Behací diktát s poučením o úraze. Hľadnie slov – chorôb, sestrička na prepis či príklady, lekár s porekadlami a kufrík s ,,prvou pomocou.“
BEHACÍ DIKTÁT:
Učiteľ rozmiestni po triede kufríky s informáciami na prepis. Deti si vystrihnú lekára, zložia ďalší papier na ,,harmoniku“, môžu zastrihnúť rohy. Chodia- behajú ku kufríkom s vetami a na mieste vety píšu na poskladaný papier. Sklady = riadky. Nakoniec prilepia k obrázku lekára. Učiteľ môže na obrázky napríklad pripísať slová, príklady, ktoré je potrebné precvičiť. K lekárovi deti lepia ,,bacily“, v ktorých majú za úlohu vylúštiť názvy chorôb. V jednom bacilovi nie je napísaná choroba, ale úraz. To majú deti zistiť a tohto bacila k lekárovi nelepia. Následne si s deťmi vysvetlíme rozdiel medzi chorobou a úrazom. Môžeme vysvetliť i rozdiel medzi chorobami spôsobenými vírusmi a chorobami bakteriálneho pôvodu.
Zdravotná sestra
- deti si vystrihnú časti tela
zdravotnej sestry, pruh papiera poskladajú
na harmoniku.
Môžeme využiť na prepis, odpis alebo na príklady.
Príklady môžeme napísať napríklad na špachtle
– deti si chodia losovať, alebo ich učiteľ napíše do
injekcií. (prikladám prázdne pre variabilné použitie)
= vpísanie aktuálneho učiva na precvičenie, zopakovanie
Lekár s porekadlami
,,Čistota pol života.“
,,V zdravom tele, zdravý duch.“
Deti vystrihnú,,telo“ lekára. Rozstrihajú slová.
Zvýraznené slová = jedno porekadlo, ostatné
druhé. Deti poskladajú a nalepia na čiary. Pod každé porekadlo ho prepíšu písaným písmom. Môžeme s vetami ľubovoľne pracovať – určovať počet slov, deliť slová na slabiky, vyznačiť samohlásky, spoluhlásky, rozlišovacie znamienka…
Kufrík – s PRVOU POMOCOU
Deti vystrihnú 1. a poslednô časť kufríka, medzi to vlepia pás
papiera s názvami úrazov. K úrazu lepia postup ošetreniaí
týchto úrazov.
Na druhú stranu telefónné číslo a postup pri telefonovaní.