V dokumente sa nachádzajú 3 rôzne obrázky, v ktorých sa ukrývajú vybrané slová. Každý z obrázkov má svoju nedokonalú dvojičku, ktorá sa presne v 5 drobnostiach odlišuje.
Úlohou žiakov je pracovať vo dvojiciach a odhaliť všetky rozdiely. Podmienka je len jedna, obrázky si navzájom nesmú ukazovať.
Ako sa to dá? Jedine rozprávaním. Na to aby sa úloha dala splniť je potrebné klásť dobré otázky, komunikovať efektívne, aktívne sa počúvať a sústrediť sa.
Okrem toho sa nenápadne stretnú s vybranými slovami vizuálne i auditívne.
Keď sa žiakom podarí odhaliť všetky rozdiely, druhou úlohou je nájsť a napísať čo najviac vybraných slov, ktoré sa tam ukrývajú a vymyslieť krátky príbeh s ich použitím.
Prvý obrázok je viac zameraný na vybrané slová po B a M, zvyšné dva sú skôr mix.
Súbor obsahuje aj riešenia.
Moji žiaci našli tieto slová, vaši budú možno všímavejší a tvorivejší:
bystrý, mysliteľ, myš, mydlo, umývať, mydliny, bylina, byt, obydlie, bytovka, obývačka, nábytok, syr, bývanie, obyvateľ, kobyla, kopyto, pysk, vydra, kryha, sýkorka, šmýkačka, byľ, ryba, kryha, rybník, pýr, ryšavý, vysoká, rytier, hrýzť, hryzáky, rys, korytnačka, pyšná, dobýjať, starobylý