Súprava obsahuje:
strana 1: pokyny pre učiteľov
strana 2-3: zložené sady kariet na tlač a rozstrihanie
Možnosti použitia:
1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).
2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod.
Ako s materiálom pracovať:
1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).
2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku.
3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok.
4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej.
5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.
6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené).
7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.
Prínos pomôcky:
1. Aktivizácia žiakov.
2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.
3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.
4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.