- Cieľ:
Žiaci tretieho ročníka základnej školy pochopia pojem slabikotvorné spoluhlásky a naučia sa ich identifikovať v slove.
Žiaci 4. ročníka si učivo zopakujú.
- Metodické využitie:
Učiteľ môže pojmovú mapu použiť pri výklade nového učiva alebo ako zhrnutie na konci hodiny.
Mapa je pre žiakov prehľadná – pracuje s krátkymi textami a konkrétnymi príkladmi.
- Výhoda:
Pojmová mapa pomáha žiakom jasne pochopiť, že slabikotvorné spoluhlásky nahrádzajú samohlásku v slabike. Vizualizácia uľahčuje zapamätanie a podporuje prepojenie teórie s praktickými príkladmi.
Ja som si materiál vytlačila, zalaminovala, vystrihla (farebné pásiky som využila ako “spojovníčky” na pojmovú mapu) a nalepila naň magnetickú pásku, používam na vysvetlenie a opakovanie učiva.