Čo by si robil, keby ...?

Počet strán:
7
Veľkosť: 677.74 KB
Typ súboru: pdf
Nahrané:
Naposledy upravené:
29. 1. 2025
-25 % 1,7 €
1,28 €
Zdieľať:

Kartičky „Čo by si robil, keby...?“ sú skvelým nástrojom na rozvoj kritického myslenia, riešenia problémov a morálnych hodnôt žiakov. Pomáhajú žiakom premýšľať nad reálnymi životnými situáciami a hľadať správne riešenia. Učitelia ich môžu využiť rôznymi spôsobmi – v diskusných kruhoch, kde si žiaci ťahajú kartičky a spoločne premýšľajú nad možnými riešeniami, alebo v malých skupinách, kde diskutujú a navrhujú riešenia v tíme. Efektívnou metódou je aj hranie rolí, pri ktorom si žiaci situácie zahrajú a následne ich rozanalyzujú. Okrem ústnych aktivít možno kartičky využiť aj na písomnú reflexiu, kde žiaci formulujú svoje postoje a odôvodňujú ich. Pri práci s kartičkami je dôležité, aby učiteľ podporoval otvorenú diskusiu a zdôraznil, že neexistuje len jedna správna odpoveď. Dôležité je podporovať empatiu a nabádať žiakov, aby sa vcítili do situácie druhých. Kartičky môžu byť výborným základom pre debaty, kde sa žiaci rozdelia na skupiny podľa svojho názoru a argumentujú svoje stanovisko.

Kartičky „Čo by si robil, keby...?“ pomáhajú žiakom rozvíjať kritické myslenie, morálne hodnoty a schopnosť rozhodovať sa v náročných situáciách. V dnešnej dobe, keď deti čelia rôznym výzvam – od sociálnych sietí, cez tlak rovesníkov až po etické dilemy – je dôležité, aby sa naučili rozmýšľať nad svojimi rozhodnutiami a niesť za ne zodpovednosť. Pomocou týchto aktivít môžu učitelia viesť dôležité diskusie, ktoré žiakom pomôžu lepšie pochopiť svet okolo nich a pripraviť ich na reálne životné situácie. Kartičky tak nie sú len zábavným prvkom na hodine, ale aj nástrojom na výchovu k hodnotám, ktoré môžu žiakom pomôcť aj mimo školskej lavice.

Kartičky sú rozdelené do troch skupín, každá obsahuje 16 kartičiek:

🔹 Každodenné situácie – Bežné situácie zo školy, domova či medzi kamarátmi, ktoré pomáhajú rozvíjať sociálne zručnosti a riešenie konfliktov.

🔹 Krízové situácie – Nečakané problémy, ako strata vecí či šikana, ktoré učia žiakov správne reagovať v náročných momentoch.

🔹 Zložité rozhodnutia – Morálne dilemy a situácie bez jasnej odpovede, ktoré podporujú kritické myslenie a premýšľanie nad dôsledkami svojich činov.

Ďalšie produkty od autora Mgr. Janka Príbelská

208589
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Pripravila som si pre Vás interaktívnu aktivitu „Zeleninový trh“, ktorá Vašim žiakom pomôže hravou formou precvičiť
2.30 €
-25 % 2,3 €
1,73 €
237624
Nepriradené k predmetu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Diplomy, pochvaly
Oceňte svojich žiakov na konci školského roka s krásnymi diplomami pripravenými na okamžité použitie! Jednoduché
0.00 €
163072
Nepriradené k predmetu
MŠ, MŠ - predškoláci, Školský klub detí, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Ostatné
Hľadáte spôsob, ako urobiť matematiku a gramatiku zábavnejšou a interaktívnejšou pre vašich žiakov? Súbor obsahuje
1.45 €
-25 % 1,45 €
1,09 €
233626
Nepriradené k predmetu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Hodnotenie, sebahodnotenie
Otázky na koniec školského roka – 36 kartičiek pre ranné kruhy Záver školského roka je ideálnym časom na zhodnotenie
2.00 €
-25 % 2 €
1,5 €
Čo by si robil, keby ...? Čo by si robil, keby ...?
Kartičky „Čo by si robil, keby...?“ sú skvelým nástrojom na rozvoj kritického myslenia, riešenia problémov a morálnych hodnôt žiakov. Pomáhajú žiakom premýšľať nad reálnymi životnými situáciami a hľadať správne riešenia. Učitelia ich môžu využiť rôznymi spôsobmi – v diskusných kruhoch, kde si žiaci ťahajú kartičky a spoločne premýšľajú nad možnými riešeniami, alebo v malých skupinách, kde diskutujú a navrhujú riešenia v tíme. Efektívnou metódou je aj hranie rolí, pri ktorom si žiaci situácie zahrajú a následne ich rozanalyzujú. Okrem ústnych aktivít možno kartičky využiť aj na písomnú reflexiu, kde žiaci formulujú svoje postoje a odôvodňujú ich. Pri práci s kartičkami je dôležité, aby učiteľ podporoval otvorenú diskusiu a zdôraznil, že neexistuje len jedna správna odpoveď. Dôležité je podporovať empatiu a nabádať žiakov, aby sa vcítili do situácie druhých. Kartičky môžu byť výborným základom pre debaty, kde sa žiaci rozdelia na skupiny podľa svojho názoru a argumentujú svoje stanovisko.Kartičky „Čo by si robil, keby...?“ pomáhajú žiakom rozvíjať kritické myslenie, morálne hodnoty a schopnosť rozhodovať sa v náročných situáciách. V dnešnej dobe, keď deti čelia rôznym výzvam – od sociálnych sietí, cez tlak rovesníkov až po etické dilemy – je dôležité, aby sa naučili rozmýšľať nad svojimi rozhodnutiami a niesť za ne zodpovednosť. Pomocou týchto aktivít môžu učitelia viesť dôležité diskusie, ktoré žiakom pomôžu lepšie pochopiť svet okolo nich a pripraviť ich na reálne životné situácie. Kartičky tak nie sú len zábavným prvkom na hodine, ale aj nástrojom na výchovu k hodnotám, ktoré môžu žiakom pomôcť aj mimo školskej lavice.Kartičky sú rozdelené do troch skupín, každá obsahuje 16 kartičiek:🔹 Každodenné situácie – Bežné situácie zo školy, domova či medzi kamarátmi, ktoré pomáhajú rozvíjať sociálne zručnosti a riešenie konfliktov.🔹 Krízové situácie – Nečakané problémy, ako strata vecí či šikana, ktoré učia žiakov správne reagovať v náročných momentoch.🔹 Zložité rozhodnutia – Morálne dilemy a situácie bez jasnej odpovede, ktoré podporujú kritické myslenie a premýšľanie nad dôsledkami svojich činov.
195970
Slovenský jazyk - písanie>Triednická hodina>Hodnotenie, sebahodnotenie>Ostatné>Školský klub detí>3.>4.>ZŠ – 2. STUPEŇ>Špeciálna pedagogika
1.70