Táto písomka je inšpirovaná pedagogikou Roberta Čapka a zahŕňa témy, ako sú dôvody, prečo sa učíme dejepis, určovanie storočí, časová priamka a sviatky/pamätné dni. Je navrhnutá tak, aby podporovala prirodzenú zvedavosť a bezstresové učenie, na poslednej strane obsahuje antistresovú mandalu na vyfarbovanie, čo prináša relaxačný prvok do vzdelávacieho procesu.
Na začiatku písomky sa pýtam, ako sa žiaci cítia, aby som mohla prispôsobiť ich hodnotenie, a končí možnosťou ohodnotiť prácu žiakov a ich prípravu na písomku. Písomka zahŕňa bodovanie a hodnotiacu stupnicu.
Ako inovatívny prvok som pridala kartičky s ametystom, známym svojimi upokojujúcimi vlastnosťami, ktoré majú podporiť pokojné a sústredené prostredie počas práce na písomke. Tieto kartičky stačí zalaminovať, vystrihnúť a pred každou písomkou rozdať žiakom. Pomocou popisovača na bielu tabuľu je možné po zalaminovaní napísať meno žiaka a po dokončení písomky meno jednoducho zmazať.
Táto písomka je ideálna pre učiteľov hľadajúcich efektívny, ale zároveň citlivý prístup k výučbe dejepisu, ktorý rešpektuje individuálne potreby každého žiaka a podporuje pozitívny vzťah k učeniu.