ČÍSELNÉ VÝRAZY do 100 (zlož z kariet výsledok)

Predmet:
Kategória:
Počet strán:
3
Veľkosť: 3.2 MB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
26. 2. 2022
Zdieľať:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Vo výrazoch treba dbať na prednosti pri výpočtoch (zátvorky, násobenie a delenie, sčítanie a odčítanie)

Cieľ: Zopakovanie či upevnenie základných početných operácií s prirodzenými číslami a prednosti pri počítaní.

Súprava obsahuje:

strana 1: pokyny pre učiteľov

strana 2-3: 8 zložených sád kariet na tlač a rozstrihanie

Možnosti použitia:

1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).

2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod.

 

Ako s materiálom pracovať:

1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).

2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku.

3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok.

4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej.

5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.

6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené).

7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.

 

Prínos pomôcky:

1. Aktivizácia žiakov.

2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.

3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.

4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.

 

Zdroj obrázku: https://pixabay.com/

Ďalšie produkty od autora Vladěna Pěknicová

53223
Matematika
2., 3.
Skladačky
Cieľ: Zopakovanie či upevnenie malé násobilky. Súprava obsahuje: strana 1: pokyny pre učiteľov strana 2-3: nezložené
1.36 €
19154
Matematika
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet . Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Súprava obsahuje: strana 1: pokyny
1.30 €
14344
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Súprava obsahuje: strana 1: pokyny pre učiteľov strana 2-3: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 1. sady
1.30 €
19100
Fyzika
5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Aktivita obsahuje 18 dvojíc prevodov jednotiek času (deň, hodina, minúta, sekunda). Možnosti použitia: 1. Pomôcku je
0.99 €
ČÍSELNÉ VÝRAZY do 100 (zlož z kariet výsledok) ČÍSELNÉ VÝRAZY do 100 (zlož z kariet výsledok)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Vo výrazoch treba dbať na prednosti pri výpočtoch (zátvorky, násobenie a delenie, sčítanie a odčítanie) Cieľ: Zopakovanie či upevnenie základných početných operácií s prirodzenými číslami a prednosti pri počítaní. Súprava obsahuje: strana 1: pokyny pre učiteľov strana 2-3: 8 zložených sád kariet na tlač a rozstrihanie Možnosti použitia: 1. Pomôcku odporúčam vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane). 2. Pre kontrolu je možné karty z jednej sady označiť zo zadnej strany napr. rovnakým symbolom či farebnými bodkami a pod.   Ako s materiálom pracovať: 1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo). 2. ĽAHŠIA VERZIA: Pokiaľ rozstriháte sadu na 5 kusov (malý štvorec uprostred + k nemu 4 karty): Nechajte žiakov skladať vždy štyri karty k príslušnému výsledku. 3. ŤAŽŠIE VERZIE: Pokiaľ rozstriháte sadu na 4 štvorce: Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe. Správnym poskladaním týchto kariet potom zloží výsledok. 4. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 2 sady menej. 5. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami. 6. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne (ak sú karty zospodu označené). 7. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.   Prínos pomôcky: 1. Aktivizácia žiakov. 2. Podpora spolupráce medzi žiakmi. 3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby. 4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.   Zdroj obrázku: https://pixabay.com/
3294
Matematika>Skladačky>4.>5.>6.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Špeciálna pedagogika
1.25