Rozdelenie úloh pri skupinovej práci

Počet strán:
4
Veľkosť: 1.12 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
18. 7. 2025
Zdieľať:

Tento materiál obsahuje lístky do skupinovej práce s názvami úloh. Každý člen skupiny dostane svoju úlohu, ktorú má počas skupinovej práce plniť. Rozdelenie úloh v skupine pomáha deťom naučiť sa spolupracovať, prevziať zodpovednosť a rešpektovať úlohu druhých. Každý žiak prispieva k tvorbe, čo podporuje jeho sebadôveru a aktívne zapojenie do práce. V našej triede sme si zvolili takéto úlohy:

  • Zapisovateľ – Píše, kreslí, zapisuje nápady a riešenia skupiny. Zodpovedá za Čistý a prehľadný zápis, ktorý vie skupina na záver odprezentovať.
  • Pomôckár – Prinesie a odloží potrebné pomôcky. Zodpovedá za Poriadok na stole, vrátenie pomôcok po práci.
  • Hovorca – Prezentuje výsledky a nápady skupiny. Zodpovedá za Komunikáciu s učiteľom a ostatnými skupinami.
  • Časomerač – Sleduje čas, pripomína, koľko ešte zostáva. Zodpovedá za: Dodržiavanie časového limitu, rozdelenie času medzi úlohy.
  • Kontrolór - Sleduje, či si členovia plnia úlohy, s kontroluje odpovede, úpravu a úlohu porovná so zadaním. Zodpovedá za Kvalitu výsledku pred odovzdaním.
  • Strážca disciplíny - Dohliada, aby skupina pracovala ako tím, komunikovala slušne a nerušila iné skupiny.

    Materiál môžete využiť na rôznych predmetoch, v rôznych ročníkoch aj pri tvorbe projektov. 

Ďalšie produkty od autora Michaela Grajciarová

254120
Slovenský jazyk - čítanie
Školský klub detí, ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Výzdoba triedy
Súbor obsahuje 6 motivačných plagátov s krátkymi heslami, ktoré podporujú pozitívny vzťah žiakov k čítaniu. Prispievajú
1.50 €
249731
Slovenský jazyk - gramatika
2.
Didaktické hry
Súbor obsahuje 40 kartičiek s vetami, ktoré žiaci zaraďujú medzi oznamovacie, opytovacie, rozkazovacie, želacie a
1.20 €
249946
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Súbor obsahuje 25 kartičiek k hre “Ja mám, kto má”? Pri tejto verzii hry si žiaci precvičujú sčítanie jednociferného a
0.00 €
246526
Triednická hodina
1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Výzdoba triedy
Súbor obsahuje šesť motivačných plagátov a akronym S-P-O-L-U v tvare puzzle. Plagáty slúžia ako vizuálna pomôcka na
2.00 €
Rozdelenie úloh pri skupinovej práci Rozdelenie úloh pri skupinovej práci
Tento materiál obsahuje lístky do skupinovej práce s názvami úloh. Každý člen skupiny dostane svoju úlohu, ktorú má počas skupinovej práce plniť. Rozdelenie úloh v skupine pomáha deťom naučiť sa spolupracovať, prevziať zodpovednosť a rešpektovať úlohu druhých. Každý žiak prispieva k tvorbe, čo podporuje jeho sebadôveru a aktívne zapojenie do práce. V našej triede sme si zvolili takéto úlohy:Zapisovateľ – Píše, kreslí, zapisuje nápady a riešenia skupiny. Zodpovedá za Čistý a prehľadný zápis, ktorý vie skupina na záver odprezentovať.Pomôckár – Prinesie a odloží potrebné pomôcky. Zodpovedá za Poriadok na stole, vrátenie pomôcok po práci.Hovorca – Prezentuje výsledky a nápady skupiny. Zodpovedá za Komunikáciu s učiteľom a ostatnými skupinami.Časomerač – Sleduje čas, pripomína, koľko ešte zostáva. Zodpovedá za: Dodržiavanie časového limitu, rozdelenie času medzi úlohy.Kontrolór - Sleduje, či si členovia plnia úlohy, s kontroluje odpovede, úpravu a úlohu porovná so zadaním. Zodpovedá za Kvalitu výsledku pred odovzdaním.Strážca disciplíny - Dohliada, aby skupina pracovala ako tím, komunikovala slušne a nerušila iné skupiny.Materiál môžete využiť na rôznych predmetoch, v rôznych ročníkoch aj pri tvorbe projektov. 
240651
Nepriradené k predmetu>Hodnotenie, sebahodnotenie>Projekty>Ostatné>Školský klub detí>1.>2.>3.>4.>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Špeciálna pedagogika
0.00