Vianočné zlomky (zlož z kariet výsledok)

Predmet:
Kategória:
Téma:
Počet strán:
3
Veľkosť: 4.75 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
31. 12. 2022
Zdieľať:

Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Príklady obsahujú základné početné operácie so zlomkami a prirodzenými číslami (možno ich riešiť naspamäť).

Súprava obsahuje:

strana 1: pokyny pre učiteľov

strana 2-3: zložené sady kariet na tlač a rozstrihanie

Možnosti použitia:

1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).

2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod.

Ako s materiálom pracovať:

1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).

2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku.

3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok.

4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej.

5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.

6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené).

7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.

Prínos pomôcky:

1. Aktivizácia žiakov.

2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.

3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.

4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.

Zdroj obrázku: https://pixabay.com/

Ďalšie produkty od autora Vladěna Pěknicová

803
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Súprava obsahuje: strana 1: pokyny pre učiteľov strana 2-4: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie strana 5: zložené
1.05 €
57327
Matematika
2., 3., 4.
Skladačky
Možnosti použitia: 1. Pomôcku je možné vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane). 2. Verziu na
1.20 €
19095
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Obe sady slúžia na precvičenie pravidiel pre počítanie s mocninami. Prvá sada
1.30 €
10071
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom.
1.25 €
Vianočné zlomky (zlož z kariet výsledok) Vianočné zlomky (zlož z kariet výsledok)
Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Príklady obsahujú základné početné operácie so zlomkami a prirodzenými číslami (možno ich riešiť naspamäť).Súprava obsahuje:strana 1: pokyny pre učiteľovstrana 2-3: zložené sady kariet na tlač a rozstrihanieMožnosti použitia:1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod.Ako s materiálom pracovať:1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku.3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok.4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej.5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené).7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.Prínos pomôcky:1. Aktivizácia žiakov.2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.Zdroj obrázku: https://pixabay.com/
19167
Matematika>Skladačky>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ>Vianoce
1.30