Odporúčam: II. stupeň ZŠ, SŠ
Kto: učiteľ, školský špeciálny pedagóg, školský psychológ
Kartičky s pojmami a otázkami o digitálnej gramotnosti môžu školskí špeciálni pedagógovia, psychológovia a učitelia využiť ako nástroj na vzdelávanie a prevenciu v oblasti bezpečného správania na internete. Pomáhajú žiakom pochopiť kľúčové pojmy, rozvíjať kritické myslenie a učiť sa praktické zručnosti, ako napríklad rozpoznať phishing, dezinformácie či kyberšikanovanie. Prostredníctvom kartičiek môžu pedagógovia vytvárať diskusie, simulovať situácie z reálneho života a motivovať žiakov k hľadaniu riešení. Takéto aktivity sú obzvlášť užitočné pre žiakov so ŠVVP, ktorí môžu byť náchylnejší na riziká v digitálnom svete a potrebujú podporu pri rozvoji sociálnych a technologických zručností. Kartičky tak nielen zvyšujú povedomie o digitálnych rizikách, ale zároveň posilňujú kompetencie žiakov v bezpečnom a zodpovednom používaní technológií.