PROCENTA – určenie počtu percent (zlož z kariet výsledok)

Predmet:
Kategória:
Počet strán:
3
Veľkosť: 3.91 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
14. 12. 2023
Zdieľať:

Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet s jednoduchými výpočtami počtu percent. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakou hodnotou.

Súprava obsahuje:

strana 1: pokyny pre učiteľov

strana 2-3: zložené sady kariet na tlač a rozstrihanie

Materiál je v českom jazyku (pri danom materiáli to nemá vplyv na funkčnosť, ide iba o slovo "z")

Možnosti použitia:

1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).

2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod.

Ako s materiálom pracovať:

1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).

2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku.

3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok.

4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej.

5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.

6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené).

7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.

Prínos pomôcky:

1. Aktivizácia žiakov.

2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.

3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.

4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.

 

Zdroj obrázku: https://pixabay.com/

Ďalšie produkty od autora Vladěna Pěknicová

813
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Súprava obsahuje: strana 1: pokyny pre učiteľov strana 2-3: zložené sady kariet na tlač a rozstrihanie Možnosti použitia
1.05 €
3289
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
TRIMINO Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Obe sady slúžia na precvičenie sčítania a odčítania desatinných
1.30 €
4142
Matematika
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Obe slúžia na precvičenie sčítania a odčítania zlomkov, prvá je jednoduchšia (najmä
1.30 €
19100
Fyzika
5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Aktivita obsahuje 18 dvojíc prevodov jednotiek času (deň, hodina, minúta, sekunda). Možnosti použitia: 1. Pomôcku je
0.99 €
PROCENTA – určenie počtu percent (zlož z kariet výsledok) PROCENTA – určenie počtu percent (zlož z kariet výsledok)
Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet s jednoduchými výpočtami počtu percent. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakou hodnotou.Súprava obsahuje:strana 1: pokyny pre učiteľovstrana 2-3: zložené sady kariet na tlač a rozstrihanieMateriál je v českom jazyku (pri danom materiáli to nemá vplyv na funkčnosť, ide iba o slovo "z")Možnosti použitia:1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod.Ako s materiálom pracovať:1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku.3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok.4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej.5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené).7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.Prínos pomôcky:1. Aktivizácia žiakov.2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti. Zdroj obrázku: https://pixabay.com/
19156
Matematika>Skladačky>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
1.30