Popis testu – Slovenský jazyk a literatúra (2. stupeň ZŠ, žiak s podpornými opatreniami)
Autor: Mgr. Paulina Mirdalová
Zameranie: opakovanie a upevnenie učiva o podstatných menách, diagnostika ťažkostí žiakov
Typ testu: upevňovací, diagnostický, vhodný aj na sebahodnotenie
Obsah testu:
- Porozumenie textu – práca s ukážkou, pravdivosť tvrdení
- Pravopis – dopĺňanie chýbajúcich hlások
- Určovanie rodu a čísla podstatných mien (zver, garáž)
- Rozlišovanie abstraktných, hromadných, pomnožných a nesklonných podstatných mien
- Význam cudzích slov – priraďovanie významu
- Určovanie vzorov podstatných mien (strýko, čerešňa)
- Rozlišovanie životných a neživotných podstatných mien
- Triedenie podstatných mien podľa rodu
- Tvorba pádových tvarov podstatných mien (skloňovanie)
- Hľadanie slov vo vokatíve
- Sebahodnotenie – žiak označí, ktoré úlohy zvládol ľahko, ktoré boli ťažké, a zhodnotí svoje silné a slabé stránky
Ciele testu:
- zopakovať a upevniť učivo o podstatných menách
- precvičiť skloňovanie a určovanie vzorov
- odlíšiť rôzne druhy podstatných mien (abstraktné, hromadné, nesklonné, životné)
- rozšíriť slovnú zásobu (cudzie slová)
- rozvíjať schopnosť porozumieť textu a vyhľadávať informácie
- posilniť sebahodnotenie žiaka
- Súbor je možné využiť ako brožúru.