ČÍSELNÉ VÝRAZY do 100 (zlož z kariet výsledok)

Predmet:
Kategória:
Počet strán:
3
Veľkosť: 3.2 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
26. 2. 2022
Zdieľať:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Vo výrazoch treba dbať na prednosti pri výpočtoch (zátvorky, násobenie a delenie, sčítanie a odčítanie)

Cieľ: Zopakovanie či upevnenie základných početných operácií s prirodzenými číslami a prednosti pri počítaní.

Súprava obsahuje:

strana 1: pokyny pre učiteľov

strana 2-3: 8 zložených sád kariet na tlač a rozstrihanie

Možnosti použitia:

1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).

2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod.

 

Ako s materiálom pracovať:

1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).

2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku.

3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok.

4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej.

5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.

6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené).

7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.

 

Prínos pomôcky:

1. Aktivizácia žiakov.

2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.

3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.

4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.

 

Zdroj obrázku: https://pixabay.com/

Ďalšie produkty od autora Vladěna Pěknicová

49019
Matematika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Obe sady slúžia na precvičenie úprav výrazov (mnohočlenov) pomocou
1.36 €
10073
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 6 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Cieľ: Zopakovanie
1.15 €
48400
Matematika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Obe sady slúžia na precvičenie úprav výrazov (mnohočlenov) – sčítanie a
1.36 €
820
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 36 kariet na základné početné operácie (sčítanie, odčítanie, násobenie a delenie) s
1.40 €
ČÍSELNÉ VÝRAZY do 100 (zlož z kariet výsledok) ČÍSELNÉ VÝRAZY do 100 (zlož z kariet výsledok)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Vo výrazoch treba dbať na prednosti pri výpočtoch (zátvorky, násobenie a delenie, sčítanie a odčítanie)Cieľ: Zopakovanie či upevnenie základných početných operácií s prirodzenými číslami a prednosti pri počítaní.Súprava obsahuje:strana 1: pokyny pre učiteľovstrana 2-3: 8 zložených sád kariet na tlač a rozstrihanieMožnosti použitia:1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod. Ako s materiálom pracovať:1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku.3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok.4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej.5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené).7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod. Prínos pomôcky:1. Aktivizácia žiakov.2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti. Zdroj obrázku: https://pixabay.com/
3294
Matematika>Skladačky>4.>5.>6.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Špeciálna pedagogika
1.25