: Aktivita obsahuje 20 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom a tvoria dohromady veľký trojuholník (1 biela uprostred a 3 farebné dookola). Na zadnej strane kariet je kontrola. Štvorice sú tvorené zhodnými časťami celku vyjadrených zlomkom v základnom tvare, desatinných číslom, percentami a ďalším zlomkom (desatinným či iným, pokiaľ je desatinných zlomok súčasne zlomkom v základnom tvare).
Cieľ: Zopakovanie či upevnenie znalosti zhodných častí celku vyjadrených zlomkom, percentami a desatinných číslom.
Súprava obsahuje:
strana 1: pokyny pre učiteľov
strana 2-21: 20 sád kariet s výsledkami (+ riešenie)
Strany 2-21 tlačiť obojstranne (preklápať po dlhšej hrane).
Možnosti použitia:
1. Pomôcku odporúčam vytlačiť (strany 2-21 obojstranne), zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).
2. Kontrola je vždy na zadnej strane kariet (karty z jednej sady sú očíslované rovnakými číslami).
Ako s materiálom pracovať:
1. Rozdajte vystrihnuté kartičky do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).
2. Nechajte žiakov zložiť vždy 4 karty s rovnakým výsledkom k sebe.
3. Náročnosť (najmä časovú) možno ovplyvniť aj množstvom zadaných sád, tzn. jedna skupina môže mať všetky sady, iná napr. o 4 sady menej.
4. V priebehu práce učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.
5. Potom vykonajte kontrolu – kontrola je na druhej strane kariet (karty sú označené číslami).
6. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém a pod.
Prínos pomôcky:
1. Aktivizácia žiakov.
2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.
3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov do výučby.
4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.