Ďakujem za zakúpenie študijného materiálu: "Spoj obrázok so slovom - podpora čítania - zima".
❄️ Čo si dieťa trénuje?
Dekódovanie slov. Toto je primárny cieľ cvičenia. Dieťa sa učí spájať písmená do zvukov a skladať z nich celé slová. Musí prečítať a správne vysloviť slovo ako „mačka“ alebo „pes“, aby ho mohlo priradiť k obrázku.
- Porozumenie a slovnú zásobu. Keď dieťa slovo prečíta, musí mu aj porozumieť. Cvičenie overuje, či dieťa rozumie významu prečítaného slova a dokáže si ho spojiť s konkrétnym predmetom alebo živou bytosťou. Pomáha to upevniť existujúcu slovnú zásobu a zároveň sa učiť nové slová.
Vizuálno-verbálne prepojenie. Ide o základnú čitateľskú zručnosť – schopnosť spojiť písanú formu slova (abstrakciu) s jeho vizuálnou reprezentáciou (konkrétnym obrázkom). Týmto spôsobom si dieťa buduje pevný most medzi písanou rečou a reálnym svetom.
- Grafomotorika - vyfarbovanie obrázkov.
Cvičenie, kde sa spájajú obrázky s textom, je vynikajúci spôsob, ako motivovať dieťa a dať mu okamžitú spätnú väzbu o tom, či slovo prečítalo správne. Je to skvelá aktivita pre začínajúcich čitateľov.
❄️ Materiál obsahuje:
7 x pracovný list so zimnou tematikou
7 x pracovné listy s úpravou textu pre dyslexiu, NKS
7 x pracovný list iba s obrázkami
+ 1 str. inštrukcie
❄️ Postup práce:
1. PL s klasickou verziou a s verziou pre dyslexiu a NKS
- Deti čítajú napísané slová po jednom a k slovu hľadajú správny obrázok.
- Keď ho nájdu, obrázok vyfarbia.
- Deti slová prepíšu do písaniek.
2. PL iba s obrázkami
- Deti hľadajú obrázok podľa zadania, napríklad, nájdi obrázok, ktorý začína (končí) na hlásku K.
- Dospelý vyhláskuje jedno slovo, deti určujú o ktorý obrázok sa jedná, (napr. S-T-R-O-M).
- Urči počiatočnú hlásku každého obrázku.
- Nájdi slovo, ktoré má 2 slabiky.
- Nájdené slovo vyfarbi.
- apod.
Súbor je možné využiť ako brožúru.










