätaniu, výzdobe triedy. Obsah materiálu: 1
1.99 €
75522
Nepriradené k predmetu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Príprava hodiny/lekcie
Rozvrh hodín pre žiakov 1. stupňa ZŠ 3 farebné prevedenia - žltý, modrý, zelený
1.19 €
235926
Prírodoveda
Školský klub detí, 1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Životné prostredie rastlín - pojmová mapa s obrázkovými kartami rastlín ku každému životnému prostrediu Obsah materiálu
1.99 €
66045
Slovenský Jazyk
MŠ, MŠ - predškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Súbor vhodný pre materské školy a prvý stupeň ZŠ. súbor obsahuje: 26 kariet - písmená abecedy (A-Z) vytvorené z tangramu
4.99 €
REFLEXIA/HODNOTENIE/SKUPINOVÁ PRÁCA/SPOLUPRÁCA/VÝKON/ZLEPŠENIE REFLEXIA/HODNOTENIE/SKUPINOVÁ PRÁCA/SPOLUPRÁCA/VÝKON/ZLEPŠENIE
REFLEXIA, HODNOTENIE A RAST SKUPINYKARTY PRE TRÉNING REFLEXIE A HODNOTENIA SKUPINOVEJ PRÁCE, SPOLUPRÁCE, VÝSLEDKOV, VÝKONU A ZLEPŠOVANIA SASúbor kariet je vytvorený s cieľom podporiť žiakov v schopnosti vedome a zmysluplne zhodnotiť vlastnú skupinovú prácu. Karty pomáhajú účastníkom pomenovať svoje pocity, porozumieť dynamike skupiny a uvedomiť si, čo podporilo alebo naopak zhoršilo spoluprácu. Ide o jemný, nehodnotiaci nástroj, ktorý žiakov vedie k rozvoju sebareflexie a k lepšiemu uvedomeniu si toho, ako dosiahnuť cieľ, kvalitný výkon a výsledok skupiny.Materiál obsahuje:3 sady (žltá, zelená, modrá)100 kariet s otázkamiMalé vysvetlivky - otázky sú doplnené aj o malé vysvetlivky - ak sa v texte objaví menej známe alebo odborné slovo, v zátvorke pod otázkou je uvedené jednoduché synonymum, aby mu žiaci ľahko porozumeli.Piktogramy - Každá karta obsahuje otázku a piktogram, ktorý reflektuje zameranie danej sady.Metodiku práce s kartamiBONUS - 2 grafické prevedeniaKarty sú rozdelené do troch tematických sád, ktoré sa navzájom dopĺňajú:1. Pocity a atmosféra (žltá sada) - sada vedie žiakov k tomu, aby pomenovali, ako sa počas spolupráce cítili, čo vytváralo podporujúcu atmosféru a čo naopak spôsobovalo napätie alebo nejasnosť. Pomáha uvedomiť si, aký vplyv majú emócie, nálada a komunikácia na celkový priebeh skupinovej práce.2. Spolupráca a organizácia (modrá sada) - otázky v tejto sade smerujú k hodnoteniu toho, ako tím plánoval, organizoval a koordinoval jednotlivé kroky. Žiaci premýšľajú nad tým, ako si delili úlohy, ako komunikovali, čo fungovalo dobre a ktoré stratégie by v budúcnosti chceli zlepšiť.3. Pozitíva a negatíva (zelená sada) - sada pomáha pomenovať silné momenty, ktoré prispeli k úspešnému výsledku, aj oblasti, ktoré nefungovali podľa očakávaní. Žiaci sa učia konštruktívne pomenovať, čo sa dá nabudúce urobiť inak, a zároveň vidieť to, čo sa podarilo.Pedagogické využitie:Karty sú didaktickým nástrojom na rozvíjanie schopnosti žiakov hovoriť o skupinovej práci, o svojich pocitoch a o tom, ako sa im spolupracovalo. Môžu sa využívať pravidelne ako súčasť počas skupinových aktivít, rituálov v komunitnom kruhu, na konci vyučovacej hodiny, na triednickej hodine, pri projektovej výučbe alebo vždy, keď chce pedagóg so žiakmi krátko zreflektovať, čo sa im podarilo a čo môžu nabudúce urobiť inak.Cieľová skupina:Školy, pedagógovia a vychovávatelia – ako jednoduchý spôsob, ako otvoriť reflexiu spolupráce, atmosféry v skupine a priebehu spoločnej práce.Skupiny žiakov – na uvedomenie si toho, ako pracovali ako tím, čo im pomohlo a čo im prácu sťažilo.Školskí psychológovia a špeciálni pedagógovia – ako doplnkový nástroj pri pozorovaní skupinovej dynamiky alebo pri práci s triedou.Prajem Vám mnoho otvorených a prijemných skupinových hodnotení  :)!
288272
Slovenský Jazyk>Matematika>Hodnotenie, sebahodnotenie>Príprava hodiny/lekcie>Školský klub detí>1.>2.>3.>4.>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>😊Emócia>👍Sebahodnotenie
1.99