56 kartičiek - Rozvoj empatie a etiky

Počet strán:
7
Veľkosť: 2.83 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
25. 8. 2024
Zdieľať:

56 kartičiek

Vhodné pre: II. stupeň ZŠ, stredná škola.

Školskí špeciálni pedagógovia, psychológovia, učitelia môžu tieto kartičky využiť na to, aby žiaci uvažovali nad dôsledkami svojich rozhodnutí a zároveň si rozvíjali empatiu. Diskusné kruhy, prípadne hranie rolí môžete využiť, ako efektívne metódy, ktoré umožňujú žiakom prakticky skúmať možnosti riešenia problémových situácií a pozerať sa na ne skrz rôzne perspektívy.

Je dôležité, aby tieto aktivity prebiehali v prostredí dôvery a otvorenosti, kde žiaci cítia podporu a nebudú sa báť zdieľať svoje názory.

Komunikácia so žiakmi: pri diskusii o etických dilemách je veľmi dôležité vytvoriť bezpečné a dôverné prostredie, kde sa každý žiak cíti pohodlne. Pedagogický/odborný zamestnanec by mal začať tým, že jasne vysvetlí účel aktivity a povzbudí žiakov, aby sa vyjadrovali bez obáv z odsúdenia. Pokúste sa aktívne počúvať názory žiakov, čím podporíte ich sebadôveru a otvorenosť. 

Ďalšie produkty od autora Mgr. Marián Olejník

195656
Etická výchova
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Odporúčam : II. stupeň ZŠ, SŠ Kto: učiteľ, školský špeciálny pedagóg, školský psychológ, vychovávateľ Pedagógovia a
3.00 €
149526
Nepriradené k predmetu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Výzdoba triedy
Plagát A4 - vývin človeka z pohľadu psychológie
0.00 €
172716
Slovenský Jazyk
3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Kartičky si môžete nastrihať podľa toho, koľko párov si zvládnu zapamätať Vaši žiaci (podľa veku). Starší žiaci napr
3.00 €
131361
Nepriradené k predmetu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Didaktické hry
Používanie týchto 48 terapeutických kartičiek hlavne školským špeciálnym pedagógom alebo školským psychológom je vhodné
2.00 €
56 kartičiek - Rozvoj empatie a etiky 56 kartičiek - Rozvoj empatie a etiky
56 kartičiekVhodné pre: II. stupeň ZŠ, stredná škola.Školskí špeciálni pedagógovia, psychológovia, učitelia môžu tieto kartičky využiť na to, aby žiaci uvažovali nad dôsledkami svojich rozhodnutí a zároveň si rozvíjali empatiu. Diskusné kruhy, prípadne hranie rolí môžete využiť, ako efektívne metódy, ktoré umožňujú žiakom prakticky skúmať možnosti riešenia problémových situácií a pozerať sa na ne skrz rôzne perspektívy.Je dôležité, aby tieto aktivity prebiehali v prostredí dôvery a otvorenosti, kde žiaci cítia podporu a nebudú sa báť zdieľať svoje názory.Komunikácia so žiakmi: pri diskusii o etických dilemách je veľmi dôležité vytvoriť bezpečné a dôverné prostredie, kde sa každý žiak cíti pohodlne. Pedagogický/odborný zamestnanec by mal začať tým, že jasne vysvetlí účel aktivity a povzbudí žiakov, aby sa vyjadrovali bez obáv z odsúdenia. Pokúste sa aktívne počúvať názory žiakov, čím podporíte ich sebadôveru a otvorenosť. 
144003
Etická výchova>Triednická hodina>Nepriradené k predmetu>Didaktické hry>Pravidlá triedy>Ostatné>4.>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Špeciálna pedagogika>😊Emócia>👍Sebahodnotenie
3.00