ZLOMKY – sčítanie, odčítanie, násobenie, delenie, zložený zlomok (2 sady)

Predmet:
Ročník:
Kategória:
Počet strán:
11
Veľkosť: 985.94 KB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
27. 3. 2023
Zdieľať:

Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Každá sada slúži na precvičenie základných početných operácií s nezápornými zlomkami. Prvá sada obsahuje jednoduchšie príklady (zložené zlomky nie), druhá sada obsahuje príklady početne náročnejšie (zložené zlomky, 3 zlomky v príklade, viac úprav).

 

Súprava obsahuje:

strana 1: pokyny pre učiteľov

strana 2-3: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 1. sady

strana 4: zložené trimino – riešenie – 1. sada

strana 5-6: tabuľka s riešením – 1. sada

strana 7-8: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 2. sady

strana 9: zložené trimino – riešenie – 2. sada

strana 10-11: tabuľka s riešením – 2. sada

 

Možnosti použitia:                                                           

1. Pomôcku je možné vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).

2. Verziu na rozstrihanie vytlačiť napr. na papier (môže byť z druhej strany popísaný), rozdať do skupín a nechať žiakov sadu najprv rozstrihať a až potom zložiť (obmedzené možnosti opakovaného použitia, ale môžu si robiť do textu napr. poznámky).

3. Pokiaľ si majú žiaci skontrolovať prácu sami, tak vytlačiť zodpovedajúci počet tabuliek s riešením.

 

Ako s materiálom pracovať:

1. Rozdajte sadu do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).

2. Nechajte žiakov zložiť trimino – vždy prikladajú dve zodpovedajúce strany k sebe (zadanie + výsledok).

3. Učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.

4. Ako nápovedu môžete žiakom ukázať výsledný tvar trimina.

5. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne podľa tabuľky s riešením.

6. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém,…

Ďalšie produkty od autora Vladěna Pěknicová

205459
Matematika
4., 5.
Didaktické hry
PORADIE POČTOVÝCH OPERÁCIÍ (zátvorky, násobenie, delenie, sčitovanie, odčitovanie). Súbor obsahuje 30 rôznych kartičiek
1.90 €
14344
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Súprava obsahuje: strana 1: pokyny pre učiteľov strana 2-3: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 1. sady
1.30 €
19292
Matematika
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Štipcovanie
Aktivita obsahuje 36 kariet na precvičenie percenta a percentovej časti z celku. Ako s materiálom pracovať: 1
1.30 €
48535
Matematika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Obe sady slúžia na precvičenie úprav výrazov (mnohočlenov) pomocou
1.36 €
ZLOMKY – sčítanie, odčítanie, násobenie, delenie, zložený zlomok (2 sady) ZLOMKY – sčítanie, odčítanie, násobenie, delenie, zložený zlomok (2 sady)
Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Každá sada slúži na precvičenie základných početných operácií s nezápornými zlomkami. Prvá sada obsahuje jednoduchšie príklady (zložené zlomky nie), druhá sada obsahuje príklady početne náročnejšie (zložené zlomky, 3 zlomky v príklade, viac úprav). Súprava obsahuje:strana 1: pokyny pre učiteľovstrana 2-3: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 1. sadystrana 4: zložené trimino – riešenie – 1. sadastrana 5-6: tabuľka s riešením – 1. sadastrana 7-8: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 2. sadystrana 9: zložené trimino – riešenie – 2. sadastrana 10-11: tabuľka s riešením – 2. sada Možnosti použitia:                                                            1. Pomôcku je možné vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).2. Verziu na rozstrihanie vytlačiť napr. na papier (môže byť z druhej strany popísaný), rozdať do skupín a nechať žiakov sadu najprv rozstrihať a až potom zložiť (obmedzené možnosti opakovaného použitia, ale môžu si robiť do textu napr. poznámky).3. Pokiaľ si majú žiaci skontrolovať prácu sami, tak vytlačiť zodpovedajúci počet tabuliek s riešením. Ako s materiálom pracovať:1. Rozdajte sadu do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).2. Nechajte žiakov zložiť trimino – vždy prikladajú dve zodpovedajúce strany k sebe (zadanie + výsledok).3. Učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.4. Ako nápovedu môžete žiakom ukázať výsledný tvar trimina.5. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne podľa tabuľky s riešením.6. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém,…
53416
Matematika>Skladačky>7.
1.35