Použitie samotných mandál:
V dokumente s názvom Mandaly nájdete 6 obrázkov spomenutých zvierat. Je upravený tak, že na jednej strane A4 sú dve zvieratá. Mandala na celý list A4 by bola príliš náročná na vyfarbovanie, preto je tlač prispôsobená takto. Na každom liste nájdete aj orezovú značku, ktorá vám pomôže obrázky rozstrihať na polovicu. Mandaly môžete využiť vo výtvarnej výchove – vyfarbovanie podporuje jemnú motoriku a pomáha ju zdokonaľovať.
Prepojenie s IT a vyhľadávaním informácií:
Zadajte žiakom zviera a požiadajte ich, aby o ňom našli jednu či dve zaujímavé informácie na internete – pomocou mobilu alebo počítača. Následne nech svoje zistenia predstavia a spoločne vyhodnoťte, ktorá informácia je najzaujímavejšia. Aktivitu môžete zaradiť pred, počas alebo po vyfarbovaní – a pokojne ju kombinovať s ďalšími.
Prepojenie s prírodopisom:
Nechajte žiakov zistiť, kde dané zviera žije, čo žerie, v akých filmoch či seriáloch sa objavilo, koľko váži alebo ako rýchlo behá či lieta. Zaujímavá aktivita je aj zistiť, ako zviera vydáva zvuk. Štekot či mňaukanie zvládne každý – ale ako znie líška? Medveď? To už bude výzva.
Prepojenie so slovenským jazykom:
Ako by tieto zvuky zapísali ako citoslovcia v texte? Ako by vyzeralo vytie vlka v knihe? Na prepojenie s jazykom slúži druhý dokument – Mandala frázy. V ňom nájdete opäť tých istých osem zvierat, ale pri obojstrannej tlači bude na druhej strane obrázka zaujímavosť a zoznam fráz, prísloví, citátov a prirovnaní, ktoré môžete s deťmi prebrať (tlač otáčajte po dlhšej strane). Poznajú deti „Kto chce psa biť, palicu si nájde“? A čo to znamená?
Prepojenie s cudzím jazykom:
Môžete precvičovať aj cudzie jazyky. Nech žiaci zistia, ako sa zviera povie v angličtine, napíšu o ňom krátky príbeh alebo pár viet. Môžu nájsť anglické príslovia ako „cunning as a fox“ alebo sa naučiť slovíčka ako ňufák, tlama, srsť, zobák, perie a ďalšie. Tu už záleží na vašej fantázii.
Prepojenie s matematikou:
V balíku nájdete aj pripravený dokument v PowerPointe s názvom Príklady. Obsahuje úlohy, ktorých výsledky určia, akými farbami majú žiaci vyfarbiť jednotlivé časti zvierat – oči, nos, tvár, uši a podobne. Funguje to tak, že pri každom príklade je priradená časť obrázka a výsledok odkazuje na farbu. Napríklad: vypočítajú príklad pri nose, vyjde 7. Nájdete vpravo číslo 7 a priradenú farbu. Ak je pri čísle viac farieb, žiaci ich striedajú ako mozaiku.
Dokument je plne upraviteľný – môžete meniť príklady aj farby podľa vlastného uváženia a náročnosti.
Súbor je možné využiť ako brožúru.






