Pdf súbor Keď si šťastný ako blcha, obsahuje námety na aktivity pre najmenšie deti (3-4 roky). Hry sú zamerané na rozvíjanie vzťahov medzi deťmi a upevňovanie mien detí v triede. Materiál poskytuje oporu pri tvorbe tematickej TÝŽDENNEJ PRÍPRAVY a zostavovaní RIADENÝCH aktivít.
Pdf súbor obsahuje autorské námety na aktivity sprevádzané riekankou, či pesničkou, prostredníctvom ktorých si deti upevňujú mená kamarátov v triede, rozvíjajú vzájomné vzťahy, podporujú citové väzby medzi deťmi, vytvárajú pozitívnu atmosféru v triede. Aktivity sú zámerne sústredené do kruhu, pretože malé deti sa v kruhu cítia bezpečne, iste a s deťmi sme vo vzájomnej interakcii. U hier využívame loptu ako zástupnú rekvizitu (lopta sa premení na dračiu hlavu, brmbolec, prasiatko, a ďalšie) a vďaka lopte udržíme lepšie pozornosť aj tých najmenších, pretože je u detí veľmi obľúbená.
Hry môžeme zaraďovať zvlášť na začiatku školského roka, ale aj v priebehu roka pri ranných aktivitách, uvítaní, komunitnom kruhu,...
Aktivity sú zostavené tak, aby vám boli nápomocné pri stmeľovaní kolektívu detí, vytváraní radostnej a uvoľnenej atmosféry v triede, pri precvičovaní a upevňovaní mien kamarátov v triede (zvlášť na začiatku nového školského roka) a prehlbovaní vzťahov nielen medzi deťmi samotnými, ale aj medzi deťmi a pani učiteľkou.
Súčasťou e-booku sú veľké maľovanky pre najmenších.
celkový počet strán: 28
obrázky sú čerpané z týchto zdrojov: www.pixabay.com
obsah:
1. LOPTIČKA, AKO SA VOLÁŠ? (hra s riekankou, precvičujeme mená kamarátov v skupine)
2. NA VAJÍČKO (hra s riekankou, precvičujeme mená kamarátov v skupine, rozvíjame vzťahy medzi deťmi, zrakové a sluchové vnímanie)
3. NA KOMÁRA JANA (pohybová hra s riekankou, upevňujeme mená detí v skupine, rozvíjame pozornosť, zrakové a sluchové vnímanie, obratnosť)
4. NA MYŠKU (hra s riekankou, utužujeme vzájomné vzťahy medzi deťmi, nadviazanie kontaktu s druhým, zrakové a sluchové vnímanie, myslenie, manipulácia s loptou)
5. NA KOLÁČIK (pohybová hra s pesničkou, rozvíjame vzájomné vzťahy v triede, manipuláciu s loptou, pohybové zručnosti, sluchové a zrakové vnímanie, pozornosť, upevňujeme mená detí v triede)
6. ŠŤASTNÁ BLCHA (pohybová hra s pesničkou, vytvárame pozitívnu, priateľskú atmosféru v triede, rozvíjame hrubú motoriku)
7. DRAČIE CHUTE (pohybová hra s riekankou, rozvíjame vzájomné vzťahy medzi deťmi, vytvárame pozitívnu atmosféru v triede, precvičujeme pozornosť, sluchové vnímanie, obratnosť)
8. TO JE ŠVANDA, KEĎ JE S NAMI NAŠA BANDA (hra s popevkom, rozvíjame kamarátske vzťahy, sociálne a citové väzby medzi deťmi, zrakové a sluchové vnímanie, precvičujeme a učíme sa mená kamarátov v triede)
9. NA BRMBOLEC (pohybová hra s riekankou, rozvíjame zrakové vnímanie, zmyslové vnímanie, pozornosť, upevňujeme mená detí v triede)
10. NA PRASIATKO (pohybová hra s riekankou, podporujeme priateľskú a pozitívnu atmosféru v triede, vzájomné vzťahy medzi deťmi a pani učiteľkou, rozvíjame obratnosť, rýchlosť)