Kyslá uhorka- HRA PÁDY PODSTATNÝCH MIEN na interaktívku/projektor pre celú triedu

Kategória:
Počet strán:
48
Veľkosť: 685.01 KB
Typ súboru: pdf
Predávajúci HORE ŠKOLAMI
Nahrané:
Naposledy upravené:
6. 3. 2024
Zdieľať:

KYSLÁ UHORKA

Jednoduchá zábavná hra pre 4. a 5. ročník- určovanie pádov podstatných mien.

Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo plátna s projektorom, už nepotrebujete nič iné.

Keď je už určovanie pádov nuda, je čas na Kyslú uhorku!

Nachádza sa tu jedna hra zameraná naurčovanie pádov podstatných mien, vhodná na úvod alebo začiatok hodiny (cca 15 -20 min) vo formáte PDF. Spolu 48 slajdov. 

Hra kombinuje vedomosti a prvok šťastia, teda každý žiak má šancu zažiť úspech a zapojiť sa.

POSTUP A PRAVIDLÁ

Hra sa začína a končí slajdom so zvončekom. 
Otvorte hru ako pdf a zvoľte príkaz prezentovať, aby ste na obrazovke videli vždy len jeden slajd
Učiteľ rozdelí triedu na dva tímy (ružový a modrý) s rovnakým počtom hráčov. Ak je nepárny počet, jeden žiak je asistent učiteľa- t.j. pomocník, zotierač a rozhodca. 
Tímy vytvoria dva rady vedľa seba pred tabuľou. Ružový tím pred ružovým obrázkom mobilu, modrý pred modrým. Na stranu ku každému tímu prisuňte aspoň tri stoličky, ktoré budú "striedačka" (o tej píšem neskôr).
Vždy navzájom súťaží prvý člen v rade z ružového tímu proti prvému členovi modrého tímu. Nikto iný nesmie radiť, inak vypadáva. 
Objaví sa jedna úloha pre ružových a jedna pre modrých. Sú rozdielne. Žiaci buď určujú pád podčiarknutého slova vo vete, alebo napísané slovo skloňujú podľa zadania.
Pozor, nesúťaží sa na čas. Každý hráč premýšľa ako dlho potrebuje. My zotierateľnými fixkami odpovede píšeme na tabuľu (vypínam na interaktívke dotyk), ale kto nemá možnosť dopisovať (napr. má plátno) žiaci môžu len ústne odpovedať. Celá trieda alebo asistent skontroluje a zotrie tabuľu.
Ak žiak odpovedal správne, presúva sa na koniec radu.
Ak žiak odpovedal nesprávne, vypadáva na striedačku. Hra však pre neho ešte nekončí, čaká na ďalšiu príležitosť. 
V hre pokračujú ďalší (zasa prví v rade). Učiteľ prepne slajd (až keď sú všetci bez slova, aby sa zabránilo šuškaniu odpovedí).
Okrem slov na dopĺňanie sa však môžu zjaviť ešte dva symboly. Darček a kyslá uhorka. 
Ten komu sa objaví darček, teda nemá úlohu na riešenie ale vyberá jedného vypadnutého zo striedačky, aby sa pridal späť do hry (na koniec radu). Sám sa postaví za neho. A hra pokračuje.
Komu sa objaví kyslá uhorka, bohužiaľ, automaticky vypadáva na striedačku a čaká, či ho neskôr nepovolajú späť.
Hru vyhráva tím, ktorý má na konci hry viac nevypadnutých hráčov.
Hra končí keď sa objaví slajd so zvončekom, alebo keď jeden z tímov už nemá hráčov. 
Ak sa medzi úlohami objaví taká, ktorú ste nepreberali, otázku zodpovie učiteľ a berie sa to ako bonusový darček od učiteľa. 
 
Prajem príjemnú zábavu! :)

Ďalšie produkty od autora HORE ŠKOLAMI

111747
Etická výchova
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Aktivity na ranné komunitné kruhy, ktoré pomáhajú budovať rôzne zručnosti. Prvé pravidlo ranných kruhov znie: " Začni
5.19 €
159684
Etická výchova
1., 2., 3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Druhý balík na ranné kruhy odo mňa s úplne novými aktivitami. Prvý balík nájdete v mojom profile- RANNÉ KOMUNITNÉ KRUHY-
5.19 €
85973
Slovenský Jazyk
2.
Hodnotenie, sebahodnotenie
Sebakontrolná doplňovačka v Montessori princípe"pomôž mi, aby som to urobil sám" na ROZLIŠOVACIE ZNAMIENKA V dokumente
2.00 €
171290
Matematika
1.
Didaktické hry
KYSLÁ UHORKA Jednoduchá zábavná hra pre 1. ročník- znamienka väčší, menší, rovná sa do 10. Deti fyzicky rukami
1.37 €
Kyslá uhorka- HRA PÁDY PODSTATNÝCH MIEN na interaktívku/projektor pre celú triedu Kyslá uhorka- HRA PÁDY PODSTATNÝCH MIEN na interaktívku/projektor pre celú triedu
KYSLÁ UHORKA Jednoduchá zábavná hra pre 4. a 5. ročník- určovanie pádov podstatných mien. Okrem tohto materiálu, interaktívky alebo plátna s projektorom, už nepotrebujete nič iné. Keď je už určovanie pádov nuda, je čas na Kyslú uhorku! Nachádza sa tu jedna hra zameraná naurčovanie pádov podstatných mien, vhodná na úvod alebo začiatok hodiny (cca 15 -20 min) vo formáte PDF. Spolu 48 slajdov.  Hra kombinuje vedomosti a prvok šťastia, teda každý žiak má šancu zažiť úspech a zapojiť sa.POSTUP A PRAVIDLÁ
Hra sa začína a končí slajdom so zvončekom. 
Otvorte hru ako pdf a zvoľte príkaz prezentovať, aby ste na obrazovke videli vždy len jeden slajd
Učiteľ rozdelí triedu na dva tímy (ružový a modrý) s rovnakým počtom hráčov. Ak je nepárny počet, jeden žiak je asistent učiteľa- t.j. pomocník, zotierač a rozhodca. 
Tímy vytvoria dva rady vedľa seba pred tabuľou. Ružový tím pred ružovým obrázkom mobilu, modrý pred modrým. Na stranu ku každému tímu prisuňte aspoň tri stoličky, ktoré budú "striedačka" (o tej píšem neskôr).
Vždy navzájom súťaží prvý člen v rade z ružového tímu proti prvému členovi modrého tímu. Nikto iný nesmie radiť, inak vypadáva. 
Objaví sa jedna úloha pre ružových a jedna pre modrých. Sú rozdielne. Žiaci buď určujú pád podčiarknutého slova vo vete, alebo napísané slovo skloňujú podľa zadania.
Pozor, nesúťaží sa na čas. Každý hráč premýšľa ako dlho potrebuje. My zotierateľnými fixkami odpovede píšeme na tabuľu (vypínam na interaktívke dotyk), ale kto nemá možnosť dopisovať (napr. má plátno) žiaci môžu len ústne odpovedať. Celá trieda alebo asistent skontroluje a zotrie tabuľu.
Ak žiak odpovedal správne, presúva sa na koniec radu.
Ak žiak odpovedal nesprávne, vypadáva na striedačku. Hra však pre neho ešte nekončí, čaká na ďalšiu príležitosť. 
V hre pokračujú ďalší (zasa prví v rade). Učiteľ prepne slajd (až keď sú všetci bez slova, aby sa zabránilo šuškaniu odpovedí).
Okrem slov na dopĺňanie sa však môžu zjaviť ešte dva symboly. Darček a kyslá uhorka. 
Ten komu sa objaví darček, teda nemá úlohu na riešenie ale vyberá jedného vypadnutého zo striedačky, aby sa pridal späť do hry (na koniec radu). Sám sa postaví za neho. A hra pokračuje.
Komu sa objaví kyslá uhorka, bohužiaľ, automaticky vypadáva na striedačku a čaká, či ho neskôr nepovolajú späť.
Hru vyhráva tím, ktorý má na konci hry viac nevypadnutých hráčov.
Hra končí keď sa objaví slajd so zvončekom, alebo keď jeden z tímov už nemá hráčov. 
Ak sa medzi úlohami objaví taká, ktorú ste nepreberali, otázku zodpovie učiteľ a berie sa to ako bonusový darček od učiteľa. 
 
Prajem príjemnú zábavu! :)
111961
Slovenský Jazyk>Slovenský jazyk - gramatika>Didaktické hry>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
1.50