V jednej triede, kde sa deti každý deň hrali, stavali a smiali, žila aj medúzka Emilka a hviezdička Hanka. Niekedy, keď bolo v triede veľa hluku, alebo keď sa niečo zmenilo a nečakala to – v Emilke sa rozfúkala búrka.
Možno aj u vás, v bežnej triede materskej školy je dieťatko, ktoré vidí a vníma svet inak ako ostatné deti a zvládnuť niektoré situácie je preň náročné a stresujúce. Rovnako sa tieto krízové stavy učia zvládnuť učiteľky a aj ostatné deti v kolektíve. Dieťa s poruchou autistického spektra ťažko reguluje a identifikuje svoje emócie a tiež okolia. Učiteľ si do takejto triedy musí denne priniesť niekoľko násobne viac lásky, pozornosti, trpezlivosti, pokoja, empatie, špeciálnych znalostí, odolnosti a snahy, psychických aj fyzických síl, ktoré sa v ten deň všetky vyčerpajú.
Vývin aj príznaky u detí s autizmom sú individuálne a nemožno ich zovšeobecňovať, preto aj tento súbor je skôr návod, ktorý možno bude treba prispôsobiť iným potrebám dieťaťa. Je zároveň vizuálna pomôcka pre učiteľky v materskej škole, ako zvládnuť niektoré krízové situácie.
Súbor obsahuje:
príbeh o medúzke a hviezdičke a o tom, ako sa vysporiadať so svojimi emóciami
krízový plán pre učiteľku (prevencia, spúšťače, reakcie, následné spracovanie)
výtvor - frustrácia - hnev/kríza
vizuálny plán dňa pre dieťa
Ďakujem za váš záujem.
Súbor je možné využiť aj ako brožúru.