Touto aktivitou spestríte deťom hodinu, naučia sa niečo nové o Dni vďakyvzdania a precvičia si čítanie a pamäť alebo orientáciu v texte v anglickom jazyku.
Materiál obsahuje 9 strán A4 – text o Dni vďakyvzdania na jazykovej úrovni A2, 12 kartičiek s otázkou a 3 odpoveďami, z ktorých je vždy iba jedna odpoveď správna (kolíčkovanie), samostatne 1 A4 s otázkami a odpoveďami vo forme testu s tajničkou, kľúč – správne odpovede, 1 A4 s 5 otázkami True/False a 3 A4 s 2x24 kartičkami na napísanie 1. What am I grateful for in my life? 2. What are 3 good things in my life?.
Tip na prácu s materiálom:
Str. 1-6: Máte tu niekoľko možností, ako pracovať. Uvediem tri základné spôsoby od najnižšej náročnosti.Spoločne začnete aktivitu brainstormingom na tému Deň vďakyvzdania – What is the English name for this holiday? In which countries is this holiday celebrated? Do we celebrate this holiday in the Czech Republic? What do you already know about Thanksgiving Day? Následne rozdáte text dvojiciam alebo jednotlivcom a môžete ho spoločne prečítať a vysvetliť si prípadné neznáme slovíčka. Potom každému rozdáte test s otázkami zo str. 4 na vyplnenie a necháte žiakov pracovať. Na záver si spoločne otázky prejdete a poviete si správne odpovede. Pre rýchlych žiakov môžete navyše rozdať aktivitu na str. 6 – True or False otázky.
Môžete sa rozhodnúť pre „bežiacu“ variantu a trénovať viac pozornosť a pamäť – po krátkom úvode do témy (viď začiatok 1. aktivity vyššie) text o Dni vďakyvzdania prečítate vy nahlas raz alebo vôbec a rozmiestnite po triede niekoľko kópií textu. Následne jednotlivcom alebo dvojiciam rozdáte papier s otázkami a odpoveďami, ktorý si musia nechať na lavici. Postupne si chodia text čítať a na lavici si zaškrtávajú správne odpovede a zároveň vyplňujú tajničku – každá odpoveď má na konci písmeno do tajničky. Nakoniec si môžu odpovede skontrolovať sami vďaka kľúču, ktorý im poskytnete, alebo si prejdete správne odpovede spoločne. Pre rýchlych žiakov môžete navyše rozdať aktivitu na str. 6 – True or False otázky.
Ďalšou možnosťou je vykonať aktivitu v menších skupinkách. Po krátkom úvode do témy (viď začiatok 1. aktivity vyššie) rozdáte text do menších skupín a spoločne ho prečítate. Odporúčam, aby si žiaci text prečítali ešte sami v tichosti. Následne do skupiniek rozmiestnite (napríklad na lavici) rozstrihané kartičky a žiaci v skupinke spoločne označia správne odpovede (kolíčkom, magnetom, papierikom…). Zaznamenáte poradie – ktorá skupinka bola najrýchlejšia, ktorá druhá atď. Potom prejdete spoločne správne odpovede a rozhodnete, ktorá skupinka si viedla celkovo najlepšie (rýchlosť + správnosť). Pre túto variantu odporúčam kartičky vytlačiť viackrát, podľa počtu detí a vašich preferencií.
Str. 7-9: Tému Deň vďakyvzdania môžete zakončiť cvičením na zamyslenie – rozdaním kartičiek, kde si žiaci sami dopíšu, za čo sú v živote vďační alebo aké sú tri skvelé veci v ich živote. Môžu nad tým popremýšľať ako domácu úlohu a nasledujúcu hodinu si kartičky spoločne prečítate.