Aktivita Šťastie je zameraná na sociálno-emocionálne učenie, pričom pomôže deťom preskúmať štyri kľúčové kompetencie sociálno-emocionálneho učenia: SEBAUVEDOMIE, SEBAREGULÁCIA, SOCIÁLNE VNÍMANIE a ZRUČNOSTI V OBLASTI VZŤAHOV.
PDF obsahuje:
Úvodné strany (2 strany)
Vysvetlenie základných kompetencií sociálno-emocionálneho učenia (3 strany)
Ciele aktivít (1 strana)
Metodika aktivity (1 strana)
Plagát "Čo znamená byť šťastný" - definícia, synonymá (1 strana)
Príbeh o šťastní - "Šťastný deň u Emy" + otázky k príbehu (3 strany)
Pracovný list ako vyzerá pocit šťastia (1 strana)
Otázky na losovanie + pracovný list "Čas na písanie" (2 strany)
Plagát "Keď sa cítim šťastný môžem..." (1 strana)
Pracovný list na diskusiu so spolužiakom (1strana)
Pracovný list na reflexiu (1 strana)
Aktivita pomôže žiakom:
- Správne označiť vlastné emócie,
- Uvedomiť si, že emócie sú dočasné a môžu sa meniť,
- Uvedomiť si, že správanie môže ovplyvniť emócie,
- Uvedomiť si, že emócie majú fyzické účinky,
- Vžiť sa do kože inej osoby, vidieť situáciu z jej pohľadu a pochopiť, čo táto osoba cíti a prečo,
- Presne interpretovať situácie, ktoré naznačujú, ako sa ostatní cítia,
- Ceniť si pocity a názory iných,
- Byť nápomocný ostatným v skupine rovesníkov a rodine,
- Zdieľať svoje myšlienky a pocity (primeraným spôsobom),
- Dávať a prijímať konštruktívnu spätnú väzbu,
- Budovať a udržiavať zdravé a hodnotné vzťahy s jednotlivcami a skupinami,
- Klásť vhodné otázky,
- Počúvať aktívne a reflexívne.
Súbor je možné využiť ako brožúru.