Test - vstupné testovanie zo slovenského jazyka a literatúry pre žiakov s podpornými opatreniami

Kategória:
Počet strán:
3
Veľkosť: 169.89 KB
Typ súboru: docx
Predávajúci Paulina Mirdalová
Nahrané:
Naposledy upravené:
14. 9. 2025
Zdieľať:

Popis testu – Slovenský jazyk a literatúra (9. ročník, vstupný test – PO)

Charakteristika:
Test je určený pre žiakov 9. ročníka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Obsahovo vychádza z rovnakých textov ako štandardná verzia, no je skrátený, zjednodušený a upravený tak, aby bol pre žiakov prístupnejší.

Obsah a štruktúra

Test obsahuje tri ukážky (epický text, lyrická báseň, dobrodružná próza). K nim sa viažu otázky:

  • Ukážka č. 1 (epický text) – zisťuje základné porozumenie (čo sa stalo, kto prišiel do triedy, výsledok činnosti), jednoduché jazykové úlohy (pomnožné podstatné mená, prídavné mená, príslovky, podmet, prísudok, citoslovce, nesklonné slová, tvary slova pani).
  • Ukážka č. 2 (báseň) – určovanie literárneho druhu, formy, žánru, rýmu v prvej strofe, základných umeleckých prostriedkov, vonkajšej kompozície, druhu lyriky.
  • Ukážka č. 3 (dobrodružný román) – jednoduché otázky na literárny druh, žáner, typ rozprávania, hlavnú postavu, cieľ, miesto deja a vetu s napätím.

Typ úloh

  • Viac uzavretých otázok – žiaci vyberajú správnu odpoveď z možností.
  • Jednoduchšie otvorené úlohy – krátke doplnenie alebo výpis z textu.
  • Otázky sú formulované stručne, prehľadne, bez nadbytočného textu.

Rozsah a hodnotenie

  • Celková bodová hodnota: 14 bodov.
  • Test je kratší, aby žiakov nezneistil ani nezahltil.
  • Slúži ako diagnostický vstupný test – ukáže, ktoré oblasti ovládajú a kde potrebujú podporu.

    Didaktické zaradenie

  • Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
  • Ročník: 9. ročník ZŠ
  • Typ vyučovania: diagnostické, opakovacie, komunikačno-kompetenčné
  • Organizačná forma: individuálna písomná práca
  • Cieľ: zistiť základnú úroveň vedomostí a zručností žiakov so ŠVVP, podporiť ich úspešnosť a motiváciu do ďalšieho učenia

Súbor je možné využiť aj ako  brožúru.

Ďalšie produkty od autora Paulina Mirdalová

155792
Slovenský jazyk - gramatika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Hodnotenie, sebahodnotenie
Opakovanie skladby. Hlavné vetné členy. Vetný základ. Pracovný list s rovesníckym a formatívnym hodnotením.
1.37 €
177814
Slovenský jazyk - gramatika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Hodnotenie, sebahodnotenie
Pracovný list je zameraný na skloňovanie podstatných mien ženského rodu cudzieho pôvodu a ich vzory.
1.37 €
259521
Triednická hodina
Školský klub detí, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Hodnotenie, sebahodnotenie
Materiál je zameraný na podporu spolupráce, tvorivosti a pozitívnej triednej klímy prostredníctvom spoločných aktivít a
2.00 €
164717
Slovenský jazyk - gramatika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Testy a písomky
Vstupný test pre 8. ročník - gramatická časť. test využíva nástroje Wordu - Vývojára - žiaci vpisujú do testu, nie je
1.37 €
Test - vstupné testovanie zo slovenského jazyka a literatúry pre žiakov s podpornými opatreniami Test - vstupné testovanie zo slovenského jazyka a literatúry pre žiakov s podpornými opatreniami
Popis testu – Slovenský jazyk a literatúra (9. ročník, vstupný test – PO)Charakteristika:Test je určený pre žiakov 9. ročníka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Obsahovo vychádza z rovnakých textov ako štandardná verzia, no je skrátený, zjednodušený a upravený tak, aby bol pre žiakov prístupnejší.Obsah a štruktúraTest obsahuje tri ukážky (epický text, lyrická báseň, dobrodružná próza). K nim sa viažu otázky:Ukážka č. 1 (epický text) – zisťuje základné porozumenie (čo sa stalo, kto prišiel do triedy, výsledok činnosti), jednoduché jazykové úlohy (pomnožné podstatné mená, prídavné mená, príslovky, podmet, prísudok, citoslovce, nesklonné slová, tvary slova pani).Ukážka č. 2 (báseň) – určovanie literárneho druhu, formy, žánru, rýmu v prvej strofe, základných umeleckých prostriedkov, vonkajšej kompozície, druhu lyriky.Ukážka č. 3 (dobrodružný román) – jednoduché otázky na literárny druh, žáner, typ rozprávania, hlavnú postavu, cieľ, miesto deja a vetu s napätím.Typ úlohViac uzavretých otázok – žiaci vyberajú správnu odpoveď z možností.Jednoduchšie otvorené úlohy – krátke doplnenie alebo výpis z textu.Otázky sú formulované stručne, prehľadne, bez nadbytočného textu.Rozsah a hodnotenieCelková bodová hodnota: 14 bodov.Test je kratší, aby žiakov nezneistil ani nezahltil.Slúži ako diagnostický vstupný test – ukáže, ktoré oblasti ovládajú a kde potrebujú podporu.Didaktické zaradeniePredmet: Slovenský jazyk a literatúraRočník: 9. ročník ZŠTyp vyučovania: diagnostické, opakovacie, komunikačno-kompetenčnéOrganizačná forma: individuálna písomná prácaCieľ: zistiť základnú úroveň vedomostí a zručností žiakov so ŠVVP, podporiť ich úspešnosť a motiváciu do ďalšieho učeniaSúbor je možné využiť aj ako  brožúru.
262553
Slovenský Jazyk>Testy a písomky>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
2.50