48 kariet na ktorých je medveď, ktorý prežíva rôzne emócie.
Karty majú široké spektrum využitia – reflexie, ranný kruh, triednické hodiny, riešenie konfliktov, triedne diskusie a podobne. Fantázii sa medze nekladú. :)
Materiál je určený pre žiakov 1. stupňa. Vďaka ilustráciám je pre žiakov ľahšie vyjadriť svoje pocity a emócie.
Každá karta má prednú a zadnú stranu, preto odporúčam karty vytlačiť obojstranne a zalaminovať.
POUŽITIE V HODINÁCH:
Pri tomto materiáli sa neexistujú medze pre to, ako karty využiť. Aj keď sú navrhnuté prevažne na vyjadrenie emócií a na reflexiu, svoje využitie môžu nájsť aj pri bežných hodinách českého jazyka, anglického jazyka a podobne.
ÚVODNÁ AKTIVITA:
Rozdajte každému žiakovi jednu kartu alebo nechajte žiakov, aby si kartu vybrali. Požiadajte žiakov, aby popisovali, čo medveď na ich karte prežíva. Aké situácie ho k tomu viedli? Aká je jeho emocionálna reakcia? Nechajte žiakov premýšľať, kedy oni sami zažili podobnú emóciu. Môžete klásť otázky ako: „Kedy ste sa cítili podobne ako tento medveď?“
TRIEDNA DISKUSIA:
Využite karty na začatie diskusie o rôznych emóciách. Napríklad, ako sa medveď cíti v rôznych situáciách? Ako by sme mu mohli pomôcť cítiť sa lepšie?
POUŽITIE PRI TRIEDNICKÝCH HODINÁCH:
RANNÝ KRUH:
Denné emócie: Každé ráno nechajte žiakov vybrať kartu, ktorá najlepšie vystihuje ich aktuálnu náladu. Diskutujte, prečo si túto kartu vybrali a čo im pomôže, aby sa cítili lepšie.
REFLEXIA TÝŽDŇA:
Týždenné zhrnutie: Na konci týždňa nechajte žiakov vybrať kartu, ktorá najlepšie vystihuje ich týždeň. Diskutujte o tom, čo sa stalo a aké emócie zažili.
RIEŠENIE KONFLIKTOV:
Emocionálne vyjadrenie: Pri riešení konfliktov môžu žiaci použiť karty na vyjadrenie svojich pocitov. Pomôže to lepšie pochopiť situáciu a nájsť vhodné riešenia.
REFLEXIA PO AKTIVITÁCH:
SKUPINOVÁ REFLEXIA:
Čo sme sa naučili: Po každej aktivite si urobte čas na reflexiu. Diskutujte, čo žiaci zistili o sebe a o svojich spolužiakoch.