SEBAHODNOTENIE ŽIAKOV

Počet strán:
6
Veľkosť: 13.63 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
5. 8. 2025
Zdieľať:

Pomôcka na sebahodnotenie žiakov
Jednoduchý a hravý nástroj formatívneho hodnotenia, ktorý pomáha žiakom rozpoznať, kde sa nachádzajú vo svojom učení. Pomocou štyroch úrovní (od "nerozumiem" po "viem a pomáham druhým") si deti samostatne určujú svoju úroveň porozumenia. Podporuje sebareflexiu, zodpovednosť za vlastné učenie a rozvoj metakognitívnych schopností.

Každý žiak má svoj štipec s menom, ktorý si počas hodiny alebo na jej konci pripne na úroveň, na ktorej cíti, že sa aktuálne nachádza (1 nerozumiem, 4 – rozumiem a viem pomôcť ostatným).
Takto učiteľ okamžite vidí, kto učivo zvláda a kto ešte potrebuje podporu, a žiaci sa učia zodpovednosti za svoje učenie a sebareflexii.

Výhody pre učiteľa:

  1. Rýchla spätná väzba
    Učiteľ má okamžitý prehľad o tom, ako žiaci chápu učivo – bez potreby testovania. To umožňuje pružne prispôsobiť výučbu podľa aktuálnych potrieb.
  2. Podpora samostatnosti žiakov
    Žiaci sa učia prevziať zodpovednosť za vlastné učenie, čo znižuje ich závislosť od učiteľa a šetrí jeho energiu.
  3. Cielené doučovanie
    Vďaka jasnému rozdeleniu úrovní môže učiteľ rýchlo identifikovať, kto potrebuje pomoc, a sústrediť sa na tých, ktorí ju naozaj potrebujú.
  4. Podpora diferenciácie
    Pomôcka prirodzene vedie k diferencovanému vyučovaniu – učiteľ vie, komu zadať náročnejšiu úlohu a komu jednoduchšiu podľa úrovne porozumenia.
  5. Jednoduchá integrácia do vyučovania
    Použitie je intuitívne – žiaci len premiestnia svoje menovky, takže nezaberie čas z hodiny.
  6. Zvýšenie angažovanosti žiakov
    Hravé spracovanie (napr. muffiny, menovky) motivuje žiakov aktívne sa zapojiť do hodnotenia, čo zvyšuje ich záujem o učenie.
  7. Podpora formatívneho hodnotenia
    Pomôcka je skvelým nástrojom pri budovaní kultúry hodnotenia „pre učenie“, nie len „o učení“.

 

Ďalšie produkty od autora DK-KOLEART creativas

72085
Triednická hodina
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, ZŠ – 1. STUPEŇ
Príprava hodiny/lekcie
PDF obsahuje 17 strán na ktorých je 11 farieb vo veľkosti A4/A5. Tento súbor môže slúžiť ako didaktický materiál pri
1.70 €
116357
Triednická hodina
MŠ - predškoláci, 1.
Ostatné
Ponúkaný materiál obsahuje: 10 bublín a rád pre rodiča od triednej učiteľky pri zápise do 1.ročníka plagát 8 strán
0.99 €
110938
Slovenský Jazyk
MŠ - predškoláci, Školský klub detí, ZŠ – 1. STUPEŇ
Skladačky
Ponúkaný materiál obsahuje: Kto patrí do rodiny Mamičke k sviatku Leporelo Skladačka Na slovko mama Diplom pre mamičku
2.10 €
114025
Nepriradené k predmetu
MŠ - predškoláci, 1.
Pracovné listy
Ponúkaný materiál obsahuje: Zápis do 1.ročníka s Eliškou, ktorá má už prvý ročník za sebou a sprevádza daného žiaka
3.20 €
SEBAHODNOTENIE ŽIAKOV SEBAHODNOTENIE ŽIAKOV
Pomôcka na sebahodnotenie žiakovJednoduchý a hravý nástroj formatívneho hodnotenia, ktorý pomáha žiakom rozpoznať, kde sa nachádzajú vo svojom učení. Pomocou štyroch úrovní (od "nerozumiem" po "viem a pomáham druhým") si deti samostatne určujú svoju úroveň porozumenia. Podporuje sebareflexiu, zodpovednosť za vlastné učenie a rozvoj metakognitívnych schopností.Každý žiak má svoj štipec s menom, ktorý si počas hodiny alebo na jej konci pripne na úroveň, na ktorej cíti, že sa aktuálne nachádza (1 – nerozumiem, 4 – rozumiem a viem pomôcť ostatným).Takto učiteľ okamžite vidí, kto učivo zvláda a kto ešte potrebuje podporu, a žiaci sa učia zodpovednosti za svoje učenie a sebareflexii.Výhody pre učiteľa:Rýchla spätná väzbaUčiteľ má okamžitý prehľad o tom, ako žiaci chápu učivo – bez potreby testovania. To umožňuje pružne prispôsobiť výučbu podľa aktuálnych potrieb.Podpora samostatnosti žiakovŽiaci sa učia prevziať zodpovednosť za vlastné učenie, čo znižuje ich závislosť od učiteľa a šetrí jeho energiu.Cielené doučovanieVďaka jasnému rozdeleniu úrovní môže učiteľ rýchlo identifikovať, kto potrebuje pomoc, a sústrediť sa na tých, ktorí ju naozaj potrebujú.Podpora diferenciáciePomôcka prirodzene vedie k diferencovanému vyučovaniu – učiteľ vie, komu zadať náročnejšiu úlohu a komu jednoduchšiu podľa úrovne porozumenia.Jednoduchá integrácia do vyučovaniaPoužitie je intuitívne – žiaci len premiestnia svoje menovky, takže nezaberie čas z hodiny.Zvýšenie angažovanosti žiakovHravé spracovanie (napr. muffiny, menovky) motivuje žiakov aktívne sa zapojiť do hodnotenia, čo zvyšuje ich záujem o učenie.Podpora formatívneho hodnoteniaPomôcka je skvelým nástrojom pri budovaní kultúry hodnotenia „pre učenie“, nie len „o učení“. 
242685
Slovenský Jazyk>Matematika>Nepriradené k predmetu>Hodnotenie, sebahodnotenie>Projekty>Výzdoba triedy>MŠ>MŠ - predškoláci>ZŠ – 1. STUPEŇ>👍Sebahodnotenie
1.50