Trimino - DESATINNÉ ČÍSLA - sčítanie, odčítanie - 2 úrovne náročnosti

Predmet:
Kategória:
Počet strán:
11
Veľkosť: 949.66 KB
Typ súboru: pdf
Predávajúci:
Nahrané:
Naposledy upravené:
4. 3. 2022
-5 % 1,3 €
1,24 €
Zdieľať:

TRIMINO

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Obe sady slúžia na precvičenie sčítania a odčítania desatinných čísel. Prvá sada obsahuje jednoduché výpočty (bez prechodu cez jednotlivé číselné poriadky), druhá sada je ťažšia (s prechodmi cez jednotlivé číselné poriadky).

Súprava obsahuje:

strana 1: pokyny pre učiteľov

strana 2-3: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 1. sady

strana 4: zložené trimino – riešenie – 1. sada

strana 5-6: tabuľka s riešením – 1. sada

strana 7-8: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 2. sady

strana 9: zložené trimino – riešenie – 2. sada

strana 10-11: tabuľka s riešením – 2. sada

 

Možnosti použitia:

1. Pomôcku je možné vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane).

2. Verziu na rozstrihanie vytlačiť napr. na papier (môže byť z druhej strany popísaný), rozdať do skupín a nechať žiakov sadu najprv rozstrihať a až potom zložiť (obmedzené možnosti opakovaného použitia, ale môžu si robiť do textu napr. poznámky).

3. Pokiaľ si majú žiaci skontrolovať prácu sami, tak vytlačiť zodpovedajúci počet tabuliek s riešením.

 

Ako s materiálom pracovať:

1. Rozdajte sadu do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo).

2. Nechajte žiakov zložiť trimino – vždy prikladajú dve zodpovedajúce strany k sebe (zadanie + výsledok).

3. Učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami.

4. Ako nápovedu môžete žiakom ukázať výsledný tvar trimina.

5. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne podľa tabuľky s riešením.

6. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém,…

 

Prínos pomôcky:

1. Aktivizácia žiakov.

2. Podpora spolupráce medzi žiakmi.

3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov.

4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti.

5. Možnosť diferenciácie výučby.

Ďalšie produkty od autora Vladěna Pěknicová

6534
Matematika
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. V príkladoch sa
1.15 €
-5 % 1,15 €
1,09 €
10928
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Špeciálna pedagogika
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 11 štvoríc kariet. Vždy k sebe patria 4 karty s rovnakým výsledkom. Cieľ: Zopakovanie
1.25 €
-5 % 1,25 €
1,19 €
57335
Matematika
3., 4., 5.
Skladačky
Súprava obsahuje: strana 1: pokyny pre učiteľov strana 2-3: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 1. sady
1.20 €
-5 % 1,2 €
1,14 €
808
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skladačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 36 kariet na základné početné operácie (sčítanie, odčítanie, násobenie a delenie) s
1.20 €
-5 % 1,2 €
1,14 €
Trimino - DESATINNÉ ČÍSLA - sčítanie, odčítanie - 2 úrovne náročnosti Trimino - DESATINNÉ ČÍSLA - sčítanie, odčítanie - 2 úrovne náročnosti
TRIMINO Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady kariet. Obe sady slúžia na precvičenie sčítania a odčítania desatinných čísel. Prvá sada obsahuje jednoduché výpočty (bez prechodu cez jednotlivé číselné poriadky), druhá sada je ťažšia (s prechodmi cez jednotlivé číselné poriadky). Súprava obsahuje: strana 1: pokyny pre učiteľov strana 2-3: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 1. sady strana 4: zložené trimino – riešenie – 1. sada strana 5-6: tabuľka s riešením – 1. sada strana 7-8: nezložené trimino vhodné na rozstrihanie – zadanie 2. sady strana 9: zložené trimino – riešenie – 2. sada strana 10-11: tabuľka s riešením – 2. sada   Možnosti použitia: 1. Pomôcku je možné vytlačiť, zalaminovať a rozstrihať (možno používať opakovane). 2. Verziu na rozstrihanie vytlačiť napr. na papier (môže byť z druhej strany popísaný), rozdať do skupín a nechať žiakov sadu najprv rozstrihať a až potom zložiť (obmedzené možnosti opakovaného použitia, ale môžu si robiť do textu napr. poznámky). 3. Pokiaľ si majú žiaci skontrolovať prácu sami, tak vytlačiť zodpovedajúci počet tabuliek s riešením.   Ako s materiálom pracovať: 1. Rozdajte sadu do skupín (po 2-5 žiakoch), prípadne môžu žiaci pracovať samostatne (napr. ako prácu navyše, pokiaľ majú už hotovo). 2. Nechajte žiakov zložiť trimino – vždy prikladajú dve zodpovedajúce strany k sebe (zadanie + výsledok). 3. Učiteľ prechádza triedu a pomáha žiakom s prípadnými nejasnosťami. 4. Ako nápovedu môžete žiakom ukázať výsledný tvar trimina. 5. Potom vykonajte kontrolu – spoločne alebo každá skupina samostatne podľa tabuľky s riešením. 6. Nezabudnite na spätnú väzbu – ktoré príklady robili žiakom najväčší problém,…   Prínos pomôcky: 1. Aktivizácia žiakov. 2. Podpora spolupráce medzi žiakmi. 3. Manipulatívna činnosť – zapojenie viacerých zmyslov. 4. V prípade samokontroly žiakov rozvoj samostatnosti a zodpovednosti. 5. Možnosť diferenciácie výučby.
3289
Matematika>Skladačky>6.>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
1.30