📖 Čítanie s porozumením - Kreslíme podľa zadania - ❄️ Zima /samostatná práca

Kategória:
Téma:
Počet strán:
11
Veľkosť: 10.65 MB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
11. 11. 2025
Zdieľať:

Toto cvičenie je efektívny mostík medzi čítaním a tvorivou činnosťou. Posilňuje schopnosť dieťaťa porozumieť, vizualizovať a konať na základe písaného textu, čo je základ pre úspech vo všetkých školských predmetoch.

Čo si deti trénujú týmto cvičením?

📚 Jazykové a Čitateľské Zručnosti

  • Dekódovanie a plynulé čítanie, dieťa si precvičuje čítanie s porozumením a trénuje presnosť čítania pokynov.
  • Čítanie s porozumením (Receptívne):
    • Vyhľadávanie kľúčových informácií: Dieťa musí nájsť a pochopiť, čo má dokresliť (napr. čapica, oči).
    • Rozlišovanie detailov: Musí pochopiť aj prídavné mená a detaily (napr. modrú čapicu, veľké gombíky).
  • Slovná zásoba:
    • Posilňuje slovnú zásobu súvisiacu s predmetmi (snehuliak, čapica, gombíky) a farbami.

🧠 Kognitívne a Vizuálne Zručnosti

  • Vizuálne spracovanie informácií:
    • Prevod textu na obraz: Ide o kľúčovú kognitívnu funkciu. Dieťa musí premeniť slová (abstraktný kód) v hlave na konkrétny vizuálny plán, čo má nakresliť.
  • Koncentrácia a pamäť:
    • Musia sa sústrediť na prečítaný pokyn a udržať si ho v pracovnej pamäti počas kreslenia.
  • Sledovanie pokynov:
    • Trénujú schopnosť riadiť sa viackrokovými pokynmi v správnom poradí, čo je dôležitá zručnosť pre učenie sa všeobecne.

✍️ Grafomotorické a Výtvarné Zručnosti

  • Jemná motorika:
    • Držanie a ovládanie písacieho náčinia: Dokresľovanie malých detailov (oči, gombíky) precvičuje presnosť a koordináciu ruky a oka.
  • Kresliace schopnosti a kreativita:
    • Aj keď ide o riadené kreslenie, deti si precvičujú základné tvary a priestorovú predstavivosť (kam na snehuliaka umiestniť nos, kam ruky).
  • Použitie farieb:
    • Ak pokyny určujú farby (napr. modrá čapica), dieťa trénuje aj prácu s farbami a správne priraďovanie farieb k slovám.

 

✍️ Postup práce:

  • Deti čítajú jednotlivé pokyny.
  • Postupne dokresľujú obrázky.
  • Vety si čítajú samy.
  • Môžu pracovať aj v skupinkách a striedať sa pri čítaní.
  • Alternatívou je, že pokyny číta dospelá osoba, a deti dokresľujú.

 

✍️ Materiál obsahuje:

10 x pracovný list rôzneho zadania

+ 1 str. inštrukcie k práci

Súbor je možné využiť ako brožúru.

 

 

 

 

 

 

Ďalšie produkty od autora Ukecaný Kuvik - Mgr. Monika Falbová

234635
Anglický jazyk
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál🐻 "FOREST ANIMALS"🦊, teda lesné zvieratá, obsahuje 30 strán a je určený na výuku anglického jazyka, ale je
2.99 €
269351
Slovenský Jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Pracovné listy
✍️ Tieto cvičenia sú výnimočne dôležité, pretože kombinujú základnú schopnosť počúvania so zložitejším pravopisným
1.99 €
241164
Slovenský Jazyk
MŠ, MŠ - predškoláci
Pracovné listy
Materiál je zameraný na podporu fonologického uvedomovania, prevažne u detičiek s narušenou komunikačnou schopnosťou či
1.75 €
280393
Slovenský Jazyk
MŠ - predškoláci, Školský klub detí, 1., 2., 3.
Didaktické hry
🦝 Kartičky sú vhodné aj na lamináciu. ✍ Deti si precvičujú nasledujúce kľúčové schopnosti: Kognitívne a Jazykové
0.99 €
📖 Čítanie s porozumením - Kreslíme podľa zadania - ❄️ Zima /samostatná práca 📖 Čítanie s porozumením - Kreslíme podľa zadania - ❄️ Zima /samostatná práca
Toto cvičenie je efektívny mostík medzi čítaním a tvorivou činnosťou. Posilňuje schopnosť dieťaťa porozumieť, vizualizovať a konať na základe písaného textu, čo je základ pre úspech vo všetkých školských predmetoch.Čo si deti trénujú týmto cvičením?📚 Jazykové a Čitateľské ZručnostiDekódovanie a plynulé čítanie, dieťa si precvičuje čítanie s porozumením a trénuje presnosť čítania pokynov.Čítanie s porozumením (Receptívne):Vyhľadávanie kľúčových informácií: Dieťa musí nájsť a pochopiť, čo má dokresliť (napr. čapica, oči).Rozlišovanie detailov: Musí pochopiť aj prídavné mená a detaily (napr. modrú čapicu, veľké gombíky).Slovná zásoba:Posilňuje slovnú zásobu súvisiacu s predmetmi (snehuliak, čapica, gombíky) a farbami.🧠 Kognitívne a Vizuálne ZručnostiVizuálne spracovanie informácií:Prevod textu na obraz: Ide o kľúčovú kognitívnu funkciu. Dieťa musí premeniť slová (abstraktný kód) v hlave na konkrétny vizuálny plán, čo má nakresliť.Koncentrácia a pamäť:Musia sa sústrediť na prečítaný pokyn a udržať si ho v pracovnej pamäti počas kreslenia.Sledovanie pokynov:Trénujú schopnosť riadiť sa viackrokovými pokynmi v správnom poradí, čo je dôležitá zručnosť pre učenie sa všeobecne.✍️ Grafomotorické a Výtvarné ZručnostiJemná motorika:Držanie a ovládanie písacieho náčinia: Dokresľovanie malých detailov (oči, gombíky) precvičuje presnosť a koordináciu ruky a oka.Kresliace schopnosti a kreativita:Aj keď ide o riadené kreslenie, deti si precvičujú základné tvary a priestorovú predstavivosť (kam na snehuliaka umiestniť nos, kam ruky).Použitie farieb:Ak pokyny určujú farby (napr. modrá čapica), dieťa trénuje aj prácu s farbami a správne priraďovanie farieb k slovám. ✍️ Postup práce:Deti čítajú jednotlivé pokyny.Postupne dokresľujú obrázky.Vety si čítajú samy.Môžu pracovať aj v skupinkách a striedať sa pri čítaní.Alternatívou je, že pokyny číta dospelá osoba, a deti dokresľujú. ✍️ Materiál obsahuje:10 x pracovný list rôzneho zadania+ 1 str. inštrukcie k práciSúbor je možné využiť ako brožúru.      
285337
Slovenský Jazyk>Slovenský jazyk - čítanie>Pracovné listy>MŠ - predškoláci>Školský klub detí>1.>2.>❄️Zima
1.49